• Anonym (Oroli­g gravid kvinna­)
    Äldre 11 Sep 11:23
    4710 visningar
    16 svar
    +1
    16
    4710

    Mannens lust försvinner under graviditeten??!!!

    Måste först tillägga att jag är förlovad med världens finaste man som jag älskar mest på denna jorden! Vi skrattar ihop och kan bråka som syskon. Han är väldigt aktraktiv i mina ögon och jag skulle ja... Bokstavligen talat leget i sängen hela dagen och bara ha massa mysiga samt snuskiga härliga stunder ihop ??????

    Vi har alltid haft en lite mer tänjande sexliv då bådas sexuella preferenser ligger mer åt bdsm samt grövre lekstunder ihop samt som vi har också kunnat ha det lugnt och bra ihop i sängen... Vilket för båda utav oss har varit viktiga att hitta hos en partner.

    Det är en åldersskillnad mellan oss på 15 år. Han äldre än mig.

    Så nu när vi har/haft det så underbart så valde vi att skaffa barn. Vilket efter två missfall blev äntligen till ???? vi är snart i vecka 20 och dagarna har fyllts med glädje samt oro.

    Dock måste jag fråga männen kring detta...

    Hur var eran sexlust till era käraste under graviditeten?

    Jag har det väldigt jobbigt då jag upplever en vändning hos min sambo :(

    Han påstår att han känner sig obekväm med sex med tanken på att det är våran barn som växer och det är svårt att bli kåt på "det sättet" då han ser mig som den vackraste som finns just nu. (Vilket andra kvinnor skulle dö för att höra deras män säga så fina saker, jag vet )

    Jag förstår att man kan kanske inte ha tänjande sex leker som förr, men hans lust för vanligt sex är minimal samt att göra det skönt för mig. Innan kände jag mig sexig och snygg och självsäker och vågade ta för mig av honom tex bara att börja ta på honom och utföra oralt närsomhelst. Nu när man blivit nekad så många gånger känner man sig så oaktraktiv och ful och bebisen som man skall vara glad över blivit en jobbig del då man kan inte njuta av sin kropp helt :(

    Jag älskar att ha sex med min man, det är våran stund ihop med. Och med alla hormoner och kroppen som ändras, så vill man självklart känna sig fin.

    Så vad är era tips och råd? Som jag har läst är det ofast kvinnorna som tappar lusten jul....

    ????????????????

  • Svar på tråden Mannens lust försvinner under graviditeten??!!!
  • Äldre 11 Sep 11:34
    #1

    Jag lider med dig TS. Jag är själv i v 36 och även om min sambo inte har tappat lusten så har han vid ett flertal tillfällen sagt att han är rädd för att skada bebisen. Jag har fått säga till på skarpen att det inte kommer ske och att jag märker ifall nåt känns fel.

    Blir du nekad att ens utföra oralsex på honom? Visst har jag hört att mannen också blir påverkad av graviditeten, men såpass trodde jag ändå inte. Som du säger så gör inte hormonerna saken bättre (och de kommer inte direkt försvinna). Din man verkar vara känslig och förstående, har du förklarat för honom att hormonerna är väldigt inblandade och hur det här får dig att känna?

    Jag kan tycka att det är tråkigt att min sambo har lämnat allt initiativtagande till mig, men jag vet också att det är för att han inte vill pressa mig ifall jag mår dåligt pga hormoner eller nåt sånt. Det är iaf tur att man inte är gravid för evigt! Det kommer ju att gå över.

  • Anonym (Oroli­g gravid kvinna­) Trådstartaren
    Äldre 11 Sep 11:41
    #2

    Va skönt att veta det är fler kvinnor som är ännu sugna haha!

    Ja jag har sagt till honom att detta berör mig speciellt med alla dessa eländiga hormoner i kroppen. Och ja, tom en avse ung kan vara svårt för honom då han kan känna att det blir för jobbigt med tanken på att hans kropp kan inte funka sexuellt på den planen när han ser mig som han gör.

    Självklart har man sex ännu men från att gå 1-3 gånger om dagen till kanske en gång i veckan driver mig till vansinne! Haha

  • Anonym (Oroli­g gravid kvinna­) Trådstartaren
    Äldre 12 Sep 10:39
    #3

    Någon????

  • Äldre 12 Sep 17:56
    #4

    Jag har upplevt precis samma. Vid båda graviditeten försvann hans sexlust i stort sett helt. Vi hade också ett kanonbra sexliv med ganska mycket dominans inblandat. Jag tror att det blev en krock i huvudet på honom att kvinnan han brukade behandla rätt hårt plötsligt var "välsignad" med ett barn. Tyvärr var det bara att stå ut. Hans lust återkom när barnen var några månader gamla

  • A.K.
    Äldre 12 Sep 22:12
    #5

    Jag var helt ointresserad av att ha sex med min fru när hon var gravid. Kändes helt fel med ett barn några centimeter ifrån. Så var det bara. Alla måste få tycka och känna som de vill.

