• Äldre 2 Sep 20:13
    1766 visningar
    14 svar
    14
    1766

    Tjockis


    Jag är 161cm å väger drygt 60kg, så jag är inte stor. Men så när jag ser mig i spegeln ser jag min fula mage å så mina stora lår. Jag kan inte känna mig sexig, för tittar man på media å allt som delas på nätet som är sexigt så är det dom med perfekta små kroppar. Känns som att man vill gömma sig någon stans. Varför kan inte nån som jag ses som sexig, varför denna jakt efter den perfekta kroppen, då till å med många bilder är tillfixade för att se bra ut..... Är det bara jag som känner så här.....

    Som min kille tittar på porr, det gör mig inget. Men där är det samma sak igen. Alla filmer han tittar på så är dom snygga å smala så kommer jag som nån mumintroll där inget sitter där det skulle.
  • Svar på tråden Tjockis
  • Äldre 2 Sep 20:20
    #1

    Vad vill du säga, att man som kille inte ska tända på ett annat utseende än ditt?

    Jag tycker också vi ha sjuka ideal hos unga idag, med alldeles för smala modeller e.t.c, men det får ju inte mig att tända på vilken annan kroppsform som helst.

    Förövrigt ser jag på bilden att du har lite mage, men jag ser inte den kroppsformen du antyder. Har du en annan bild som visar hela dig och i en rak vinkel?

  • Äldre 2 Sep 20:43
    #2

    Jag menar inte att man inte får tända på andra kroppar än min, men det som delas å läggs upp å folk säger är sexigt är dom som är smala å snygga. Det är som ingen som delar en bild på en 2barns mamma å säger att hon är sexig. Det känns som att ska man va sexig så får man inte ha liten mage eller stora lår. Så denna hetys att man ska banta å träna för att få den perfekta kroppen

  • Anonym (G)
    Äldre 2 Sep 20:55
    #3

    Ja vart vill du komma?

    Din mage ser ut som min!!! Njut av lvet

    Vill du gå ner i vikt?

  • Anonym (G)
    Äldre 2 Sep 20:58
    #4

    Ja vart vill du komma?

    Din mage ser ut som min!!! Njut av lvet

    Vill du gå ner i vikt?

  • Anonym (G)
    Äldre 2 Sep 20:59
    #5

    Inte mening att det skulle komma två gånger i tråden!

  • Anonym (G)
    Äldre 2 Sep 21:00
    #6
  • Anonym (G)
    Äldre 2 Sep 21:01
    #6
  • Äldre 2 Sep 21:05
    #7

    Jag vill kunna känna mig sexig, men vet inte hur Rynkar på näsan När jag ser på mig själv så känner jag mig långt i från sexig. Tänk om man slapp jagas av allt detta att få den perfekta kroppen. Tänk om man fick se normal ut å sexigt var hur man såg ut å alla olika kroppstyper kunde klassas som sexig

  • Äldre 2 Sep 21:05
    #7

    Jag vill kunna känna mig sexig, men vet inte hur Rynkar på näsan När jag ser på mig själv så känner jag mig långt i från sexig. Tänk om man slapp jagas av allt detta att få den perfekta kroppen. Tänk om man fick se normal ut å sexigt var hur man såg ut å alla olika kroppstyper kunde klassas som sexig

  • Äldre 2 Sep 21:40
    #8

    Du har fått uppleva den otroliga ynnesten inte alla förunnat att ha burit barn i den magen!!  Då får man se ut lite hur som och hade du vägt 150 kanske jag hållt med ditt gnäll.

