• Eulalia

    Två maine coons och kattfnatt?

    Hej!
    Har idag en liten maine conn kille på dryga halvåret och är så sugen på att skaffa en kompis till honom (också maine coon). Men funderar på hur det blir när de kör kattfnattsrace i lägenheten (vill inte gärna släppa ut katt här då jag bor mitt inne i stan). Med tanke på att de blir tämligen stora känns det lite som att de kommer riva hela lägenheten när de dundrar runt som vuxna? Tänker även att det kanske inte är så kul för grannen om de far runt och jagar varandra mycket på nätterna. Som det är nu har jag många tjocka mattor som tar en del ljud, men tänker att två stora coonisar som far runt ändå låter EN HEL DEL? Lillkillen far ju runt en hel del här men hur stor skillnad är det på att ha en eller två katter i den bemärkelsen?

  • Svar på tråden Två maine coons och kattfnatt?
  • Birgitta02

    Två katter leker ju mer än en. Och kattfnatt är ju ett sätt att göra sig av med energi, men min upplevelse är att själva kattfnattet (rusningar genom lägenheten) minskar om de har en kompis att busa med. Däremot jagas det runt fönsterkarmar. Och inte alltid är de försiktiga. Men jag rekommenderar två katter i alla fall. De brukar ha otroligt mycket sällskap av varandra. Lek, sova ihop, tvätta varandra, sällskap..... fördelarna är många :)

Svar på tråden Två maine coons och kattfnatt?