• Anonym (Dotterönskas)

    Baka flicka - följas åt?

    Har en några månaders son nu som jag älskar över allt annat. Det tog lång tid för oss att bli gravida så när han kom så var han extremt önskad och oj så älskad han blev från första stund. Mitt allt!

    Men nu börjar jag längta efter ett barn till och skulle vara så roligt att få en av varje!!!

    Har läst på om gender selection kit och har beställt hem följande:

    tranbärskapslar
    magnesium+kalcium
    folsyra
    bisolvon

    Sen ska jag invänta tills mensen kommer tillbaka från efter förlossningen, kartlägga ägglossningen och ha sex fram till max 3 dagar innan ÄL.

    Fler som är i samma tankegång och vill följas åt?

  • Svar på tråden Baka flicka - följas åt?
  • Anonym (Agnes)

    Hej! Grattis till sonen :) jag har en son och fick även en dotter. Älskar dem mer än vad jag kan uttrycka här. När jag blev gravid med min dotter blev jag det precis på ägglossningsdagen! Jag känner exakt när jag har ÄL. Får hemskt ont och stickorna ger fullt utslag! Ingen tvekan om saken alltså! Trode fram till RUL att det var en lillebror för det sägs att barn som blir till på ÄL dagen oftare blir pojkar men inte för mig då uppenbarligen...Lycka till med en ny graviditet :)

  • Anonym (Mom&2)

    men du kanske hade sex innan ägglossning ochså?Spermier kan vänta och leva flera dygn ibland

  • Anonym (Insemination då?)

    Hej,

    jag har också läst om denna teori men sen har jag läst att det bara är bluff. Har hört att vid insemination är könsfördelningen lika som för barn som blir till på naturlig väg. Detta motsäger ju denna metod eftersom man (som jag förstått det) insemineras precis vid äl.

    Någon annan som hört samma?

  • mariejohansen

    Alltså, herregud... Du vet att det ligger hos pappan om det blir en flicka eller pojke? Om ägget befruktas av en spermie med en X-kromosom blir det en flicka och om spermien innehåller en Y-kromosom blir det en pojke. Du var minsann inte särskilt påläst.

  • Anonym (Dotterönskas)
    mariejohansen skrev 2015-09-17 12:29:26 följande:

    Alltså, herregud... Du vet att det ligger hos pappan om det blir en flicka eller pojke? Om ägget befruktas av en spermie med en X-kromosom blir det en flicka och om spermien innehåller en Y-kromosom blir det en pojke. Du var minsann inte särskilt påläst.


    Nej det där stämmer faktiskt inte helt. Det finns ny forskning som visar att ägget faktiskt kan avvisa spermier, alltså vägra släppa in vissa spermier. Så att det där med att först till ägget är inte helt sant och att ägget bara ligger där helt passivt är avfärdat.

    Man kan optimera upptaget för pojkspermier respektive flickspermier beroende på kost bl. a.

    Och påläst? Det finns en artikel som gjorts på just detta från ett universitet i Holland där de testat denna metod. Kvinnorna som följde metoden, av de fick 80% flickor. De som inte fick flickor var de som inte orkade fullfölja regimen helt fullt ut då det är ganska jobbigt att följa en strikt diet och alltid pricka in ägglossningen till ungefär 4 dagar innan ÄL.

    Låt mig citera dig. "Du var minsann inte särskilt påläst". :)
  • Anonym (Mom&2)

    möjligheten är väl alltid 51%pojke,49% flicka.Men flickspermier lever längre än pojkspermier,därför ökar man chansen lite att få en flicka dagar innan ägglossning .Jag lyckades allafall och känner mig glad

  • Anonym (hoppas på tjej)

    Hej!

    Vi har 2 killar sedan innan och är nu gravida igen. Det vi har gjort denna gång är att jag har ätit tranbärskapslar och att vi började ha sex några dagar innan äl men sedan hade vi det även på själva äl-dagen...jag hoppas trots allt att detta är en tjej. Men jag tror att det är en kille till, känns precis likadant som de andra gångerna jag varit gravid. 

  • Anonym (Dotterönskas)

    Mom2. Ja det stämmer ju om man kollar på fördelningen av antalet flickor som föds kontra antalet pojkar. Men vissa män har ju mer flickspermier...å vissa mer pojkspermier å vissa lika mycket.

    På tal om statistik, läste att av de som har fler än två barn är det vanligare att det är två pojkar i familjen. Av de som har två barn är det vanligare med två flickor.

    Så verkar som att många delar ens tankegång att man inte blir komplett familj förrän man får två av varje!

    Mom2: Så glad för dig att du fick ditt barn och att det blev en dotter! Fantastiskt.Grattis!

    Hoppaspåentjej: Även om et blir en tredje pojke så kom ihåg att många ofrivilligt barnlösa skulle kunna ge sin högra arm för att få vara i den situationen du är i nu. Tänkte ifall det ändå blir en kille till så kommer du ha tre härliga friska barn! Men hoppas att du får din efterlängtade prinsessa nu!! HÅller alla tummar och tår. Åt du bara tranbärskapslar? Hur långt innan ÄL hade ni sex?

    Det finns ju 0+12 metoden också men vet inte om jag vågar lita på den. Shettles metoden verkar ju rätt pålitlig enligt artikeln om man utför den korrekt (om det inte är så att mannens spermier bara har pojkspermier så klart).

Svar på tråden Baka flicka - följas åt?