• Anonym (Ledsen)

    Ångrar aborten

    Jag skulle ha varit höggravid nu med bf i början av november. När jag plussade hade jag precis fått trean sen några månader. Jag hade tänkt stanna vid två barn men trean var en glad överraskning. Hon hade dock kolik och med de andra relativt små flickorna fick jag panik av tanken på att göra resan igen. Men nu sitter jag här och är typ sken-höggravid. Jag vill ha min bebis. Jag undrar hur hon/han skulle vara, se ut, förlossningen och allt. Åh så jag ångrar mig. Nån mer?

  • Svar på tråden Ångrar aborten
  • Anonym (Samma här)

    Jag skulle också ha haft en bebis nu ibörjan av oktober ... Jag har 2 barn sen innan på 3 och 5.
    Vissa dagar ångrar jag aborten så jag håller på att gå sönder, men vissa dagar känns det som rätt val.
    Jag känner knappt att jag räcker till åt de två jag har, och vet inte hur jag hade fått ihop allt med en till. Jag känner att jag verkligen vill finnas där för mina två fina pojkar, ha tid att sitta ner med dem och hinna se dem som individer.
    Men samtidigt hugger det till i hjärtat när jag ser en nyfödd eller ser någon höggravid, det skulle varit jag...

  • Anonym (jag med)

    Jag hade haft en liten 3-åring. Det är svårt men man glömmer mer och mer. Nu tänker jag bara på det ibland.

  • Anonym (.)

    Mitt ex gjorde abort alldeles nyligen och jag hoppas innerligt att hon ångrar aborten.

    Inte ens jag som skulle varit pappan, men det hade gett ett halvsyskon till vårt gemensamma barn.

    Något inte minst hen hade uppskattat.

Svar på tråden Ångrar aborten