• Äldre 4 Oct 13:06
    2530 visningar
    20 svar
    20
    2530

    vadå gå???akut fråga

    min dotter e 2,5 år. jag jobbar ofta sent (22.00) min kille sedan 1 år tillbaka tycker jag ska väcka henne när jag hämtar henne på nattdagiset. what??? 
    han har grov adhd, och vi har haft tusen bråk ang uppfostran. han tycker strikt och konsekvenser. jag tycker att hon ska va med i allt, och såklart konsekvenser om tex slår mig, som hon tydligen lärt sig på dagis??? hon har aldrig hört oss bråka. aldrig, det sker oftast på sms/telefon, när hon sover. 
    kan tillägga att han aldrig stöttat mig utan e jävligt egoistisk o levt på mig nu ett år. min ensamståendelön, har bara gått till honom o min dotter. han klagar på allt o e sjukt manipulativ och kontrollerande. anklagar mig för att dalta som om hon e en bebis. det gör jag ej,. bara när han inte e där . hon e ju min lilla prinsessa. 
    allt han gör e okej, men gör jag typ något likadant, så e det dalt? what....

    asså så då min fråga, inte fan väcker man väl en björn som sover, verkar ju sjukt att väcka henne och få ett helvete för att sen få henne att sova igen halv elva på kvällen, när hon sover så gott. 

    vad tycker ni? 

  • Svar på tråden vadå gå???akut fråga
  • Äldre 4 Oct 13:52
    #1

    Jag förstår inte riktigt din fråga. Kan du hämta henne på dagiset utan att väcka henne? 


    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Äldre 4 Oct 13:57
    #2

    det e ju det jag gör. jag vill ju inte väcka henne, men min kille vill. brukar ringa o kontrollera mig hela bilfärden hem från dagis. vilket irreterar mig. (han bor hemma)

    med andra ord. jag gör aldrig det. för det e jävligt märkligt. förstår du ej  min fråga? det e ju om andra föräldrar väcker sina ungar för att sedan gå in själva till sin säng....

  • Äldre 4 Oct 14:00
    #3
    spandersen skrev 2015-10-04 13:57:11 följande:

    det e ju det jag gör. jag vill ju inte väcka henne, men min kille vill. brukar ringa o kontrollera mig hela bilfärden hem från dagis. vilket irreterar mig. (han bor hemma)

    med andra ord. jag gör aldrig det. för det e jävligt märkligt. förstår du ej  min fråga? det e ju om andra föräldrar väcker sina ungar för att sedan gå in själva till sin säng....


    Jag har själv inte barnen på nattdagis så jag har ingen aning om hur rutinerna ser ut för de som har det. Men, för mig verkar det mest logiska vara att låta barnet sova om det somnat. Tycker att din pojkväns beteende verkar väldigt märkligt. 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Äldre 4 Oct 14:31
    #4

    Hur motiverar han att det är en bra idé att väcka henne? (Det är det inte)

  • Äldre 4 Oct 14:52
    #5
    +1

    Jag undrar mest varför du är tillsammans med killen? Du beskriver ju honom som en hemsk person (manipulativ, kontrollerande, parasiterande, grälsjuk etc). 

    Sover barnet så låt henne sova. 

  • Äldre 4 Oct 17:20
    #6

    Menar du att du hämtar flicka, men låter henne fortsätta sova?
    Eller att du låter henne sova vidare på nattdagis och hämtar henne dagen efter? 

  • Äldre 4 Oct 17:38
    #7
    Natulcien skrev 2015-10-04 14:52:04 följande:

    Jag undrar mest varför du är tillsammans med killen? Du beskriver ju honom som en hemsk person (manipulativ, kontrollerande, parasiterande, grälsjuk etc). 

    Sover barnet så låt henne sova. 


    Håller med. Ts din fråga borde inte handla om ditt barn utan varför du är tillsammans med ett rikspucko.
  • Äldre 4 Oct 21:17
    #8
    Dixie skrev 2015-10-04 17:20:54 följande:

    Menar du att du hämtar flicka, men låter henne fortsätta sova?
    Eller att du låter henne sova vidare på nattdagis och hämtar henne dagen efter? 


    självklart väcker jag inte henne. det e ju det jag menar, det e så jävla ologiskt o märkligt att man vill väcka barn. fattar inte tanken liksom. han tycker hon e stor nog att gå själv alla våningar upp från parkeringen. Nej, säger jag. bär!!!
  • Äldre 4 Oct 21:18
    #9
    Natulcien skrev 2015-10-04 14:52:04 följande:

    Jag undrar mest varför du är tillsammans med killen? Du beskriver ju honom som en hemsk person (manipulativ, kontrollerande, parasiterande, grälsjuk etc). 

    Sover barnet så låt henne sova. 


    jag vet faktiskt inte.....älskar honom. o hatar honom
  • Äldre 4 Oct 21:25
    #10

    Men det är väl självklart att du inte ska väcka henne. Lika självklart som att du skulle ha det väldigt mycket bättre utan parasiten till kille.

  • Äldre 4 Oct 21:37
    #11

    Förstår jag dig rätt nu?

    Din kille ringer dig i bilen när du kör hem från dagis och ser till att din flicka inte får sova vidare?

    För det första, sluta svara i telefon när du kör, det är farligt.

