• Anonym (Mersu­sania)
    Äldre 3 Sep 20:01
    2164 visningar
    7 svar
    +1
    7
    2164

    Snart smäller det på jobbet för jag tål honom inte

    Jag började på ett deltidsarbete för inte så länge sedan, man kan kalla det ett extraknäck eftersom jag studerar samtidigt. På denna arbetsplats finns en man i  30-40 års åldern som själv är ganska så ny, men han har varit där längre än mig. Det är ett arbete i en större matkedja/affär.  Han är ganska så bossig och bestämmande trots att han inte ens kan betitla sig som anställd. Han fäller ofta negativa kommentarer kring sättet jag jobbar och leker chef. Han är ju äldre än mig eftersom jag själv bara är 23 år gammal, men jag tål inte detta. I början lär jag det vara, men jag har visat mer och mer vad jag tycker om hans sätt att klaga, jag har börjat tjafsa emot och väldigt högljutt också. Vad han inte vet är att jag kan blir rosenrasande och våldsam, jag har det i mig. Min pappa har suttit inne för mord och är fullblodspsykopat, jag har ärvt en del av hans gener tror jag. Jag är inte som min pappa helt och hållet men jag tål inte folk som ska bossa över mig och vara kränkande, folk har fått smaka på konsekvenserna  av sånt beteende tidigare, jag blir kapabel att göra nästan vad som helst. 

    Hur gör jag för att undvika bekymmer? Tips? Jag vill inte blir av med jobbet på grund av något dumt som hot eller våld. Samtidigt tål jag inte folk som honom. Funderar på att ljuga ihop något om honom hos chefen för att bli av med honom från arbetet. Påstå något som inte är sant givetvis.

  • Svar på tråden Snart smäller det på jobbet för jag tål honom inte
  • Anonym (Mersu­sania) Trådstartaren
    Äldre 3 Sep 20:10
    #1
    Anonym (Mersusania) skrev 2015-09-03 20:01:45 följande:

    Jag började på ett deltidsarbete för inte så länge sedan, man kan kalla det ett extraknäck eftersom jag studerar samtidigt. På denna arbetsplats finns en man i  30-40 års åldern som själv är ganska så ny, men han har varit där längre än mig. Det är ett arbete i en större matkedja/affär.  Han är ganska så bossig och bestämmande trots att han inte ens kan betitla sig som anställd. Han fäller ofta negativa kommentarer kring sättet jag jobbar och leker chef. Han är ju äldre än mig eftersom jag själv bara är 23 år gammal, men jag tål inte detta. I början lär jag det vara, men jag har visat mer och mer vad jag tycker om hans sätt att klaga, jag har börjat tjafsa emot och väldigt högljutt också. Vad han inte vet är att jag kan blir rosenrasande och våldsam, jag har det i mig. Min pappa har suttit inne för mord och är fullblodspsykopat, jag har ärvt en del av hans gener tror jag. Jag är inte som min pappa helt och hållet men jag tål inte folk som ska bossa över mig och vara kränkande, folk har fått smaka på konsekvenserna  av sånt beteende tidigare, jag blir kapabel att göra nästan vad som helst. 

    Hur gör jag för att undvika bekymmer? Tips? Jag vill inte blir av med jobbet på grund av något dumt som hot eller våld. Samtidigt tål jag inte folk som honom. Funderar på att ljuga ihop något om honom hos chefen för att bli av med honom från arbetet. Påstå något som inte är sant givetvis.


    Jag vill tillägga att jag ger ett lugnt intryck, för jag är väldigt trevlig mot folk. Men när folk ska utnyttja detta och börja köra med en istället så slår det slint i skallen på mig. Han ska ge fan i att hacka ner på mig, jag hackar inte ner på andra.
  • Äldre 3 Sep 20:18
    #2

    Har han varit där längre än dig är det väl ganska normalt han leder arbetet vid behov?

    Om han inte är anställd, vad är han? Kund?

  • Anonym (Öh!)
    Äldre 3 Sep 20:18
    #3

    Kanske dags att söka något stöd eller något? Att gå runt som en tickande bomb låter inte särskilt sunt, varken för dig själv eller någon annan. Du vet, du kommer att möta på många knepiga individer genom livet och klarar du inte tackla det lär du få väldigt mycket problem framöver. Att använda din pappas story som nån "merit" eller förklaring till ditt livsfarliga humör låter ännu obehagligare. Sök hjälp, vänligt menat.

  • Anonym (Hmm)
    Äldre 3 Sep 20:23
    #4

    Hej.

    Kan du inte säga vad han säger? Har kanske tips på smart strategi.

  • Äldre 3 Sep 20:29
    #5

    Först ska du skaffa dig en terapeut.

    Sen ska du börja träna.

    Sen ska du gå till chefen och berätta SANNINGEN om hur den andre är. Så kanske du får en förklaring. Han kanske rent av är satt att leda en del av arbetet pga att han är erfaren av liknande arbete.


    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Anonym (Hmm)
    Äldre 3 Sep 20:32
    #6

    Ja, klassiskt sån där info man sällan får från en chef. Alla blir som spioner istället.

  • Anonym (.)
    Äldre 3 Sep 21:06
    #7

    Knulla med honom. Kanske han inte fått sex på ett tag.

    Inget annat du gör, hjälper.

  • Anonym (suddi­s66)
    Äldre 14 Sep 19:44
    #7

    Våld kan sluta med avsked

Svar på tråden Snart smäller det på jobbet för jag tål honom inte