• Anonym (tveksam)

    Gravid 3 barnet HJÄLP

    Fick reda på för 3 dagar sedan då jag tog ett gravtest att jag är gravid. Har två barn sedan innan med samma man. Har en som är 2 1/2 år samt en 11 månaders bebis.
    Helt oplanerad graviditet då kondomen åkte av. Mannen vill inte behålla då han tänker på dom två barn vi redan har, och då jag var tillbaka på jobbet redan vid 4 månader med andra barnet. och då båda våra mammor fått hjälpa till med barnpassning då jag arbetat.

    Har fått tid till gyn för att fastställa graviditetens längd men är nog i vecka 6+något. Vill behålla men samtidigt inte. Vi har planer för ett tredje barn men inte nu. Vad ska jag göra känner mig så tom. Någon som har erfarenhet både som inte varit i samma situation och som varit. Speciellt de som har tätt mellan barnen. För behåller jag så är vårt äldsta barn 3 år och 3 månader och vår yngsta 1 1/2 år.

    HJÄLP

  • Svar på tråden Gravid 3 barnet HJÄLP
  • Anonym (Fråga)

    Varför börjar du jobba efter 4mån. Är jobbet viktigare än din bebis så kanske det inte är läge för en bebis till?

  • Anonym (V)
    Anonym (Fråga) skrev 2015-10-02 20:40:59 följande:

    Varför börjar du jobba efter 4mån. Är jobbet viktigare än din bebis så kanske det inte är läge för en bebis till?


    Pappan då, som började jobba när barnet var 0 månader och TS föräldraledig...
  • Anonym (Fråga)
    Anonym (V) skrev 2015-10-02 22:03:44 följande:
    Pappan då, som började jobba när barnet var 0 månader och TS föräldraledig...
    Ja eftersom mammorna(ts och pappans mamma) fick sköta spädbarnet är både ts och pappan lika usla. Men i början brukar man som mamma vara den största tryggheten för ett litet barn. men ts valde jobbet före sitt barn. Kanske inte läge att skaffa en till då ellerhur?!
  • Anonym (Hum)

    Det d bara du som kan avgöra cad du känner och vad har ni råd med och tid med?

  • Anonym (Samma)

    Jag gjorde en abort för två månader sen, i ren panik. Jag ar två barn sen innan men de är lite äldre än dina. Först ville vi ha det här tredje barnet, kändes spännande. Men den där först tiden tog knäcken på mig. Mådde så dåligt både fysiskt o psykiskt och kände att jag inte alls orkade med mina andra två. De förtjänade mer av mig.
    Så det blev en jobbig abort. Och nu ångrar jag mig ena stunden, andra stunden känns beslutet rätt. Känns tufft.... Det var liksom sista chansen.

Svar på tråden Gravid 3 barnet HJÄLP