• Anonym (vännen)

    Att lägga upp selfies var och varannan dag. Varför?

    Har en vän som lägger upp selfies var- och varannan dag.
    Hur har man tid med det?

    När jag försöker ta en selfie på mig själv är resultatet typ 25 dåliga kort innan jag får ett som jag är nöjd med. Det hade gått åt sjukt mycket tid, smink och tålamod om jag skulle göra det var- och varannan dag.

    Är det osäkerhet, narcissism eller är det helt normalt?

    Vad tänker ni om de som konstant postar snygga bilder på sig själva? Och varför tror ni man gör det?

  • Svar på tråden Att lägga upp selfies var och varannan dag. Varför?
  • doge

    Hon kanske tycker hon är snygg? :)
    Jag tänker väl inte så mycket på det.. Har inte så många vänner som brukar göra sådant.


    "I Sverige är det olagligt att vara kriminell" - Annie Lööf
  • Anonym (vännen)
    doge skrev 2015-09-05 18:14:29 följande:

    Hon kanske tycker hon är snygg? :)
    Jag tänker väl inte så mycket på det.. Har inte så många vänner som brukar göra sådant.


    Ja eller har ett behov av att få bekräftelse av andra? Vem orkar ens sminka sig liksom och ta de där 25 korten var-och varannan dag?
  • Anonym (japp)

    Jag lägger ofta upp selfies, men jag använder aldrig smink

  • sandlilja

    Menar du på Facebook eller vad? För de flesta tar det väl bara 30 sek att ta bilden och 30 att lägga upp den. Eller att någon annan tagit ett kort på en som man senare lägger upp som profilbild. Jag känner inga över 25 som lägger ut selfies så ofta men yngre tjejer verkar visa varann kläder och hår via fb , i alla fall de jag är släkt med och har på fb. Tror inte de är osäkra utan bara har kul.

  • Anonym (vännen)
    Anonym (japp) skrev 2015-09-05 18:18:59 följande:

    Jag lägger ofta upp selfies, men jag använder aldrig smink


    Varför gör du det tror du?
  • KakanSmakan

    Jag tycker det är skoj med selfies, både att ta själv och att titta på mina väninnors selfies. Extra skoj är det att scrolla tillbaka till några år gamla selfies och se hur jag såg ut då, minnas tillbaka den dagen.

    Allt behöver inte ha ett sjukt syfte. Ibland är saker bara skoj. Ungefär som att äta bullar, man kan äta bullar bara för att det är gott, utan att ha som syfte i att få hål i tänderna eller gå upp i vikt.

  • Kereza

    Fast 25 försök? De enda jag känner som lägger upp selfies blir bra på första försöket - jag har sett det in action, så jag vet att det är sant. Du kanske bara blir dålig på bild? (det blir jag - så jag lägger aldrig upp selfies)

  • Anonym (Haha)
    Anonym (vännen) skrev 2015-09-05 18:17:20 följande:

    Ja eller har ett behov av att få bekräftelse av andra? Vem orkar ens sminka sig liksom och ta de där 25 korten var-och varannan dag?


    Dem sminkar väl sig oavsett inte för att kunna ta selfies? Fattar inte varför du tror att folk fixar till sig för att ta selfies? Och att ta 25 kort tar typ tio sekunder. Går hur snabbt som helst att ta en selfie och lägga upp på t.ex. instagram.

    Jag tycker selfies kan vara roliga att se på men inte de som i princip bara har selfies. T.ex. Kylie Jenner, hon lägger bara ut miljontals bilder på sig själv och då dömmer jag personen direkt. Då är man ytlig och egotrippad.
  • Anonym (vännen)
    Anonym (Haha) skrev 2015-09-05 18:56:16 följande:
    Dem sminkar väl sig oavsett inte för att kunna ta selfies? Fattar inte varför du tror att folk fixar till sig för att ta selfies? Och att ta 25 kort tar typ tio sekunder. Går hur snabbt som helst att ta en selfie och lägga upp på t.ex. instagram.

    Jag tycker selfies kan vara roliga att se på men inte de som i princip bara har selfies. T.ex. Kylie Jenner, hon lägger bara ut miljontals bilder på sig själv och då dömmer jag personen direkt. Då är man ytlig och egotrippad.
    Jag vet att personen jag syftar på gör så, sminkar sig och tar de där 25 korten (har varit med), antog att alla gjorde så eftersom jag själv inte heller blir bra på första knäppet. Men antar väl att vissa bara är fotogenisk. 
  • Bibbidi

    Eftersom du skriver att hon lägger upp dem var och varannan dag så gissar jag på att det handlar om bekräftelsebehov. Om folk slutade gilla/kommentera hennes selfies så tvivlar jag på att hon skulle fortsätta. Oskyldig


    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • En PantherTant

    Bekräftelse, dåligt självförtroende, wannabee modebloggare, ålderskris.. Finns många orsaker.

    Fast känns nästan lite pinsamt ibland. Bland mina fb-vänner har en man börjat ha selfies flera gånger i veckan nu. Antar det är en 40- års kris på gång. För vad annat kan få en 39 årig gift hantverkare med jakt som största intresse att plötsligt posera på bild efter bild?

Svar på tråden Att lägga upp selfies var och varannan dag. Varför?