• Äldre 2 Sep 14:58
    2395 visningar
    16 svar
    16
    2395

    August lillebror

    Vi har en pojke på 2,5 som heter August och väntar nu hans lillebror. Men har så svårt med namn! August är så perfekt och jag vill hitta ett som känns lika bra åt den här lilla killen. Vill att namnet ska vara rejält och inte för gulligt. Inte för konstigt men ändå inte för vanligt.

    De vi har som förslag nu är Julian, Ossian och Filip. Sambon gillar egentligen bara Julian. Jag älskar ljudet av Julian men är rädd att det är för osvenskt och kanske lite för gulligt? Ossian känns mer power och Filip är fint men kanske lite för vanligt?

    Vi vill inte ha ett till namn på A. Efternamnet är ett sonnamn.

    Hoppas ni kan hjälpa mig att tycka till om våra förslag och kanske ge nya. Tack! :)

  • Svar på tråden August lillebror
  • Abbe83
    Äldre 2 Sep 16:42
    #1

    Av era förslag gillar jag Ossian bäst.
    Förslag:
    Billy
    Ebbe
    Edvin
    Frank
    Hilding
    Julius
    Ludvig
    Manfred
    Otto
    Sakarias
    Sixten
    Valdemar
    Valentin
    Vilhelm

  • Äldre 2 Sep 21:33
    #2

    Valentin och Vilhelm är fina namn.

    Vad tycker ni om Bernhard?

  • Äldre 3 Sep 14:46
    #3

    Kanske Julius istället för Julian? Julius känns mer kavat på något sätt(och så råkar det vara ett av mina favvonamn :P).
    Filip och Ossian är båda okej namn, bra och enkla, men rätt tråkiga och gråa.
    Bernhard gillar jag. Det är vackert, lite eget, men ändå enkelt.

    Fler förslag:

    Brun
    Bertil
    Didrik
    Elmer
    Ernst
    Edvard
    Frans
    Fabian
    Gunnar
    Herman
    Harald
    Hektor
    Isidor
    Johannes
    Klas
    Leonard
    Leander
    Mandus
    Olof
    Ruben
    Volmar
    Viljar
    Vilgot
    Vidar


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 3 Sep 15:24
    #4

    Måns! 

    August och Måns låter bra ihop tycker jag! 

  • Äldre 4 Sep 14:46
    #5

    Tack för era förslag! Jag gillar Herman och Olof. Herman är dock upptaget av en vän...

    Måns har jag lite svårt för, både assosiosionsmässigt och helt enkelt ljudet av det.

    Har förutom de tre namnen i trådstarten lagt till:
    Olof
    Bo
    Oskar
    Hjalmar
    Vilhelm
    Bernhard
    John

  • Äldre 6 Sep 08:41
    #6

    Edgar

    Cecil

    Einar

    Gottfrid

    Manfred

  • Anonym (namn)
    Äldre 6 Sep 09:50
    #7

    Vad sägs om

    Eskil

    Emil

    Ture

    Eyvind

    Emanuel

    Valdemar

    Johannes

  • Äldre 6 Sep 10:34
    #8

    Åh, jag känner en liten August som nyligen fick en lillebror. Han fick namnet Axel. Det är ju ganska gulligt!

    Julian tycker jag är så fint! Lite i samma stil som August. Långt, vacker, ståtligt men också gulligt!

    Ossian tycker jag absolut inte är fult, i grunden är det vackert och ståtligt, men som tidigare nämt är det någonstans lite grått och tråkigt. 

    Filip tycker jag är ganska tråkigt och vanligt, hör det ganska ofta. Min lillebror heter så, hehe. Kan vara därför...

  • Äldre 6 Sep 10:42
    #9

    Det första namnet dom kom upp var Edvin eller Edwin det andra var Adrian men ni ville inte ha ett namn på A... Ett annat namn jag tänkte på var Fabian
    Andra förslag Ebbe ,Hjalmar. Jag känner 3 syskon vid namn Hjalmar August och Ebbe

  • Äldre 6 Sep 15:06
    #10

    Axel och Adrian är verkligen jättefina namn. Men är rädd att de blir för lika brorsans?

    Nu lutar jag lite åt Julian ändå, det är ju himla vackert alltså.

  • Äldre 6 Sep 15:08
    #11

    Tänker ni er en Julian som mörk eller ljus?

    Bebisen kan bli både och, jag är mörk och pappan är ljus. Storebror är lintott :)
    Ska bli spännande att se vem som kommer ut.

  • Äldre 6 Sep 16:07
    #12
    hoppfull idag skrev 2015-09-06 15:06:37 följande:
    Axel och Adrian är verkligen jättefina namn. Men är rädd att de blir för lika brorsans?

    Nu lutar jag lite åt Julian ändå, det är ju himla vackert alltså.
    Inte för likt. Olika namn, bokstäver, ursprung, längd osv trots att de börjar på samma bokstav.
    hoppfull idag skrev 2015-09-06 15:08:13 följande:
    Tänker ni er en Julian som mörk eller ljus?

    Bebisen kan bli både och, jag är mörk och pappan är ljus. Storebror är lintott :)
    Ska bli spännande att se vem som kommer ut.
    Tänker ljus.

    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 18 Sep 21:47
    #13

    Villor, Vilhelm, Vilmer, Bertil, Bernard, Edgar, Edvard, Elmer, Hannes, Frans, Frank, Harry, Henry, Olof, Karl, Erik, Elis, Elias, Ludvig, Joel, Isak, Sixten, Samuel, Gabriel, Hugo, David, Fabian, Ture, Torsten, Tage, Malte, Otto, Folke, Ulrik, Einar, Ivar, Vide

  • Äldre 18 Sep 21:47
    #14

    Annars Justus liknar Julian.

  • Äldre 19 Sep 20:36
    #15

    Många fina namn Leonie88!

  • Äldre 20 Sep 22:03
    #16

    Kul att du gillade några.

Svar på tråden August lillebror