• Anonym (Barnlös)

    Så himla rädd för ett MA till!!

    Haft 2 MA och minst ett väldigt tidigt m.f. Gravid igen efter många om och men och ÄD. Regelrätt m.f har jag ju inte fått än ,men vaknar varje natt och förväntar mig ligga i ett blodbad... Gruvar mig så för VUL att jag helst vill göra det nedsövd! Jag klarar inte ett MA till,det har kostat på för mycket allt under alla dessa år! Jag skulle vilja veta exakt hur vanligt 3 MA egentligen är. 3 m.f/MA överlag drabbar 1% av alla gravida,men just MA-hur vanligt är det?

    Eftersom jag aldrig haft en normal graviditet vet jag inte vilka symptom som man "ska" ha och hur ofta och hur länge. Första MA:t försvann molvärken när barnet dog,det vet jag. Nu känns det som menskänsla mest och lite molvärk ibland,mest på kvällen. 3,5 vecka till VUL och jag vill inte...

  • Svar på tråden Så himla rädd för ett MA till!!
  • Anonym (Tjejen)

    Vilken vecka r du i nu?
    Om du är i v. 6 eller senare så kan du redan nu kontakta en privat gyn för att göra
    ett tidigt vul, så ser du om det finns något foster där eller inte. Så behöver du inte gå och oroa dig i 3 veckor till.

    Om du får 3 missfall eller MA så ska du kontakta svenska sjukvården
    och se till att du får göra en missfallsutredning. Ibland hittar de felet då men ibland inte. Tyvärr är den svenska sjukvården väldigt dålig på att
    behandla sånt här.

    Många av oss som får missfall eller MA eller inte blir gravida alls tror att det är vårt felaktiga immunförsvar som orsakar vår infertilitet och går in på denna tråd och läser:
    www.familjeliv.se/forum/thread/63072249-vi-som-snart-ar-gravida-efter-utredning-i-aten

    Du är välkommen du också, där hittar du massor med tjejer i samma situation
    som du. Vissa har gjort ÄD som du. Där finns hjälp av få.

  • Anonym (Mia)

    Åh vännen, förstår dig så väl.

    Det är hemskt, man väntar inte barn man väntar missfall.

    Har själv varit där.

    En MA i vecka 13, mf i vecka 11 och 11 av ngn anledning. Min MA slutade med akut skrapning och nästan en vecka på KK med antibiotikadropp, fostret hade då varit dött sen vecka 6-7.

    Trodde allt var kört men fick tid för utredning.

    Hann aldrig påbörja den och mina twins är idag 6 år.

    Så ge inte upp!

    Dock så har jag inte vågat skaffa fler barn även om vi velat ha ett till. Är för rädd att det slutar med mf och orkar inte gå igenom det igen.

  • Anonym (Barnlös)

    V.6+6 nu. Vi ska ha en stor släktfest snart så jag vill inte göra VUL före det och ev.förstöra hela festen. Mitt m.f räknas inte eftersom det bara var misstänkt-dock ur alla aspekter utom just gravtest och det är det enda som räknas.  Utredning är inte aktuellt av det skälet plus min ålder.  Oron gäller inte just nu (förutom m.f då, men då vet jag ju direkt) utan inför själva VUL:et-jag vill inte veta om det lever,bara att det lever. Bara tanken fyller mig med skräck och se veta att vi måste börja om igen... Vi har redan gjort massor med IVF.er och ÄD,man ska orka också...

  • Anonym (Barnlös)
    Anonym (Mia) skrev 2015-09-26 16:09:14 följande:
    Åh vännen, förstår dig så väl.
    Det är hemskt, man väntar inte barn man väntar missfall.
    Har själv varit där.
    En MA i vecka 13, mf i vecka 11 och 11 av ngn anledning. Min MA slutade med akut skrapning och nästan en vecka på KK med antibiotikadropp, fostret hade då varit dött sen vecka 6-7.
    Trodde allt var kört men fick tid för utredning.
    Hann aldrig påbörja den och mina twins är idag 6 år.
    Så ge inte upp!
    Dock så har jag inte vågat skaffa fler barn även om vi velat ha ett till. Är för rädd att det slutar med mf och orkar inte gå igenom det igen.
    Du vet hur det känns och det är verkligen inget man önskar folk! Hur var dina symptom vid missfallen kontra den graviditet som gick bra? Jag fick MA med tvillingar sist, men hade inga symptom då- nu har jag många fler. Jag önskar man kunde gå på sånt, men det kan man nog inte kanske...
  • Anonym (Barnlös)

    Har sån ångest när jag tänker på VUL att jag hellre vill dö-oavsett om jag är gravid eller inte för då slipper jag då ligga där och våndas...

  • Anonym (Barnlös)

    Fullt möjligt med 3 MA och sena också...

Svar på tråden Så himla rädd för ett MA till!!