• Orolighär

    Nytt passfoto efter viktnedgång?

    Jag har gått ner ca 40 kg, och mitt ansikte ser helt annorlunda ut. Från att se ut som en 50 åring ser jag ut som en 20 åring. Jag ska åka till USA och söka visum så hinner ej fixa nytt pass. Passet är endast 1,5 år gammalt.

    Hur stränga är dom??? Samma näsa samma mun (munnen syns mer nu efter viktnedgången).

    Från 105 kg till 68 kg. Har även mitt fingeravtryck men antar att dom inte kan kolla sånt på plats

    Är jätterädd att dom kommer tro att jag tagit någon annans pass när jag har passkontroll på flygplatsen

  • Svar på tråden Nytt passfoto efter viktnedgång?
  • Trippelmamma76

    Men snälla du, man behöver inte skaffa nytt pass för att man har bantat. Inte heller om man har klippt av sig håret etc. Och självklart kan de kontrollera fingeravtryck vid behov även i USA...

  • Sanela77

    Men om man inte ser ut som passfotot? Då kan man ju bli anklagad för att lånat någons pass. Om man åker till ett land där dom inte har fingeravtryckmaskin?

  • Frontline
    Sanela77 skrev 2015-09-08 19:14:46 följande:
    Men om man inte ser ut som passfotot? Då kan man ju bli anklagad för att lånat någons pass. Om man åker till ett land där dom inte har fingeravtryckmaskin?
    Min son som var 5 år såg inte ut precis som på passet som vi skaffade 4 år innan heller kan jag lova.
    Har ett pass på ett annat barn som var taget när han var knappt 3 månader och det funkar lika bra nu 3 år senare..

    På en som har gott ner mycket i vikt i vuxen ålder bör det finnas lite drag kvar så man kan se vem det är, men ett barn där det är taget när dom är i stort sett nyfödda är det svårt att se om det är samma barn 4 år senare..
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • MorsanIda

    Vet att tråden är gammal, men var inne och googla på om man får ha uppsatt hår på pass fotot och hitta denna länk och var tvungen att svara. Jag och min familj var i Kroatien för en månad sen snart, och när vi skulle gå igenom pass kontrollen för att boarda planet hem därifrån, vart jag stoppad av en riktig sur kärring, jag har alltid varit smal, men på pass fotot hade jag gått upp några kilo och var lite rundare i ansiktet och hade utsläppt hår men de var inget nämnvärt. Och jag hade uppsatt och gått ner en del när vi skulle gå genom kontrollen, och hon tyckte absolut inte att de var jag på fotot, så hon satt och vela i en kvart, ( och bakom mig står de 200 pers som väntar på att få gå igenom också, skapligt pinsamt och stressande) så jag tänkte att jag släpper ut håret då. Men de hjälpte inte, och hon visar och frågar sin kollega om tycker de ser ut som jag. Och hon tyckte inte de var nåt speciellt, den andra kollar igen och njääee njaaa nää, sen visar hon kollegan igen och hon säger att de är jag på fotot bara det att jag hade gått ner i vikt. Så efter många om och men så släpper hon igenom mig, men säger att du borde fixa nytt pass. Och de var liksom ingen större skillnad på mig då och nu. Och knappt en månad innan kroatien resan så var vi i thailand, och ingen som reagerat, och dessutom kom jag ju in i kroatien utan problem. Så de har nog med och göra vem som kontrollerar. Hoppas du kom in i USA utan krångel ????

Svar på tråden Nytt passfoto efter viktnedgång?