• Anonym (känsl­olös)
    Äldre 2 Sep 18:48
    583 visningar
    0 svar
    0
    583

    Helt känslolös

    Jag har haft ett problem sedan en nära anhörig hastigt dog för fyra år sedan. Jag tog det hela väldigt hårt och var väldigt upprörd och ledsen.


    Kort därefter började jag känna mig allt mer likgiltig och känslolös. Känner mig inte lycklig, skrattar väldigt sällan. Fast känner mig inte ledsen eller nedstämd heller. Blir aldrig orolig, nervös eller rädd. Har ingen sexlust alls i princip. Den enda känslan jag fortfarande känner är ilska till och från. 


    Jag är övertygad om att dom personerna som stöter på mig uppfattar mig som en väldigt kall person. Jag tar aldrig kontakt med folk och söker inga vänner. Sitter bara hemma kollar på tv eller ser på klipp på Youtube.


    Som jag och min sambo satt och tittade på ett klipp igår på Youtube, som han tyckte var skrämmande och obehagligt och gick in i ett annat rum, jag såg inte alls det läskiga i det hela och fortsatte titta. 


    Jag börjar nästan oroa mig att jag är en känslokall psykopat eller något. Men jag gör inte illa någon, varken fysiskt eller psykiskt. Har aldrig hållit på med kriminella handlingar och har aldrig hållit på med droger eller annat hemskt.


    Det känns som jag är som ett skal, utan något inuti. 


    Vad är det som kan vara fel på mig?

Svar på tråden Helt känslolös