• Anonym (-)

    Ni är så fruktansvärt FÖRLJUGNA och FALSKA!

    Vet ni hur många flyktingbarn som kom in på samma sjukhuset den dagen som Aylan kom dit? - Totalt sju stycken!
    Vet ni hur många barn som spolats upp på samma strand tidigare i år - hundratals!
    NU vaknar ni, era förljugna jävlar, till liv. "Buhu, jag kan inte få bort bilden av pojken från min näthinna". NI ÄR SÅ JÄVLA FALSKA!
    "Jag ändrar min bild på facebook - "jag vill hjälpa", ja, det hjälper nog att få dit en text på sin profilbild".
    Åhhhhh, jag hatar er! På riktigt! Ni är så inåthelvete förljugna!

  • Svar på tråden Ni är så fruktansvärt FÖRLJUGNA och FALSKA!
  • Anonym (!!!!)

    Håller faktiskt med. finns massa bilder på drunknade flyktingbarn. Både små med blöjor och stora barn. Men varför just denna pojke fått sån stor uppmärksamhet fattar jag inte. Det hittades en liten död flicka samtidigt som honom men henne är det ingen som sörjer och pratar om! Hur funkar folk egentligen?

  • telly

    Men det är ju inte "vi" som hypar en bild, utan media. Det är media som väljer vad vi ska förfäras över och beröras av. "Vi" är bara en skock får som gör som alla andra.

  • Anonym (--)

    Jag tror att anledningen till att dom valt att hypa en bild är att dom vill göra det personligt, skapa en relation med barnet. Vi r så vana vid att bli matade med mängder av katastrofer och mängder av människor som dör. Det blir så stort och ogreppbart. En lietn död treåringkan vi relatera till.

  • seriösanvändare

    Lugna ner dig TS. Ta ett djupt andetag. Dylika utbrott är inte att rekommendera om man vill bli tagen på allvar på Internet.


    Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
  • Anonym (Håller med!)

    Håller med!
    Jag blir illa berörd av att EN person får så mycket fokus samtidigt som TUSENTALS barn dör VARJE dag världen över.
    Den pojken drunknade. Han dog relativt snabbt och smärtfritt. Vissa barn svälter till döds och dör således en plågsam död och plågas flera veckor innan.

  • Sockervaddspinnen

    Håller med till viss del.
    Det kan bli lite pinsamt, och falskt, när folk som aldrig brytt sig förut, plötsligt bryter ut i fejkat gråt bara för att "alla andra" gör så.

  • Anonym (Hmm)

    Typiskt för folk som väljer normen...

    De har väl röd sommarstuga också.

  • ninasord

    Jag tror inte att dom alla är det, men det blir lite fel fokus i diskussionerna när vissa hakar upp sig på enskilda händelser. Debatten blir snäv och onyanserad där skribenten förväntar sig att andra ska gå i samma linje och kasta stickor i brasan för att lyfta (icke-) frågan. Tror att det handlar mer om image för en del, dom vill visa sig vara människor till skillnad från dom som inte tycks känna medlidande, bara för att man inte i varje inlägg medger hur hemskt allting är.

Svar på tråden Ni är så fruktansvärt FÖRLJUGNA och FALSKA!