• tikki masala

    Dottern vill inte bjuda alla flickor.

    Min dotter fyller nio år och skall ha kalas nästa helg men hon vill bjuda alla flickor förutom en plus fyra av killarna.  Förut har hon alltid bjudit alla men den tjejen som hon inte vill bjuda har aldrig kommit ändå. Funderar på om det är "ok" att inte bjuda henne också eftersom en del av killarna inte är bjudna heller. Men min dotter gillar inte den här tjejen.

  • Svar på tråden Dottern vill inte bjuda alla flickor.
  • Anastasia

    Hej! 

    Jag tycker att ni ska bjuda den här tjejen.  Om hon upplever sig bli utfryst så kan det skada henne, i flera år framöver.     

  • Sockervaddspinnen

    Man utesluter inte en person.
    Bjuder hon fyra killar så hoppas jag att det finns MINST åtta killar i klassen.

  • BymBym
    Sockervaddspinnen skrev 2015-09-04 17:34:50 följande:

    Man utesluter inte en person.

    Bjuder hon fyra killar så hoppas jag att det finns MINST åtta killar i klassen.


    Håller helt med. Bjuder man inte alla så bjuder man mindre än hälften.

    Bra att ni bjuder henne.
  • Sockervaddspinnen
    Vanillaextract skrev 2015-09-04 17:37:07 följande:

    Varför skulle hon bjuda någon hon inte gillar? Det är hennes födelsedag eller hur?


    För att en vuxen aldrig skulle bjuda någon som denne inte gillar?

    Det är skillnad.
    Barn lär sig fortfarande rätt från fel. Barn är barn. Barn är känsligare. Barn är bara så mycket mer än vuxna, så det kan inte ens jämföras.
  • Anastasia
    Vanillaextract skrev 2015-09-04 17:37:07 följande:

    Varför skulle hon bjuda någon hon inte gillar? Det är hennes födelsedag eller hur?


    Därför att det kan få den här objudna flickan att känna sig både utfryst och mobbad.    Och ingen vill ju behöva känna så.  Man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad.  
  • BymBym
    Vanillaextract skrev 2015-09-04 17:37:07 följande:

    Varför skulle hon bjuda någon hon inte gillar? Det är hennes födelsedag eller hur?


    För att så gör man inte. Hur skulle du känna om en arbetskamrat bjöd hem alla på jobbet utom dig? Ibland måste man lära sig att tänka även på andra. Tänk om denna tjej är den som ingen tycker om? Då får hon aldrig gå på kalas.
Svar på tråden Dottern vill inte bjuda alla flickor.