• Frida1992

    Han pratar illa om oss, vad göra??

    Hej! Jag har en fundering. Jag och mitt barns pappa är separerad sedan barnet var ca 3mån, snart fyller hon två. Nu har han börjat prata illa om mig, mina nya kille, mina föräldrar osv till dottern. Vad gör man?! Har sagt åt pappan att de inte är okej, har försökt få med han och prata med bvc om hur illa de är att prata illa om ett barns nära. Men i helvete. Enligt han är jag stöd och idiot som ens vill att HAN ska prata med nån om de. Tips och råd för att få han att slutamottages varmt!!

  • Svar på tråden Han pratar illa om oss, vad göra??
  • Birgitta02

    Försök få honom att förstå hur illa han gör dottern. Hon kommer må uruselt. Och hon kommer INTE tacka honom. Tvärtom kanske hon drar sig undan honom eftersom hon kanske inte vill lyssna på skitsnack. jag tycker du skall ta kontakt med familjerätten om detta, och försöka få till ett samarbetssamtal.

  • Frida1992

    Tack för svar! Men de går verkligen inte att prata med han. Jag har försökt. Ringde som sagt till och med bvc så de kunde prata med han. Men i helvete! Då var de ju sag som ringt till bvc och ljuger mm. Jaa fam.rätten håller på med en utredning som ska vara klar i oktober. Men allt de känns också så hopplöst. De är ett år sedan jag ansökte om ensamvårdnad och de känns som att vi står och stampar på ruta ett... Vet inte vart jag ska ta vägen. Är dessutom livrädd att han ska få hela umgänget/boendet (har läst om flera mannor som blivit av med vårdnaden till hemska pappor som slår osv)

  • Birgitta02
    Frida1992 skrev 2015-09-02 20:47:04 följande:

    Tack för svar! Men de går verkligen inte att prata med han. Jag har försökt. Ringde som sagt till och med bvc så de kunde prata med han. Men i helvete! Då var de ju sag som ringt till bvc och ljuger mm. Jaa fam.rätten håller på med en utredning som ska vara klar i oktober. Men allt de känns också så hopplöst. De är ett år sedan jag ansökte om ensamvårdnad och de känns som att vi står och stampar på ruta ett... Vet inte vart jag ska ta vägen. Är dessutom livrädd att han ska få hela umgänget/boendet (har läst om flera mannor som blivit av med vårdnaden till hemska pappor som slår osv)


    Även om du skulle få enskild vårdnad, så förändras ju inte umgänget för det. Det lär ju inte hindra pappan från att snacka skit om er. Umgänge och boende har inte med varandra att göra överhuvudtaget. Far och barn har alltid rätt till umgänge. Även om barnet är skriven hos dig på heltid.

    Tror inte ditt ex förstår vikten av att hålla en god ton. Det är inte bvc som skall tala med pappan. Det är familjerätten. Barnavårdscentralen har ju med barnets hälsa att göra - de ska inte medla mellan er.
  • Frida1992

    Jag vet har varit i denna carusell i just över ett år. Ville bara beskriva vart vi var.

    Näh han förstår inte alls. Pratade först med fam.rätt att de skulle prata med han "nej sånt gör vi inte" fick jag som svar... Så de känns rätt hopplöst. Visst jag gillar inte han men jag vill inte att dottern ska må dåligt hos han och börjar tro att vi är elaka osv.

  • Birgitta02
    Frida1992 skrev 2015-09-03 21:08:10 följande:

    Jag vet har varit i denna carusell i just över ett år. Ville bara beskriva vart vi var.

    Näh han förstår inte alls. Pratade först med fam.rätt att de skulle prata med han "nej sånt gör vi inte" fick jag som svar... Så de känns rätt hopplöst. Visst jag gillar inte han men jag vill inte att dottern ska må dåligt hos han och börjar tro att vi är elaka osv.


    Jobbigt :(
  • Frida1992
    Birgitta02 skrev 2015-09-04 13:09:28 följande:

    Jobbigt :(


    De är galet jobbigt. Hade han bara öppnat ögonen en sekund hade han sett förbi sitt hat och upptäckt att de är inte mig han skadar mest. De är henne...
Svar på tråden Han pratar illa om oss, vad göra??