• Anonym (Anonym)

    Berätta för den andres partner?

    Jag fick reda på att min sambo haft en både emotionell och fysisk affär med en kollega under cirka 3 månader. Min relation är över, de jobbar fortfarande tillsammans och eftersom min sambo nu är singel och hans feu ännu inte vet något finns det inget som säger att otroheten inte fortsätter.

    Hur ställer ni er till om man ska berätta för den andre personens partner? Det känns som ett otroligt svårt val. Ena sidan vill man inte orsaka en människa samma smärta jag har gått igenom, å andra sidan känner jag att jag vill vara ärlig mot en person som lever i en lögn...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-04 11:43
    Kan tillägga att de har ett litet barn, varit gifta i ungefär ett år...

  • Svar på tråden Berätta för den andres partner?
  • Johan75

    Hade du velat att hon berättat för dig ifall situationen var omvänd?


    Behold, i come as a thief.
  • Anonym (Do)

    Gör en tjänst och berätta! Jag hade då verkligen velat veta om det var min man....

  • Anonym (Anonym)
    Johan75 skrev 2015-09-04 11:49:29 följande:

    Hade du velat att hon berättat för dig ifall situationen var omvänd?


    Jag skulle vilja att personen kontaktade mig.
    På så sätt får ju jag möjlighet att själv välja om jag vill förlåta eller gå vidare.
    Vill man bygga ett äktenskap som redan efter ett år resulterar i otrohet? Jag valde att vilja arbeta oss igenom otroheten, som jag fick reda på för cirka tre veckor sen men min sambo valde att avsluta vår relation istället. Det skulle kunna vara så att otroheten kan påbörjas igen då det nu inte finns några större hinder.
  • Anonym (Asimovaren)

    Berätta för hans fru, ditt ex vill säkert fortfarande ha honom eftersom hon avslutade er relation när allt upptäcktes.

    Tycker att frun ska kunna agera innan allt ställs på sin spets, speciellt när det är barn inblandade, och att killen är en skitstövel som är nygift, lite barn och redan otrogen

  • Fool

    Jag var själv tacksam över att få veta, det gav mig chansen att göra mina egna val precis som du skriver, jag ringde upp den andre mannens fru, hon var också väldigt tacksam. 

    Alla ggr frågan veta eller inte veta tagits upp så har det alltid varit en överväldigande majoritet som sagt sig vilja veta. Mao är oddsen ganska stora att även hon vill veta,

    Jag tycker absolut du borde berätta och ge henne en chans att själv välja vilket slags förhållande och vilken slags man hon vill leva med. Ingen tycker om att få ett sånt besked, men många tycker bevisligen att det finns värre saker i livet än att bli sårad.

  • Gggs

    Berätta kan du ju göra. Det jag tänker på är om det finns delar av dig som fortfarande är kvar hos ditt ex. Du blir ju inte hjälpt av att berätta, det är i så fall ditt ex nuvarande som blir det. Tror det är viktigt i längden att försöka släppa ditt ex helt, att inte vara en del i hans liv för din egen skull

  • Anonym (berätta!)
    M r a u skrev 2015-09-04 12:09:43 följande:

    Jag tycker du ska sköta dig själv.


    Bara för att du saknar moral så behöver du inte delge andra dina åsikter ditt svin.

    TS har en plikt att berätta sanningen, det finns inga vettiga argument att inte berätta.
  • Gggs
    Anonym (berätta!) skrev 2015-09-04 15:40:12 följande:

    Bara för att du saknar moral så behöver du inte delge andra dina åsikter ditt svin.

    TS har en plikt att berätta sanningen, det finns inga vettiga argument att inte berätta.


    Hmm.. Lite annorlunda påstående där.. Ett som är relativt säkert är att välmående ofta hänger ihop med att blicka inåt och inte utåt.. Yttre ting kan man ofta hur som helst inte styra över vilket man kan med inre. Du kan själv välja dina val och hur du vill leva, inte andras.. Är ditt välmående beroende av vad andra gör eller inte gör är risken stor att det blir väldigt svajigt....
  • M r a u
    Anonym (berätta!) skrev 2015-09-04 15:40:12 följande:

    Bara för att du saknar moral så behöver du inte delge andra dina åsikter ditt svin.

    TS har en plikt att berätta sanningen, det finns inga vettiga argument att inte berätta.


    Nöff nöff.
Svar på tråden Berätta för den andres partner?