• Anonym (hm)
    Äldre 24 Sep 21:14
    3663 visningar
    20 svar
    20
    3663

    Kylrengöring?

    Jag tycker att en timme låter lite snålt tilltaget jag... men jag antar att det beror på hur stor kylen är, hur mycket grejer som finns i den och hur den är inredd. Men ja, det är bara att tömma och torka eller diska ur.

    Vem gör rent hela sin egen kyl förresten, annat än vid flyttning? Man torkar ju delar av den vid behov. Men tömma och torka allt på en gång? Det har nog aldrig jag gjort.

  • Anonym (hm)
    Äldre 24 Sep 21:26
    #9
    Aniiee skrev 2015-09-24 21:16:01 följande:
    En gång i månaden. Men jag är nitiskt. Mer normalnivå i ett svenssonhem är väl ungefär en gång i kvartalet.
    Normalnivå? Inte i ett hem med två föräldrar som arbetar heltid utanför hemmet. Jag tror att du har för höga tankar om svenssons hygien. I snitt, kan jag ställa upp på, för det finns säkert fler än du som är nitiska.
  • Anonym (hm)
    Äldre 25 Sep 12:44
    #18
    Anonym (en gång i halvåret) skrev 2015-09-25 12:38:31 följande:

    Jag rengör nog kylen ordentligt ungefär en gång i halvåret. Egentligen borde jag göra det oftare, men försöker i alla fall att torka av där det behövs dessemellan.

    Men jag vet att det finns människor som i princip aldrig rengör sitt kylskåp. Det ser man om man blir tvungen att hämta eller sätta in något i deras kylskåp.

    Jag är långt ifrån någon hygienfobiker - men få saker är så äckliga som ett riktigt smutsigt kylskåp. Där förvarar man ju liksom sin mat! Inte särskilt trevligt när det frodas allehanda bakterier och smuts i och omkring det man ska stoppa i munnen. Och nej, det hjälper inte att kylskåpet är kallt - bakterier växer ändå, även om i något långsammare takt.


    Fast maten förvarar man ju som regel i förpackningar, i alla fall jag gör det. Men om man lägger maten direkt på hyllorna eller är lite grisig av sig kring förpackningarna är det klart att det blir grisigt i kylskåpet.
Svar på tråden Kylrengöring?