    Och att gå från 1-3 gånger per dag till en gång i veckan? Hinner ni göra något annat på dagarna än knulla?

  • Efraim Barkbi­t
    Äldre 21 Oct 09:15
    #6

    Det kan även gå på andra hållet så man får mer lust som man. Men att kvinnan då får mindre.


    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Mee
    Äldre 21 Oct 09:25
    #7

    För oss är det likadant. Är gravid i vecka 29 och vi har väl haft sex kanske 3 gånger under den tiden.

    Har pratat med min sambo om varför han inte vill ha sex nu och han säger att det är för att han känner att han måste beskydda mig mer nu när jag ska bli mamma igen och att det känns konstigt att veta att han inte är "själv" med min kropp utan delar den med vår bebis typ.

    Det var likadant när vi väntade sonen. Så det är bara att acceptera läget, det är ju inte under resten av vår livstid utan under 9 månader sedan beroende på hur man mår i kroppen efter förlossningen kan det ta lite längre tid.

  • Anonym (Man)
    Äldre 21 Oct 11:47
    #8

    När vi väntade vår första slutade vi ha sex någon månad in i graviditeten. Det bara blev så, ömsesidigt på något vis. Andra gången fortsatte vi hela tiden, men mera sällan. En gång per månad ungefär, mot 2-3 gånger per månad "normalt".

  • Anonym (Samma­)
    Äldre 2 Nov 01:00
    #9

    Jag är gravid i vecka 16.

    Vi har haft otroligt bra sex.

    Ibland har han hamnat i svackor men då har vi kunnat prata om de och han har haft en orsak.

    Nu för ett tag sen började jag blöda lite lite när vi hade sex.

    Han blev rädd och vi pratade om deg jag förklarade de inte är någon fara alls och se kändes som vi kom fram till att de var okej.

    Men efter de har han inte vela mer. Jag har försökt men han skyller på att han är trött och slut.

    Han vet att jag just nu inte känner mig så "fin" och sexig de har jag berättat.

    Men han försöker inte få mig känna de Heller.

    Jag har försökt fråga om det äe något annat än att han är trött men nej nej de är dw inte.

    De här är inte han .... Han har aldrig gjort så här innan.

    Önskar han kunde prata med mig för jag är säker de är något annat som ligger bakom det

  • Anonym (Gravi­d1000)
    Mon 7 Oct 2019 10:54
    #10

    Jo men samma sak här. Är i vecka 10 och har fortfarande sexlusten kvar, hört att det ska bli ännu värre i vecka 14, däremot så har mannen inte någon sexlust alls och att fråga om det gör inte saken bättre heller utan då får man svaret att han bara inte har lust. Senaste gången vi hade sex var när vi skulle bli gravida så ja hoppas på att min sexlust svalnar något enormt.

  • Anonym (Erik)
    Tue 8 Oct 2019 06:20
    #11

    Tycker det är underbart med gravida kvinnor. Min fru var kåt hela tiden, blev lite för mycket av det goda ibland.

  • Anonym (pregg­a)
    Tue 8 Oct 2019 08:26
    #12

    Jag var sååå kåt under graviditeten! Ökad blodmängd/hormoner mm. Min man ville inte alls och jag var sååå frustrerad. Så fort vi kommit hem från BB (båda gångerna) så har han varit på banan igen, jättekåt men då hade ju JAG tappat lusten! Inte så konstigt kanske, nyförlöst och fullt fokus på en ny liten människa. Men så snart jag hade läkt i hop och vi fått in lite rutiner så började det fungera igen :)

  • Tue 8 Oct 2019 12:24
    #13

    Jag var väldigt sugen på sex med min fru när hon var gravid. Hon blev extra snygg och sexig då. Rent allmänt tycker jag gravida kvinnor är otroligt attraktiva.

  • Tue 8 Oct 2019 13:29
    #14

    Jag skulle lätt ha sex å jag själv gillar gravid sex

  • Anonym (Glad)
    Tue 8 Oct 2019 21:53
    #15

    Jag blev toksugen på min sambo när hon var gravid och hon var inte den som sa nej med alla hormoner ????

    Fyra barn senare och över tjugo år tillsammans så är jag lika kär och sugen på min sambo senast häromdagen 3ggr på en dag kan man bli mer lycklig av val av partner

    Ibland har man tur.....

  • Wed 9 Oct 2019 05:55
    #16

    Värkar så hett å mysigit är hon stor

Svar på tråden Mannens lust försvinner under graviditeten??!!!