• Classic

    Jobb där man tjänar hyffsat bra?

    Hej!

    Vilka jobb har en hyffsat bra lön?

    Vad är utbildningen, vad ingår i arbetet osv :)

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Jobb där man tjänar hyffsat bra?
  • Stolt Farsa

    Jag pluggade 4 år till systemutvecklare och tjänar idag efter 8 arbetsår 43 000 före skatt.

  • Classic
    Stolt Farsa skrev 2015-09-04 19:51:25 följande:

    Jag pluggade 4 år till systemutvecklare och tjänar idag efter 8 arbetsår 43 000 före skatt.


    Jaha! Inget som intresserar mig tyvärr men lönen lät ju bra ^^
  • Fjäril kär

    Vad är enligt dig en hyfsad lön då? Och vad jämför du med? 

    Jag jobbar som hästskötare, outbildad och tjänar på deltid 18000 efter skatt

    hade jag gått djurhållning på gymnasium eller gått Hippologen på högskola så hade jag inte haft högre lön ändå

    jag är utbildad ekonom och hade säkert fördubblat min lön inom det yrket om jag valt att jobbat med det, men jag vill inte jobba med det.

  • Classic
    Fjäril kär skrev 2015-09-04 20:45:37 följande:

    Vad är enligt dig en hyfsad lön då? Och vad jämför du med? 

    Jag jobbar som hästskötare, outbildad och tjänar på deltid 18000 efter skatt

    hade jag gått djurhållning på gymnasium eller gått Hippologen på högskola så hade jag inte haft högre lön ändå

    jag är utbildad ekonom och hade säkert fördubblat min lön inom det yrket om jag valt att jobbat med det, men jag vill inte jobba med det.


    Hej!

    Ja din är ju hyfsad eftersom du inte är utbildad & dom som är har ungefär samma :) men syftar mer på yrken man "måste" utbilda sig till & lönen för mig då är väl minst 30 000 och uppåt :)

    Hur var ekonomutbildningen och varför så "dramatisk" vändning på yrke? :)
  • Fjäril kär
    Classic skrev 2015-09-04 20:57:40 följande:
    Hej!