• Miss lizzy

    Peppa varandra att få bra vanor!

    Nu är jag så förbaskat trött på min stora mage (2,5 år efter sista barnet föddes). Jag är också trött på ideliga ansträngningar som havererar efter ett par veckor. Jag är i stort behov en grupp som kan peppa varandra att få goda mat och motionsvanor som håller över tid!

    Vill du vara med?

  • Svar på tråden Peppa varandra att få bra vanor!
  • Christabel81

    Jag kan tänka mig vara med. Har svårt att komma tillbaka till bra vanor efter senaste barnet. Blir mycket socker och småätande. Motionen är obefintlig just nu.

  • Miss lizzy

    Fint! Jag tränade mycket förr men har inte fått till det med motion sedan jag fick första barnet (snart sex år sedan). P g a barn med speciella behov finns inget utrymme för egen tid. Promenader till jobbet är en målsättning nu och korta styrketröningspass (typ 10 min). Jag planerar att äta mer frukt och grönt och avstå socker och vetemjöl. Mindre kaffe vore säkert också bra...

    Hur ser dina mål ut?

  • Aniiee

    Jag kan inte vara med, för det hade varit felvänt, men jag kan absolut komma med glada tillrop och tips (hjälper min syster att gå ned i vikt också).


    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Miss lizzy

    Glada tillrop och tips kan definitivt behövas!

    Första saken jag kan behöva tips om är hur jag ska hantera ett rent sjukt sötsug direkt efter lunch och innan middagen.

  • Teddis

    Vill också gå ner i vikt.

    :( 79,3 kg nu. Tio kg mer än min "vanliga" vikt.

    Mer frukt och grönt här också. Äpple är ju en väldigt smart frukt när det gäller viktnedgång.

  • Aniiee
    Miss lizzy skrev 2015-09-03 21:06:20 följande:

    Glada tillrop och tips kan definitivt behövas!

    Första saken jag kan behöva tips om är hur jag ska hantera ett rent sjukt sötsug direkt efter lunch och innan middagen.


    Det här kommer låta helt bakvänt, men: Ät något proteinrikt! Jerky eller något.

    Och kolla upp dit magnesiumvärde (har man lågt magnesium blir man sugen på choklad.)
    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Miss lizzy

    Japp, har klarat mig bra hittills idag. Ägg har varit huvudföda då jag jag haft det lite rörigt. Det blir troligen någon köttfärsröra till middag. Någon bra id'e på fredagsmys?

  • Christabel81

    Jag vill gå ner ca 4 kg och få bättre hållning. Behöver bygga muskler för bålstabilitet. Bort med magen och gamnacken. Bort med det söta utom en dag i veckan. Idag, hade jag lovat mig, skulle jag skippa godiset eftersom vi har gäster på fika imorgon. Men jag har ätit massor. Kan bara inte låta bli.

  • Miss lizzy

    Hur har helgen gått? Jag ger mig själv godkänt gällande maten, men har inte fått till någon träning.

  • Christabel81

    Helgen var en enda ätfest för mig. Idag åt jag resterna av dotterns lördagsgodis samt det sista av söndagsfikat. Jag kommer inte med nån inspiration direkt...

    Nu ska resten av veckan bli sund. Ingen idé att gräma sig utan det gäller att se framåt.

  • Kotten7381

    Hej!

    Vill peppa er på er resa och tipsa er om företaget Forever som har ett tre stegs program till bättre hälsa o sundare vanor! Jag har kört första steget so heter C9 o det funkade kanon för mig!! ????

    Kika in på www.myaloevera.se/forevercaroline för att läsa mer o. F.I.T konceptet.

    Lycka till!!!

Svar på tråden Peppa varandra att få bra vanor!