• Anonym (TS)

    Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

    Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

    Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

    "I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 
    Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 
    Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 
    Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 
    Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

    Amanda Björkman - ledarskribent på DN

  • Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!
  • Anonym (vakna för fan)

    Kan du peka på det som inte stämmer i Ekeroths uttalande?


    Vad jag vet så anmärker han endast det vad masspsykosmedia med våra växtälskande idioter i sjuklövern vägrar eller har inte kapacitet att se.


    Resten av världen förfasas över vad vi håller på med.


    www.washingtonpost.com/world/hungarian-bishop-says-pope-is-wrong-about-refugees/2015/09/07/fcba72e6-558a-11e5-9f54-1ea23f6e02f3_story.html


    Att flertal länder har i ÅR varnat oss för terrorister som gömmer sig bland den enorma strömmen har vi också ignorerat, och fått bekräftat att vi släpper in inte bara dom som flyt till bidrag, utan även dom som vill döda oss och allt vi står för, i mängder.


    www.express.co.uk/news/world/555434/Islamic-State-ISIS-Smuggler-THOUSANDS-Extremists-into-Europe-Refugees


    Att vad vård skola polisen bostadsmarknaden, landet överlag behöver är nya resurser i välfärden, inte tusentals nya bidragstagare vi ska försörja när vi själva knappt har råd att leva är nått som magiskt har glömt bort senaste veckan.


     


     

  • nihka
    Anonym (vakna för fan) skrev 2015-09-09 10:05:09 följande:

    Kan du peka på det som inte stämmer i Ekeroths uttalande?


    Jepp. JärnrörsEkreroth yrar. Det är krig i Syrien. Det är därför människor flyr och inte som en del av en nasty plan att islamisera den icke-muslimska världen.
  • Anonym (vakna för fan)
    nihka skrev 2015-09-09 10:10:37 följande:
    Jepp. JärnrörsEkreroth yrar. Det är krig i Syrien. Det är därför människor flyr och inte som en del av en nasty plan att islamisera den icke-muslimska världen.

    Så du har inga felaktigheter att anmärka i ekeroth utlåtande eller hur resten av världen reagerar på det vi håller på med, bra att veta.


    Då är det ingen fara att rösta Sverige då sd.


    Glöm nu inte demonstrationen för sjuklöverns avgång, den 15,e i stockholm.


     

  • nihka
    Anonym (vakna för fan) skrev 2015-09-09 10:13:05 följande:

    Så du har inga felaktigheter att anmärka i ekeroth utlåtande eller hur resten av världen reagerar på det vi håller på med, bra att veta.


    Då är det ingen fara att rösta Sverige då sd.


    Glöm nu inte demonstrationen för sjuklöverns avgång, den 15,e i stockholm.


     


    Så du har inga felaktigheter att anmärka i mitt uttalande eller hur resten av världen håller med mig, bra att veta.

    Då är det ingen fara att rösta Sverige då inte SD. Hahahaha!

    Glöm nu inte alla applåder som flyktingar välkomnats med och all hjälp de fått och får i europeiska städer.
  • nihka
    Anonym (TS) skrev 2015-09-09 09:16:05 följande:

    Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

    Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

    "I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 
    Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 
    Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 
    Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 
    Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

    Amanda Björkman - ledarskribent på DN


    Jo, det ska vara en SDare att jämföra välkomnandet av flyktingar med hur nazister togs emot av nazister.
  • Anonym (vakna för fan)
    nihka skrev 2015-09-09 10:19:46 följande:
    Så du har inga felaktigheter att anmärka i mitt uttalande eller hur resten av världen håller med mig, bra att veta.

    Då är det ingen fara att rösta Sverige då inte SD. Hahahaha!

    Glöm nu inte alla applåder som flyktingar välkomnats med och all hjälp de fått och får i europeiska städer.

    Nja, masspsyskosbladet aka aftonbladet håller med dig.


    I det verkliga livet däremot är det horder av dessa som är på väg hit.





    Med en vänlig hälsning till oss alla.


    www.liveleak.com/view


    Jag tänker mer på dom fasansfulla skriken som följer när dom har rätt mängd på plats.


     

  • SpanskaFlugan
    ölburk2 skrev 2015-09-09 10:39:23 följande:
    SD:s sanna ansikte: www.aftonbladet.se/nyheter/article21386442.ab
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.

    Det där illustrerar perfekt vilken sorts människor som dras till SD och som tillåts härja ända fram till att någon utanför SD uppmärksammar ett offentligt klavertramp. Den här tanten är uppenbarligen rasist sedan en lång tid tillbaka, man går inte från att vara icke-rasist till "kulspruta på Öresundsbron" på en dag. Men hon har tillåtits bli invald i kommunfullmäktige för SD. Så mycket för "nolltolerans"....
  • Anonym (Vem vet?)

    Muammar Khadaffi sa för många år sedan att det inte skulle behöva användas svärd och blodspill för att göra Europa muslimskt.
    Han verkar få rätt.

    Infödda européer skaffar färre och färre barn medans invandrade muslimer skaffar lika många sedan tidigare. Den muslimska befolkningen ökar och den "inhemska" minskar. Lägger man sedan till invandringen så ökar den muslimska andelen ännu mera.

    video-arn2-1.xx.fbcdn.net/hvideo-xpf1/v/t42.1790-2/11893234_856942551117674_1719532525_n.mp4%3D%3D&rl=300&vabr=136&oh=6b5c503b678926dbc104e742fbc0240a&oe=55F019D0

    Sedan får var och en avgöra om de tycker att det är helt okej att leva i ett muslimskt land eller om man ska flytta - fly.

  • Anonym (vakna för fan)
    ölburk2 skrev 2015-09-09 10:39:23 följande:

    SD:s sanna ansikte: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21386442.ab


    Nu förstår jag inte riktigt vad du försöker säga här.


    SD har från start velat hindra allt det vi ser från att hända, inget konstigt i att anmärka både Tysklands och Danmarks smått handfallna försök till att minska inflödet utan att ta till drastiska metoder, dom gör NÅTT i alla fall.


    Kulspruta på bron tyder bara på att människan är frustrerat och inte önskar landet ödet som svetsaren bäddar för men om man ska ta det till sin spets, vi har militär att skydda gränser, fri rörlighet inom Schengen i all ära men detta handlar om nått helt annat, nu är vi i och för sig land långt in i eu, militär borde sättas in i gränsländerna.
    Vi bör däremot inte ha några vidare problem att beordra tullen att stoppa alla fordon från Danmark, förstärka med militär då några kraftigare skydd saknas på bron.
    Sätta polis på alla Malmös platser, tull patrullerar redan tågen så börja patrullen redan i Danmark och börja kontrollera dom innan dom ens når Sverige.


    Det finns fortfarande möjlighet för oss att skydda oss.


     


     


     

Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!