• Anonym (Mimmi­)
    Äldre 3 Sep 02:02
    1447 visningar
    16 svar
    16
    1447

    Narocon? Eslöv? Någon?

    Kanske hamnar där till våren.

    Någon med erfarenhter?

    Var det värt basta så mycket?

  • Svar på tråden Narocon? Eslöv? Någon?
  • Anonym (Mats)
    Äldre 3 Sep 02:27
    #1

    Du känner till att Narconon drivs av Scientologikyrkan, en av världens farligaste sekter?

  • Anonym (Mimmi­) Trådstartaren
    Äldre 3 Sep 03:06
    #2

    Ja men det är billigare säger soc..

  • Anonym (Mimmi­) Trådstartaren
    Äldre 3 Sep 03:07
    #2

    Ja men det är billigare säger soc..

  • Anonym (Mimmi­) Trådstartaren
    Äldre 3 Sep 03:20
    #3

    Deras religion har ej med behandlingshemmet att göra de får ej prata om sekten

  • Anonym (Mimmi­) Trådstartaren
    Äldre 3 Sep 03:27
    #4

    Det är det med att basta 6 timmar jag ej vet om jag orkar sen alla vitaminerna

  • Anonym (Jag vet)
    Äldre 3 Sep 07:02
    #5

    Passa dig för Narconon. Lätt att fastna i sekten Scientologikyrkan om du är svag missbrukare.

    Håll dig därifrån - det finns värre saker än missbruk. T ex Scientologi.

  • Anonym (Tom Cruise­)
    Äldre 3 Sep 07:16
    #6

    Anmärkningsvärt att soc svarar dig så och tycker att det ens är ett alternativ. Hade varit bättre om samtliga socfv vägrade bevilja sektpengar i fortsättningen.

  • Anonym (Mats)
    Äldre 3 Sep 10:32
    #7

    Narconon är visserligen ett eget företag men kan inte skiljas från scientologin och vinsten från verksamheten pumpas rätt in i sekten. Metoderna de använder är tvivelaktiga och det har gjorts flera uppmärksammade reportage därom, se tex. Uppdrag granskning. Det är minst sagt bedrövligt att Narconon mottar skattemedel och att soc hänvisar dit för att det är "billigare". Jag önskar dig all välgång med att bli fri ditt missbruk men det är inte rätt väg att genom en sekt.

  • Äldre 3 Sep 11:35
    #8

    Tyvärr är det många som skor sig på denna så kallade missbrukarvård vi har i Sverige.
    Det är säkert en av anledningarna att vi har en missbrukarvård  i en U-land  nivå.

  • Anonym (Mimmi­) Trådstartaren
    Äldre 5 Sep 12:48
    #9

    Jag vill veta om någon har bra saker att säga..

  • Äldre 5 Sep 12:57
    #10
    Anonym (Mimmi) skrev 2015-09-05 12:48:40 följande:
    Jag vill veta om någon har bra saker att säga..
    Ja, det kan du nog få vänta i en evighet på.
    Det är ju ett ställe som drivas av folk tror att aliens lever i dom.
  • Anonym (Jag vet)
    Äldre 6 Sep 18:14
    #11
    Anonym (Mimmi) skrev 2015-09-05 12:48:40 följande:

    Jag vill veta om någon har bra saker att säga..


    De tjänar en massa pengar på dig.
    Det är ju bra för dem.

    Lyckas de sen dra med dig i sekten tjänar de ännu mer pengar på dig. Det är ju ännu bättre för dem.

    Bra nog?
  • Anonym (Mats)
    Äldre 9 Sep 22:53
    #12

    Hur går det för dig TS? Det finns gott om behandlingshem i södra Sverige (om du nu inte vill söka dig längre bort) tex. i Höör, Hörby, Helsingborg, Bromölla, Malmö, Hässleholm och Tjörnarp. Jag vet egentligen inte mycket om dessa ställen men jag har svårt att tänka mig nåt värre än att du hamnar i klorna på en sekt som scientologerna, som Narconon tillhör. Jag önskar verkligen att du betänker detta och som tidigare sagt önskar jag dig all välgång i ditt tillfrisknande från ditt missbruk. Det är som sagt bedrövligt att socialen hänvisar till ett ställe som Narconon.

  • Äldre 30 Sep 13:59
    #13
    +1

    Jag tycker du ska tvärvägra och dessutom höra av dig till både kommunpolitiker och media, för din kommun gör helt fel som försöker få iväg dig på ett "behandlingsprogram" som inte bara är drivet av en tvivelaktig organisation och ineffektivt, utan direkt farligt för sina "patienter".
    Narconon är som sagt scientologer, de har naturligtvis mer med Scientologikyrkan än de vill erkänna ? detta är typiskt för scientologernas underorganisationer, att de påstår att de bara är grundade på L Ron Hubbards idéer, trots att de är så sammanvävda att de i princip är samma organisation. Kom ihåg att scientologerna, trots sitt namn, inte är en kyrka, utan i första hand en organisation som handlar om att tjäna så mycket pengar som möjligt.
    Vidare ljuger Narconon om sin effektivitet, de är inte alls så bra på att göra folk drogfria som de påstår.

    Sist men absolut inte minst; deras metoder (bastu och vitaminöverdoser) är på inget sätt vetenskapligt underbyggda och är I BÄSTA FALL verkningslösa, och i värsta fall direkt farliga.

  • Anonym (Tilly­)
    Äldre 14 Oct 16:59
    #14

    Håller med, se upp med Scientologerna som klär ut sig till hjälp för människor i nöd.

    Det hela går ut på att "rena" kroppen från de aliensjälar som bosatt sig i din kropp. Det är från Narconon de värvar människor, eftersom folk som söker sig dit pga missbruksproblem är utsatta, oftast svaga och desperata. Förr eller senare kommer dom på något vis försöka slå klorna i dig. Och tro mig, du vill inte ge dig i slang med denna fruktansvärda sekt. Det viktigaste inom denna sekt, och som är fokus nummer ett, är att du ska göra dom rikare genom att köpa otroligt dyra självhjälpskurser, vilka är fyllda av nonsens och du kommer bli skuldsatt för livet och bli av med alla dina värdesaker.

    Scientologin har inget med religion att göra utan det är en scam som är grundad av en sci-FI serietecknare. Och han, Hubbard, sa att det bästa sättet att bli rik på är att starta en religion så att man kan få skattefri status. De tror på rymdvarelser, på Xenu och på så sjuka saker att man har svårt att tro det är sant.

    De behandlar de människor som öppnat ögonen och går ut ur sekten på ett smutsigt sätt genom att sprida lögner om dom och smutskasta dom, även genom stalking, hot och våld.

    Familjer splittras eftersom tex föräldrar får inte umgås med sina barn om de går ur.

    Narconon är farlig och måste undvikas. Det spelar ingen roll om soc rekommenderar dom, dom är fortfarande destruktiva, absolut inte uppbyggande eller stärkande. Du går från ett missbruk in till något som är sju resor värre och som kommer få ditt missbruk att framstå som en bagatell.

    Du har blivit varnad.

  • Äldre 14 Oct 17:23
    #15

    Bastu och vitaminer är den enda "hjälp" du kommer att få. 

  • Anonym (soc.)
    Äldre 14 Oct 17:30
    #16

    Måste vara en extremt oerfaren handläggare som föresår narconon . Ingen har avtal med dessa nuförtiden . Finns ingen evidens i deras "behandlingsmetoder"

    Tacka nej till det oseriösa erbjudandet och kräv nåt annat.

Svar på tråden Narocon? Eslöv? Någon?