• Äldre 11 Sep 18:41
    821 visningar
    2 svar
    2
    821

    Efter missfall.

    Fick ett svårt missfall den 13 augusti på natten som höll i sig 6h. Blödde enormt mycket i ungefär 1v konstant efter MF.

    På gyn såg allting bra ut och i tipptopp 1v efter MF och hormonerna sjönk mm. Behövde inte skrapas.

    Nu till min fråga och oro:

    I 12 dagar nu så har jag haft blodblandade flytningar varje gång jag varit på toaletten.

    Har ömma/svullna bröst, även noterat 3 mycket synliga blodkärl på båda brösten. Har trott dom första dagarna att mensen var på gång igen som vanligt efter MF, men nu känns det inte alls som det pga blodblandade flytningarna fortsätter..

    Är det ett normalt spökande av kroppen efter MF? Är det graviditets relaterat? Att jag googlar och försöker förstå min situation gör mig inte klokare eftersom varje kropp är unik såklart. Någon här kanske varit med om liknande?

    Vi har planerat barn nu ett tag. Och detta var första gången jag blivit gravid, och upplevt mitt första missfall.

    Vi hade sex som vanligt efter mina blödningar från MF slutat. Eftersom det inte var någon fara att fortsätta efter MF enligt kvinnokliniken. Så länge kroppen mådde bra, både psykiskt och fysiskt.

    Hoppas jag kan få något svar som kan hjälpa mina frågetecken :)

    Kram!

  • Svar på tråden Efter missfall.
  • Äldre 13 Sep 19:52
    #1

    Hade missfall för snart exakt ett år sedan. Blodblandade flytningar första 3 dagarna. Sen uppehåll några dagar. Fostret stöttes ut nån vecka efter första dagen med blödning. Lämnade blodprover i 2 veckor innan all gravidhormon var borta. Fortsatte ha gravidsymtom ca 1 månad efter. 6 veckor efter första blödningen fick jag mens. Kroppen kan verkligen ställa till det ibland.

  • Äldre 16 Sep 08:53
    #2
    Min tur skrev 2015-09-13 19:52:20 följande:

    Hade missfall för snart exakt ett år sedan. Blodblandade flytningar första 3 dagarna. Sen uppehåll några dagar. Fostret stöttes ut nån vecka efter första dagen med blödning. Lämnade blodprover i 2 veckor innan all gravidhormon var borta. Fortsatte ha gravidsymtom ca 1 månad efter. 6 veckor efter första blödningen fick jag mens. Kroppen kan verkligen ställa till det ibland.


    Tack för svar :) Tänkte vänta veckan ut på mens. Blodblandade flytningarna slutade igår. Så alltså 16 dagar har jag haft det.
Svar på tråden Efter missfall.