• vampyria2

    Vad tror ni om transsexuella?

    Jag är nyfiken på om ni tror att det är medfött att vara transsexuell eller om det är nått annat som påverkar varför vissa känner att de är födda i "fel"kön?
    Tror ni att det är nått som har med uppfostran att göra, eller något annat i samhället som påverkar att en del barn och vuxna känner sig obekväma i det kön det har fötts med?
    Ja ni får naturligtvis komma med egna förklaringar också till varför ni tror att en del känner så.

  • Svar på tråden Vad tror ni om transsexuella?
  • M A F H H

    Eftersom jag är cis så har jag inte tolkningsföreträde.
    Hur ska jag veta om det är medfött eller inte om jag själv inte är transsexuell? 

  • vampyria2
    M A F H H skrev 2015-09-26 20:56:27 följande:

    Eftersom jag är cis så har jag inte tolkningsföreträde.
    Hur ska jag veta om det är medfött eller inte om jag själv inte är transsexuell? 


    Hey jag frågade faktiskt inte efter vad du visste utan efter vad du trodde
  • M A F H H
    vampyria2 skrev 2015-09-26 20:59:11 följande:
    Hey jag frågade faktiskt inte efter vad du visste utan efter vad du trodde
    Jag tror inget om folks könsidentiteter, eftersom jag inte vet. 
  • vampyria2
    M A F H H skrev 2015-09-26 21:00:37 följande:
    Jag tror inget om folks könsidentiteter, eftersom jag inte vet. 
    Det respekterar jag fullt ut och tycker att det låter kanon helt klart
  • Anonym (Komplext.)

    Jag tror inte att det finns ETT svar på den frågan utan att det kan skilja sig åt mellan olika personer samt att flera faktorer kan samverka. Både genus, könsidentitet och biologi är komplext.

  • lövet2

    Det är medfött. En del råkar bara bli lite ihopblandad i magen.
    Men - precis som med allt annat, så finns det förstås en liten andel människor som pga psykisk sjukdom inbillar sig att de är av ett annat kön eller egentligen är en katt. Den lilla andelen anser jag vara försumbar.

  • Anonym (Komplext.)
    lövet2 skrev 2015-09-26 21:09:25 följande:

    Det är medfött. En del råkar bara bli lite ihopblandad i magen.
    Men - precis som med allt annat, så finns det förstås en liten andel människor som pga psykisk sjukdom inbillar sig att de är av ett annat kön eller egentligen är en katt. Den lilla andelen anser jag vara försumbar.


    Hm. Inbilla sig att en är av ett annat kön... ja, fast nej... eller vänta lite nu va. :/ Vad är kön egentligen? Klart det finns människor som under psykos och liknande får för sig både det ena och andra men hela "könsfrågan" är ju klurig. Det finns inte ett sätt allena att bestämma kön.
Svar på tråden Vad tror ni om transsexuella?