  • Äldre 2 Sep 21:43
    #9
    Mamma0911 skrev 2015-09-02 20:43:43 följande:

    Jag menar inte att man inte får tända på andra kroppar än min, men det som delas å läggs upp å folk säger är sexigt är dom som är smala å snygga. Det är som ingen som delar en bild på en 2barns mamma å säger att hon är sexig. Det känns som att ska man va sexig så får man inte ha liten mage eller stora lår. Så denna hetys att man ska banta å träna för att få den perfekta kroppen


    Jag har startat två slutna bildtrådar här på FL och där vågar killar och tjejer, män och kvinnor i olika åldrar, storlekar och former att visa sig som de är och få uppskattning för det, även tvåbarnsmammor. Alla är vackra på något sätt för någon. Så jag kan inte hålla med dig där.

    Du får helt enkelt acceptera att du får olika reaktioner och bemötanden i olika sällskap...och i stora sällskap, de som finns där bilder visas mer offentligt, där finns också de som inte kan se och förstå en mogen människas attraktion och där finns även rena idioter.
  • Äldre 2 Sep 21:49
    #10

    Jag har svårt att se mig själv som sexig, jag är inte tjock. Men att visa mig i väldigt lite kläder har jag svårt för. För jag tycker inte min kropp är fin. Min hjärna har fått för sig att det är fult med mage å stora lår..... Jag gillar min kropp då jag har kläder på mig, men avklädd så nej

  • Anonym (G)
    Äldre 2 Sep 22:02
    #11

    Titta på länken jag länkade till här

    Hon är vacker och har mage och sexig

  • Äldre 2 Sep 22:22
    #12
    Mamma0911 skrev 2015-09-02 21:49:15 följande:

    Jag har svårt att se mig själv som sexig, jag är inte tjock. Men att visa mig i väldigt lite kläder har jag svårt för. För jag tycker inte min kropp är fin. Min hjärna har fått för sig att det är fult med mage å stora lår..... Jag gillar min kropp då jag har kläder på mig, men avklädd så nej


    Du måste se dig själv som en helhet och inte bara en mage eller ett par lår.
    Du kanske har en alldeles fantastisk personlighet som får folk att gilla dig och vilja ha dig....på jobbet, som vän, som partner, som förälder e.t.c.
    Du kanske har ett sött ansikte, fina bröst, vackert hår eller något annat som är en visuell fröjd.
    Du kanske är den mest fantastiska partnern man kan önska sig.
    Det är allt sammantaget som gör dig attraktiv.
    Du måste tro på dig själv som attraktiv för att kunna attrahera.

    Jag har stått ut med hemska frisyrer, stora magar, stora rumpor, stora lår, hängmagar, hängbröst...you name it...för att de kvinnorna har attraherat mig på andra sätt, både vad det gäller personlighet och utseende.
    Jag tror inte jag är jätte-unik med min egenskap att blunda eller bortse från det fula och se de vackra.
  • Äldre 10 Nov 19:55
    #13

    Tränar nu å ger mig inte förrän jag är nöjd =)

  • Äldre 28 Dec 23:56
    #14
    Mamma0911 skrev 2015-09-02 21:49:15 följande:

    Jag har svårt att se mig själv som sexig, jag är inte tjock. Men att visa mig i väldigt lite kläder har jag svårt för. För jag tycker inte min kropp är fin. Min hjärna har fått för sig att det är fult med mage å stora lår..... Jag gillar min kropp då jag har kläder på mig, men avklädd så nej


    Jag tycker det är hemskt att samhället påverkar oss tjejer så extremt mycket!! Vi är snygga som vi är, du är jätte vacker och jag blir arg när man märker hur många kvinnor yngre som äldre strävar efter att vara "perfekt". Men de som e sorgligt är att dom flesta mår varken psykiskt eller fysiskt bra av det. Och under tiden när tjejer strävar efter den perfekta kroppen så tappar dom det viktigaste, deras vackra insida, självförtroendet, dom tappar allt det vackra för dom strävar efter att bli "perfekt". Samhället suger å orsakar mycket lidande! Njut ist för att sträva efter något för att du vill vara "perfekt" för samhället. Va den du är för då är du som vackrast :)
Svar på tråden Tjockis