    För det andra, du borde skydda din dotter mot en sån person. Det är kanske inte livsfarligt att bli väckt. Men jag skulle blivit jävligt grinig om jag blev väckt mitt i natten. Och då är jag ändå vuxen och mer rationell än ett barn. Det är inte snällt mot flickan. Du borde skydda henne mot folk som inte är snälla mot henne.

    Du själv kan ha dina konstiga hatkärlekskänslor hur mycket du vill. Men nu är det din dotter som är viktigast! Hon ska bara bo med vuxna som ser till hennes bästa!


    42.
  • Dijon
    Äldre 4 Oct 21:43
    #12

    För din dotters skull borde du slänga ut aset.

  • Äldre 4 Oct 21:49
    #13
    spandersen skrev 2015-10-04 21:17:16 följande:
    självklart väcker jag inte henne. det e ju det jag menar, det e så jävla ologiskt o märkligt att man vill väcka barn. fattar inte tanken liksom. han tycker hon e stor nog att gå själv alla våningar upp från parkeringen. Nej, säger jag. bär!!!
    det är ganska svårt att hänga med på dina inlägg - trodde det handlade om hon skulle sova vidare på nattdagis eller inte - men nu menar du att din kille anser att du ska väcka en 2åring för att hon ska gå från parkeringen och du inte får bära henne!? Vad har han för argument för detta - och den viktigast frågan av alla är varför lyssnar du på honom? Han verkar ju inte särkilt kapabel att varken ta hand om sig själv eller barnet eller dig.......
  • Äldre 4 Oct 22:34
    #14
    spandersen skrev 2015-10-04 21:17:16 följande:
    självklart väcker jag inte henne. det e ju det jag menar, det e så jävla ologiskt o märkligt att man vill väcka barn. fattar inte tanken liksom. han tycker hon e stor nog att gå själv alla våningar upp från parkeringen. Nej, säger jag. bär!!!
    Stor nog att gå, javisst, men måste hon göra det just när hon sover? Hon kan väl gå i trappor hur mycket som helst när hon är vaken, på dagtid. Men att väcka henne när hon sover bara för att hon ska gå i trappor låter helt sjukt. 
    Jag tycker att killen låter riktigt obehaglig och hemsk. Han verkar vilja ha kontroll, på ett mycket sjukt sätt.
  • Äldre 4 Oct 22:35
    #15
    spandersen skrev 2015-10-04 21:18:07 följande:
    jag vet faktiskt inte.....älskar honom. o hatar honom
    Det låter inte riktigt sunt. Satsa på någon du enbart älskar istället. Och framför allt - någon som älskar både dig och din dotter.
  • Äldre 4 Oct 23:24
    #16

    Men HUR kan din fråga handla om huruvida du ska väcka din dotter eller inte?

    Du beskriver ett svin till pojkvän, och undrar sen om du ska göra som han säger?

    Va?

  • Äldre 5 Oct 20:03
    #17

    Nej, du väcker självklart inte en tvååring på natten för att hennes pappa tycker att hon ska gå i trappor! Hör du inte hur absurd din fråga är?

    Din sambo framstår här i tråden, av det du skrivit, som en extremt kontrollerande person som absolut inte förstår sig på ert barns bästa.

    Att han ringer dig på vägen hem för att kontrollera att hon verkligen är vaken slår på stora psycho-varningsklockan här hemma på väggen hos mig i alla fall. Du bör skaffa en sådan du med.

    Och sist men inte minst; du har som uppdrag som mamma att se till ditt barns bästa, ha alltid det i tanken när du lever med en sådan man. Skydda henne från hans underligheter, eller ännu bättre, gå.

  • Anonym (xxx)
    Äldre 5 Oct 22:25
    #18
    Voodoodoll skrev 2015-10-05 20:03:55 följande:

    Nej, du väcker självklart inte en tvååring på natten för att hennes pappa tycker att hon ska gå i trappor! Hör du inte hur absurd din fråga är?

    Din sambo framstår här i tråden, av det du skrivit, som en extremt kontrollerande person som absolut inte förstår sig på ert barns bästa.

    Att han ringer dig på vägen hem för att kontrollera att hon verkligen är vaken slår på stora psycho-varningsklockan här hemma på väggen hos mig i alla fall. Du bör skaffa en sådan du med.

    Och sist men inte minst; du har som uppdrag som mamma att se till ditt barns bästa, ha alltid det i tanken när du lever med en sådan man. Skydda henne från hans underligheter, eller ännu bättre, gå.


    det är inte ens barnets pappa utan en ny pojkvän...
  • Lambda
    Äldre 5 Oct 23:14
    #19

    En vettig man som bor ihop med familjen gör det hela till FAMILJ. Varför måste barnet gå på nattdagis när han ändå inte gör något? Han lever på dig och din lön skrev du. Då borde han ta något ansvar och inte glida fram på en självisk räkmacka som DU serverar honom.

  • Nympha­ea
    Äldre 6 Oct 14:37
    #20

    TS LYSSNA på vad alla skriver här i tråden. Det är inte för inte som det råder enighet, utan för att han verkar jävligt obehaglig, på ett väldigt osunt sätt!

    Jag blir orolig för din dotter. Det borde du också bli, om du verkligen älskar henne.

Svar på tråden vadå gå???akut fråga