• Anonym (Mamma till skrikhals)

    Bebis gör illtjut/skriker

    Vår 8-mån har börjat göra skrik. Jag förstår att hon tränar rösten och provar helt enkelt. Men det börjar bli irriterande. Oftast kommer illtjuten när hon är lite trött, men också tex nu när hon sovit en hel natt och precis ätit frukost så sitter hon på golvet och plötsligt tar i från tårna och låta IIIH!!!

    Är det fel att hyssja/tysta? Vill helst att hon lägger av med den här ovanan men hon är ju så liten och jag vet inte om det kan skada henne att avbryta ett skrik med ett "ssssch!". Gör jag det så tittar hon förvånat på mig - och gör ett nytt skrik

  • Svar på tråden Bebis gör illtjut/skriker
  • Anonym (Hmm)

    Nämen vilken sötplutt det låter som:)

    Låt henne använda rösten :)!! Njut, se det som en sång.

  • Anonym (Mamma till skrikhals)
    Anonym (Hmm) skrev 2015-09-03 07:53:56 följande:

    Nämen vilken sötplutt det låter som:)

    Låt henne använda rösten :)!! Njut, se det som en sång.


    Näää haha! Nog är hon söt men nån skönsång är det inte.
  • nokitus

    Min bebis skriker också. Men jag hyssjar nog inte. Som du själv skriver såtränar dom rösten och testar nya ljud, och det är ju egentligen bra.

  • sextiotalist

    Åh, den "ovanan" försvinner av sig själv och nej, du kan inte "uppfostra" ett så litet barn, hon kommer ändå inte förstå.

  • Anonym (Mamma till skrikhals)
    sextiotalist skrev 2015-09-03 08:16:41 följande:

    Åh, den "ovanan" försvinner av sig själv och nej, du kan inte "uppfostra" ett så litet barn, hon kommer ändå inte förstå.


    Okej! får väl hålla för mina öron och se om hon fattar hinten till slut.
  • sextiotalist
    Anonym (Mamma till skrikhals) skrev 2015-09-03 08:59:18 följande:
    Okej! får väl hålla för mina öron och se om hon fattar hinten till slut.
    Det kommer hon inte göra i den åldern.
  • Litet My

    Ingen idé att hyssja, däremot funkar det att avleda. När jag blir trött i öronen på vår 8 månaders gör jag pruttljud så härmar hon istället.

  • Anonym (Mamma till skrikhals)
    Litet My skrev 2015-09-03 09:58:07 följande:

    Ingen idé att hyssja, däremot funkar det att avleda. När jag blir trött i öronen på vår 8 månaders gör jag pruttljud så härmar hon istället.


    Den här tjejen härmar inte än men får försöka.
  • Anonym (Öronproppar)

    Man får nog gilla läget... Låtsas som det inte sker för tids nog kommer hon att märka att du tycker det är jobbigt och kanske börja göra det för att det är kul att du reagerar.

    Vår son är myyyyycket äldre men sätter igång och tjuta i falsett när han inte får sin vilja fram för han vet att det gör en tokig.antingen så sänker vi rösten ännu mer så att han tvingas tystna för att höra oss eller så ignorerar vi helt enkelt honom.

    Om ljudet är väldigt besvärligt så är mitt tips gula öronproppar- man hör fortfarande barnet men de tar udden av det värsta gälla. Öronproppar är världens bästa om man har lätt att stressa upp sig och få huvudvärk.

Svar på tråden Bebis gör illtjut/skriker