• Lovemyson

    Vi som vill ha ut bebis nu :-)

    Hej alla!

    Jag tänkte att vi som sitter hemma och bara väntar på att vår bebis ska titta ut nu kan hänga i den här tråden.

    Prata om våra krämpor, hur mkt vill längtar, om vi är rädda, om vi testar olika knep och myter för att snabba på de hela. Ja allt helt enkelt

    Jag behöver sällskap, tiden går såååå sakta!!!!

  • Svar på tråden Vi som vill ha ut bebis nu :-)
  • Misscaswell

    Bf om 8 dagar (1 barnet). Var just hos bm som konstaterade att bebisen ligger med huvudet långt nere i mitt bäcken, men han är fortfarande ruckbar. Alltså ingen förändringfrån hur det har varit i typ en månad nu. Är så himla otålig.

  • caaassandra

    har 7 dagar kvar till bf, önskar tiden gick fortare. vill jobba men känner att kroppen orkar inte riktigt. har till och med funderat på att börja jobba 50 procent i alla fall men kanske inte så smart med tanke på bf snart. nåväl bara gå hemma och vänta, såå lång tråkigt!

    får lite panik över att jag inte jobbar heller :)

  • Matildawaltin

    Var på förlossningen igår och grinade som en tok. Har inte fått sova och har dumma menssmärtor som kommer och går. Fick sovdos och hon kollade hur jag låg till i livmodertappen.

    2cm kvar, mjukis men bakåtriktad, men hon fick in ett finger där så hon gjorde en hinnsvepning samtidigt. Tror inte att det fungerar, men hoppas går ju.

    Har bf om en dag idag. Har vi inte väntat nog nu???

  • isabelless

    Åh vilken perfekt tråd! Jag har BF idag den 3/9

    Samma här.. Så uttråkad och vet knappt vad jag ska göra av dagarna! Har för lite ork för att orka göra något ansträngande som typ rensa en garderob eller liknande, men för mycket ork för att tycka det känns ok att bara sitta vid tvn!

    Vad gör ni för att fördriva tiden?

  • isabelless
    Matildawaltin skrev 2015-09-03 11:15:29 följande:

    Var på förlossningen igår och grinade som en tok. Har inte fått sova och har dumma menssmärtor som kommer och går. Fick sovdos och hon kollade hur jag låg till i livmodertappen.

    2cm kvar, mjukis men bakåtriktad, men hon fick in ett finger där så hon gjorde en hinnsvepning samtidigt. Tror inte att det fungerar, men hoppas går ju.

    Har bf om en dag idag. Har vi inte väntat nog nu???


    Skönt att du fick en sovdos! Det känns som att lite sömn kan hjälpa mot mycket ibland.

    Men du, hur går en undersökning av livmodertappen till? Ska på kontroll hos barnmorskan imorgon och är erbjuden att hon ska kolla tappen, men jag är så nojig och har faktiskt aldrig nånsin gjort en gynundersökning. Tycker det känns pinsamt och vill gärna att det ska skylas.. Fånigt kanske ;)
  • BeckaR
    isabelless skrev 2015-09-03 13:03:43 följande:

    Åh vilken perfekt tråd! Jag har BF idag den 3/9

    Samma här.. Så uttråkad och vet knappt vad jag ska göra av dagarna! Har för lite ork för att orka göra något ansträngande som typ rensa en garderob eller liknande, men för mycket ork för att tycka det känns ok att bara sitta vid tvn!

    Vad gör ni för att fördriva tiden?


    Har exakt samma problem.. Tänkte baka och tvätta fönster. Känns som lagom stora projekt.
  • Br0k3n

    Jag har bf på söndag och är också trött på att vänta. Dock har jag en 1 och en 3åring hemma så tiden går fort iaf. Men nu vill vi ha bebis också här. Hade sista besöket hos bm innan idag. Bebis satt fixerad och var beredd på att födas. Har tid på förlossningen på måndag så om det inte startat ska jag be om hinnsvepning då det startat dem andra fl

  • Malin 209

    Ja, långtråkigt blir det ju! Men med en 3-åring hemma så är det ändå full rulle.
    Orkar ju inte leka med honom 100%, men hans pappa är hemma med oss eftersom han har sen semester och tur är väl det!
    Blir galen på alla "välmenande" släktingar och vänner som hör av sig dagligen nu för att kolla om det hänt något! ????

  • Malin 209

    Jag ska till BM imorgon, och undrar om man kan be om en hinnsvepning då?
    Är ju bara 1 dag över tiden, men har förstått det som att det är olika i olika län, och på olika barnmorskor också.

    Vi har aldrig ens diskuterat detta så jag vet inte ens om det är något som de erbjuder där eller om man måste ha medicinska skäl och få det på förlossningen. :o

Svar på tråden Vi som vill ha ut bebis nu :-)