• Äldre 21 Sep 19:54
    1238 visningar
    2 svar
    2
    1238

    Julmarknader i landet

    Hej!

    Det är nu inte alltför långt kvar till första advent står för dörren. Jag håller på med ett extrajobb där jag samlar information om julmarknader (http://www.presenttips.se/jul/julmarknader) runtom i Sverige. Nu vill jag höra om ni har några tips på julmarknader som ni tycker är värda att besöka i år? Det kan vara hur små eller stora marknader som helst, huvudsaken de har julen som tema :) Alla tips mottages tacksamt!

  • Svar på tråden Julmarknader i landet
  • Anonym (Norrs­vensk)
    Äldre 6 Oct 09:39
    #1

    Bra initiativ! Jag befinner mig rätt mycket i Norge under vinterhalvåret och älskar att besöka julmarknaderna där. Jag såg att dessa inte fanns med i er lista (som ju har med Norge).

    En personlig favorit är julmarknaden i Röros: julemarkedroros.no/ samt julmarknaden i Oslo (www.facebook.com/Julemarked-i-Oslo-132594220183069/).

    En intressant fråga vore annars: Vilken är den bästa julmarknaden i Sverige eller Norden? Min personliga favorit är Skansen med tanke på läget.

  • Äldre 6 Oct 18:22
    #2

    Vad roligt, tack för tipsen! Ska absolut överväga att fördjupa mig i det norska (och kanske även det danska) utbudet av julmarknader. Skansen är ju en klassiker som aldrig gör en besviken. För egen del kan jag varmt rekommendera julmarknaden vid Falu gruva i Falun. Det anordnas till och med bussturer dit från olika delar av landet så den julmarknaden är populär.

    Vilken typ av julmarknad tycker ni om? Traditionell, riktigt gammeldags, i slottsmiljö, modern? Själv gillar jag nog bäst den traditionella varianten, kanske mest för att jag är uppvuxen med den!

Svar på tråden Julmarknader i landet