• Roos89

    BF april-16

    Hej någon fler som ska ha sitt första barn i april 2016?

    Jag är både glad och orolig över hur det ska gå. När ska man berätta till familjen om det? Är det för tidigt att glädjas v 10? Känns så långt bort till ul v 18.. :)

  • Svar på tråden BF april-16
  • whereeveryouare

    hej jag ska ha mitt första barn i april med. Jag är i v. 8 men vart gravis i 7 veckor + 1 dag :) var på ultraljud i onsdags och såg lilla hjärtat slå på fostret, sjukt underbart.. jag berättade för min familj direkt när jag hade plussat :) 

  • Roos89

    Vad roligt att höra att allt är bra! :) får alla boka tid för ul så tidigt? Skulle också vilja se att allt är bra.

  • whereeveryouare

    Ja det var jätte skönt att se att fostret mådde bra :) Alltså jag visste inte vilken vecka jag var i, sen andra gången va de för att kolla så det inte var ett tecken på missfall för jag har haft två stycken för några årsen. plusset var att jag fick se hjärtat slå på den lilla. helt sjukt endå att det visas så tidigt. vissa kan inte ens se så tidigt... :) jag är super glad.

  • Roos89

    Ja det är fantastiskt hur det fungerar :) är glad för din skull, jag hoppas det slår ett hjärta i min mage också. Får vänta tills v 18 på ultraljud. Känns långt borta..

    Man går bara och oroar sig hur det går :)

  • mli01

    Jag är gravid i vecka 8 (7+4) fem missfall bakom mig . En dotter på 4,5år. Äter nu blodförtunnande för att dom misstänker proppar . Så den 14 ska jag in igen . Och kolla så de ser bra ut. Va in i vecka 6+4 och då slog de lilla hjärtat

  • whereeveryouare

    Ja jag hoppas verkligen att det kommer gå bra tills det är dags att ta ut lillen, jag hoppas att det kommer gå bra för er :) skönt att ni vill dela tankar och funderingar kring eran graviditet :) Tror ni att ni kommer få en tjej eller kille? har eran mage redan växt?

  • smiley85girl

    Jag hoppar gärna in här. Jag är i v5+6 idag.

    Trodde jag hade bf 1 maj men enligt min bm är de 30 april. Är med i maj tråden med.

    Vi fick vårat pluss efter över 2 års försök å 4 månader med pergotime då jag inte hade äl själv.

    Jag tänkte berätta för familjen efter vul v9 eller om jag klarar av att vänta till v12.

  • Roos89

    Jobbigt med många missfall.. I vilken vecka fick du dem? Hoppas det går bra för dig nu :) mli01

    Min mage är endast svullen, är i v 8+5. Längtar tills mage :) hur har du det? whereeveryouare

    Oj två år är lång tid att vänta, hoppas det går bra för dig också! Smiley85girl

  • smiley85girl
    Roos89 skrev 2015-09-05 10:32:07 följande:

    Jobbigt med många missfall.. I vilken vecka fick du dem? Hoppas det går bra för dig nu :) mli01

    Min mage är endast svullen, är i v 8+5. Längtar tills mage :) hur har du det? whereeveryouare

    Oj två år är lång tid att vänta, hoppas det går bra för dig också! Smiley85girl


    Tack. Ja knappt förstått att jag äntligen är gravid
  • mli01

    Ja de har varit och är väldigt jobbigt . Så den 14 ska jag in igen och kolla om fostret lever . Eftersom jag har smärtor och blöder . Nu har jag knappt blödigt sen jag började med trombylen så jag hoppas att de kan rädd fostret ???? men man är nervös hela tiden . Inte vågat berätta för någon ..

  • mli01

    Jag har fått missfall i allt från vecka 5 till vecka 7 men sist i skulle jag vara i vecka 9 när jag åkte in men fostret var 6+4 å levde ej men kroppen vägra släppa ut de . Så jag gick 3 veckor och viste att fostret var dött tills jag var tvungen att få hjälp att få ut de .. ...

  • mli01

    Har ni andra blödigt något ? Eller blöder än ibland . Kom blod nyss igen för mig . Känns inte lovande ????

  • whereeveryouare

    Jag har också haft två missfall det är rena helvetet. Första gången fick ambulansen komma hämta mig för låg nere på golvet hade så ont. På sjukhuset sa de att jag var mer gången än vad de trodde de fick dra ut fostret med tång eller så... värsta missfallet .... Har känt efter hur man mår själv så mår ditt foster. 

    andra missfallet fick jag på toaletten men då mådde jag psykiskt dåligt pga killen jag var ihop med, han önskade jag skulle få missfall och sånt.. han tryckte på magen såklart man mådde sääämst... 

    Men jag är så glad för att detta är min första graviditet som jag mått bra av :) 
    tack vare min sambo så har vi lilla fostret och hjärtat slå för fullt och allt ser bra ut.
    gravid vecka 8    (7+3) <3


    år fostrele ag skult
  • mli01

    Hur går det för er ? Mår ni bra?

    Jag vill att de ska bli måndag så jag får kolla så allt står rätt till i magen .. Blöder ibland igen. Å är nu super förkyld å hostar . Hostade idag så att jag började å blöda????

  • mli01

    Hopparat denna grupp.lycka till alla . Fostret i min mage hade inte växt och det fanns inge hjärta som slog..

Svar på tråden BF april-16