• Anonym (känns som foster­rörels­er men ej gravid­?)
    Äldre 5 Sep 13:50
    1725 visningar
    1 svar
    1
    1725

    gravid långt gången utan att veta om det?

    Hej!
    Vad är det som rör sig i min mage??
    Är över 40 år o fick barn för snart 1½ år sen (efter många missfall o flera års försök)
    Fick tyvärr framfall efter en besvärlig förlossning med sugklocka, (fick prova prolapsring några månader i våras/somras, som inte hjälpte nämnvärt) så pga mina besvär har sexlusten minskat o vi har därför inte haft så många samlag (senast i mitten på Maj) då pga min ålder o alla svårigheter att få barn o det extremt sällsynta sexet använde vi inte preventivmedel. Det var dessutom bara några dagar innan mens, då brukar framfallsbesvären vara minst nämligen.
    Jag har hela tiden haft mens som vanligt, eller den var faktiskt försenad i somras,
    2 veckor försenad i Juli o då testade jag för säkerhets skull o det var förstås minus (tror det var pga stress/ sorg i familjen) o sen kom mensen o nästa månad var den några dagar försenad också.
    Nu till saken, jag känner som fosterrörelser i magen sen någon vecka!!!
    Min sambo kan också känna det från utsidan av magen ibland.
    Magen är större än vanligt o svårt att knäppa byxor, trots att jag "håller igen" nu i några veckor, efter sommarens frosseri. Den känns liksom lite hård nedtill. Jag är inte förstoppad o har i vanliga fall ofta magbesvär i form av gaser o ont, men detta är helt annorlunda. Nu är magen så här hela tiden oavsett tid på dygnet eller mat.
    Mest känns det när jag ligger o vilar, då rör det sig rätt mycket, som små knuffar o som något vänder sig, precis som när jag var gravid.
    Med mitt barn plussade jag innan BIM o på alla de graviditeter som sen blev missfall med. Jag blödde inget i den lyckade graviditeten. Då kände jag ingenting förrän v 20 o då svagt ytterligare en tid pga moderkakan framtill.
    Jag testade alltså negativt i mitten på Juli o nu för några dagar sen.
    I slutet av Juli var jag hos gynläkare som tog ut prolapsringen o undersökte framfallet. Hon gjorde ett snabbt VUL, mest för att kolla urinblåsan när jag krystade, tror jag för att kunna se hur framfallet påverkade.
    Hon borde väl ha sett en graviditet även om hon inte förväntade det?
    (Då skulle det kunnat vara runt v 11,12)
    Nu skulle det i så fall vara ca v 17+ (annars v 27+ vilket ju är ännu mer osannolikt)
    Min lyckade graviditet mådde jag lite illa i några veckor men annars rätt bra förutom foglossning o halsbränna senare.
    Så sammanfattat: vi försöker inte bli gravida, har nästan aldrig sex, jag har inte haft en tanke på att vara gravid förrän jag började känna dessa "fosterrörelser"
    Vad kan det vara? Känn pinsamt att gå till MVC, de kommer tycka att jag är knäpp!

  • Svar på tråden gravid långt gången utan att veta om det?
  • Anonym (känns som foster­rörels­er men ej gravid­?) Trådstartaren
    Äldre 5 Sep 14:03
    #1

    Glömde nämna att jag sista veckan också känt mig yr ibland, speciellt när jag reser mig.
    För några veckor sen hade jag ont till höger i magen några dagar, kändes som en cysta jag haft tidigare, men det gick över sen.

Svar på tråden gravid långt gången utan att veta om det?