• Anonym (Skäms)

    Hur fasen kan kungafamiljen glädjas åt en gravid kronprinsessa när det sköljs upp barn på stranden??

    Tycker det är helt sjukt att göra det till en nyhet! Kungafamiljen äter bara skattepengar och gör reklam för Sverige. Hade såå mycket hellre sänt alla skattepengar till alla flyktingar och slopat kungaväldet....

  • Svar på tråden Hur fasen kan kungafamiljen glädjas åt en gravid kronprinsessa när det sköljs upp barn på stranden??
  • Anonym (Och?)

    De flesta normala människor blir glada över att få barnbarn. Vad har den tragiska händelsen ö.h.t med kungafamiljen att göra eller att folk överlag skaffar barn?

  • MajaVira

    Och de pengar som svenskar lägger på godis, läsk, chips, alkohol och tobak varje år skulle förmodligen räcka till att hjälpa hundratusentals flyktingar med mat, tält etc.

    Så hur prioriterar du? Gör du abort om du blir gravid bara för att det finns kvinnor som inte kan få barn? Eller inser du att det inte går att sätta allt i relation till de som har det som sämst?

  • Miss anonym
    Anonym (Skäms) skrev 2015-09-04 18:35:42 följande:

    Tycker det är helt sjukt att göra det till en nyhet! Kungafamiljen äter bara skattepengar och gör reklam för Sverige. Hade såå mycket hellre sänt alla skattepengar till alla flyktingar och slopat kungaväldet....


    Så då ska ingen människa få glädjas åt att få barn alltså? Det är ju inte första gången "katastrofer" händer i världen. Sånt här händer varje vecka, kanske inte i samma skala som nu. Och utan kungafamiljen så hade Sverige varit som vilket uland som helst.

    Läs på lite fakta om vad vår kungafamilj gör för vårt Sverige!
  • Aniiee

    Ja, och hur KAN jag vara så glad åt att det kommer ett jävla DLC till ett spel på Tisdag nästa vecka!?!?! Och hur KAN jag vara glad över att jag och ungarna har skrivit klart vår kokbok? Och hur KAN jag vara ledsen och trött över att min bror har fått ett nytt skov i sin sjukdom? Och hur KAN jag sakna min flickvän som ju kommer hem ikväll efter jobbet? Och hur KAN jag fortsätta jobba på volontärprojekten jag sysslar med som hjälper samhällen i Amerika att ställa om till grön el, återvinning och urban gardening? Och hur KAN jag fortsätta jobba på volontärarbetet som fixar boende och utbildning för utsatta barn och kvinnor i sydostasien?

    Och hur KAN jag över huvud taget LEVA när en liten pojke sköljs upp död på en strand i södra Europa? En av de TUSENTALS små pojkar som varje år utsätts för lidande och död?

    För att olika saker har olika "Emotionella konton".

    En av de många som inte längre kan hjälpas, HONOM bryr sig alla om. Alla de tusentals som fortfarande KAN hjälpas då? Alla de tusentals som har behövt hjälp i FLER ÅR, som ingen brytt sig ett skit om, för de LEVER i alla fall.

    Fan, vad jag blir sur.....


    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Anonym (T)
    Anonym (Skäms) skrev 2015-09-04 18:35:42 följande:

    Tycker det är helt sjukt att göra det till en nyhet! Kungafamiljen äter bara skattepengar och gör reklam för Sverige. Hade såå mycket hellre sänt alla skattepengar till alla flyktingar och slopat kungaväldet....


    Så kungafamiljen ska stanna upp sina liv -sluta glädjas för att det flyktingar på flykt?
  • Anonym (Nella)

    Är du seriös? Självklart kan man glädjas när man är gravid trots att grannen kanske nyligen har förlorat sitt barn, eller en nära vän inte kan bli gravid. Bilden på den döda pojken gör så ont att se. Men bara för att barn dör varje dag runt om världen så måste andra föräldrar fortfarande kunna få glädjas åt sina graviditeter. Man får inte blanda ihop äpplen och päron. Se istället till att engagera dig på.något sätt för att hjälpa flyktingarna antingen som volontär, skänka saker eller pengar istället för att kasta skuld på en gravid kvinna, kronprinsessa eller inte, för krigets offer lider inte mindre bara för att hon är lycklig över sin graviditet. Eller menar du att de som råkar föda barn just dessa dagar, när denna oerhört tragiska händelse som pågått en längre tid synliggörs med ett foto, inte ska få glädjas åt sina barn? Självklart ska vi glädjas åt det positiva i våra liv. Lika självklart ska vi hjälpa personer i nöd. Och vem är du att kasta första stenen? Vad har du gjort för att förhindra detta flyktingbarnen eller andra flyktingbarns död? Hjälp istället för att kasta skuld.

  • Anonym (...)

    Om det inte vore så glädjefyllt när barn föds så hade det inte varit så tragiskt när barn dör.

  • riboflavin

    Hur kan TS ens bry sig om något så trivialt som kungafamiljen när...valfri katastrof..?


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (???)
    Miss anonym skrev 2015-09-04 18:44:46 följande:
    Så då ska ingen människa få glädjas åt att få barn alltså? Det är ju inte första gången "katastrofer" händer i världen. Sånt här händer varje vecka, kanske inte i samma skala som nu. Och utan kungafamiljen så hade Sverige varit som vilket uland som helst.

    Läs på lite fakta om vad vår kungafamilj gör för vårt Sverige!
    Vad gör er kungafamilj för ert Sverige, med tanken på den resterande världen utanför Sverige?
  • Anonym (?)

    Kungafamiljen tycker säkert det är lika fruktansvärt som resten av oss men det kan ju inte hindra dom från att skaffa fler barn. Ska Carl-Philip och Sofia bli barnlösa pga av människor flyr?

Svar på tråden Hur fasen kan kungafamiljen glädjas åt en gravid kronprinsessa när det sköljs upp barn på stranden??