• Ted19

    Infoga ett foto i en textruta i word 2013

    Hej, blir tokig här.. HUR infogar jag ett foto på ett cv i Word?
    Kan man infoga det i en textruta så att jag kan flytta runt det som jag vill? Lyckades inte ens infoga fotot på en färdig mall där det t.o.m. finns en speciell "ruta" för foto. Hur svårt kan det vara egentligen? Har googlat massor men hittar verkligen inte vad jag söker..
    Gahhhh

  • Svar på tråden Infoga ett foto i en textruta i word 2013
  • Tilja

    Klistra in/infoga bilden som vanligt, sen håller du musen över den så kommer det upp en liten  ruta med streck och en båge precis bredvid bilden. Klicka på den och välj tex "tätt" så ka du flytta runt bilden vart du vill sen.

  • Ted19

    Stort tack ska prova det!! :)


    Tilja skrev 2015-09-30 22:39:03 följande:

    Klistra in/infoga bilden som vanligt, sen håller du musen över den så kommer det upp en liten  ruta med streck och en båge precis bredvid bilden. Klicka på den och välj tex "tätt" så ka du flytta runt bilden vart du vill sen.


  • Ted19

    Ja det gick bra :). Skulle dock fortfarande vilja veta hur man klickar in ett foto i en färdig ruta? (Tex en textrutor..) nån som vet?


    Fontana skrev 2015-10-01 17:42:15 följande:

    Hur har det gått? Har du fått bilden på plats?


  • Tilja
    Ted19 skrev 2015-10-04 07:01:22 följande:

    Ja det gick bra :). Skulle dock fortfarande vilja veta hur man klickar in ett foto i en färdig ruta? (Tex en textrutor..) nån som vet?


    Det funkar på samma sätt. Se till att ha markören där du vill ha bilden (i textrutan) och sedan klistra in eller infoga bilden.
Svar på tråden Infoga ett foto i en textruta i word 2013