• Anonym (Oroli)

    Orolig

    Hej! Idag har jag påbörjat min med.abort...av olika skäl gick det inte att behålla. Men vi vill gärna på det igen så snabbt som möjligt! Men är livrädd för att jag inte ska bli gravid efter detta...????. Jagkommer bli helt knäckt då! Hur har det gått för er efter abort? Blödde ni länge? Gick allt bra? När testade ni neg efteråt? Jag är i v 6+4 sen mensen så ganska tidig. Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Orolig
  • Anonym (.)
    Anonym (Oroli) skrev 2015-09-22 07:30:06 följande:

    Hej! Idag har jag påbörjat min med.abort...av olika skäl gick det inte att behålla. Men vi vill gärna på det igen så snabbt som möjligt! Men är livrädd för att jag inte ska bli gravid efter detta...????. Jagkommer bli helt knäckt då! Hur har det gått för er efter abort? Blödde ni länge? Gick allt bra? När testade ni neg efteråt? Jag är i v 6+4 sen mensen så ganska tidig. Tacksam för svar.


    Ja alltså du kan ju aldrig veta om du blir gravid igen, hur hårt det än låter..

    Varför gjordes abort egentligen om ni vill försöka direkt igen?!
  • mirandaekstroem

    Låter lite märkligt måste jag säga, att ni gör abort men vill bli gravida direkt efter. Men det är ju inte min sak.

    Gjorde medicinsk abort innan v 9 för några år sen. Tog ett piller på måndagen, blödde från tisdag kväll till onsdag morgon. Iväg till sjukhuset på förmiddagen för att få de 4 sista tabletterna, men allting hade redan kommit ut så det hände inget mer än så. Allting gick bra utan komplikationer. Väldigt snabbt och smärtfritt.

    Nu vet jag inte hur länge jag var positiv så att säga, jag satsade inte på att bli gravid direkt efter det så jag testade inte mig heller. Jag vet dock att det kan visa positivt upp till 4-5 veckor efter abort/missfall.

  • mirandaekstroem

    Och som sagt, om du blir gravid eller ej efter det är det ingen som vet. Tyvärr. Men aborten påverkar inte din fertilitet. Frågade du inte läkaren/barnmorskan om detta när du träffade dem? Det enda jag vet är att livmoderhalsen kan bli väldigt svag om man har skrapats många gånger... Men din förmåga att bli gravid påverkas ej.

Svar på tråden Orolig