• Anonym (Mamma­)
    Äldre 2 Oct 11:54
    30619 visningar
    241 svar
    241
    30619

    Får inte tvätta blöjorna

    Tanken var att jag och min familj skulle åka och hälsa på hos min pappa nu i oktober. Vi blir där en vecka är planen då han bor ganska långt bort.
    Vår minsta använder bara tygblöjor och det vet han och innan var det inga problem.. Tills hans fru insåg att det betyder att vi då kommer behöva använda deras tvättmaskin för att tvätta upp dem!
    Jag förstår inte hysterin, de tvättar ju underkläder!? Och hade de stora barnen kissat eller bajsat på sig hade de knappast sagt nåt, men blöjor är tydligen no-no?
    Hon kräver att vi ska använda engångsblöjor om vi ska dit, vilket vi inte tänker göra, så nu verkar det som resan inte blir av öht trots att det bara är hon som sätter sig emot tvätten.. Något less och blir samtidigt ledsen för har inte varit "hemma" på snart 1,5 år.. 

    Har ni några bra argument för att nå fram till henne? Att jämföra med underkläder verkar inte fungera -_-

  • Svar på tråden Får inte tvätta blöjorna
  • Äldre 2 Oct 11:56
    #1
    +2

    Jag skulle inte vilja ha kiss och bajs i min tvättmaskin.

  • Anonym (?)
    Äldre 2 Oct 11:57
    #2
    +6

    Det är rätt stor skillnad på en bajsblöja och en fartrand? Seriöst, ta med blöjor. Deras hem, deras regler.

  • meterv­ara
    Äldre 2 Oct 11:59
    #3

    Köp fler tygblöjor så behöver ni inte tvätta alls under tiden ni är där. Om det inte funkar så ta med er en balja och eget tvättmedel och så tvättar ni dom för hand. Det är inte ultimat att göra så kanske men under en vecka funkar det.. Kanske..

    När hon ser er stå där och gno blöjor för hand kanske hon förbarmar sig över er och det är fritt fram att använda maskinen :)

  • Äldre 2 Oct 12:01
    #4

    Man tvättar ju upp blöjorna innan de läggs i maskinen. Tvätten är ju mest till för att döda bakterier. Eventuellt kan ni ju ta med en stor gryta och fråga ifall ni får koka blöjorna på spisen :)

  • meterv­ara
    Äldre 2 Oct 12:02
    #5
    LauraPalmer skrev 2015-10-02 11:56:34 följande:

    Jag skulle inte vilja ha kiss och bajs i min tvättmaskin.


    Inte trosor med flytningar heller? Svett? Fartränder? Handdukar med dvs hudavlagringar på..? Tygblöjor sköljer man noggrant med vatten innan dom tvättas i minst 60 grader så att massa bajskorvar skulle följa med i maskinen är inte troligt ;)
  • jenny9­9
    Äldre 2 Oct 12:02
    #6
    +1

    Nej,jag hade sagt nej.Jag tycker det är äckligt.

  • Äldre 2 Oct 12:06
    #7
    +2

    Det är väl bara att tvätta av blöjorna för hand först med lite såpa/tvättmedel sen in med det i maskinen? Usch vad känsliga människor kan vara. Jag tycker det är fantastiskt att ni bara använder tygblöjor! Tummen upp till er :)

  • Äldre 2 Oct 12:07
    #8
    metervara skrev 2015-10-02 12:02:25 följande:
    Inte trosor med flytningar heller? Svett? Fartränder? Handdukar med dvs hudavlagringar på..? Tygblöjor sköljer man noggrant med vatten innan dom tvättas i minst 60 grader så att massa bajskorvar skulle följa med i maskinen är inte troligt ;)
    För mig är det stor skillnad på flytningar, svett osv och på kiss och bajs. Inga äckliga blöjor i min tvättmaskin tack.

    Jag släpper inte ens in barn i min lägenhet så jag slipper ju hela problemet som tur är.
  • Äldre 2 Oct 12:08
    #9
    +2

    deras hem deras regler ^^

  • Äldre 2 Oct 12:11
    #10

    Så svårt kan det väl inte vara att rucka på sina principer under en vecka? Köp med engångsblöjor om dom nu inte vill ha blöjor i sin maskin. 
    Även om jag tycker det är löjligt så är väl familjesämjan viktigast, eller?


    Goodness me
Svar på tråden Får inte tvätta blöjorna