• Decibel84

    Resa i påsk!

    Vi vill resa kring den 24 mars till 31 eller 2a april.
    Har försökt att forska lite i vart det är varmt..som ändå är relativt nära.
    Gran canaria kom upp och sen grekland, mest för att jag har en bekant där.
    Tittar på flera olika sidor bla. sembo, expedia, booking osv osv.
    Finns många bra hotell alternativ som är billigt(vi tänkte nog resa med själv hushållning)
    MEN det går inga direktflyg?


    Är jag för tidigt ute eller varför kommer inga förslag om direktflyg upp?


    Alternativ som 8 12 och 18 timmar kommer upp.

    Har knappt rest tidigare, så jag känner mig som en nybörjare.
    Men åkte två gg förra året, bokade då via destination.se...charter, utan problem

    Vill såklart åka billigt också, så kan allt ha att göra med att jag söker på alternativa sidor och inte direkt på exempelvis apollo eller fritidsresor

    hjälp!

  • Svar på tråden Resa i påsk!
  • Trippelmamma76

    Medelhavet är ingen vinterdestination. Dit åker man på sommaren när det är varmt (om man vill ha sol och bad alltså).

    Kanarieöarna är någorlunda varmt, men blir aldrig sådär riktigt skönt i vattnet.

    Många åker till tex Thailand på vinterhalvåret. Eller Florida tex. Dubai?

    Hämta ett par kataloger på närmaste resebutik och gå hem och bläddra i som inspiration kanske?

  • Decibel84
    Trippelmamma76 skrev 2015-10-04 15:27:30 följande:

    Medelhavet är ingen vinterdestination. Dit åker man på sommaren när det är varmt (om man vill ha sol och bad alltså).

    Kanarieöarna är någorlunda varmt, men blir aldrig sådär riktigt skönt i vattnet.

    Många åker till tex Thailand på vinterhalvåret. Eller Florida tex. Dubai?

    Hämta ett par kataloger på närmaste resebutik och gå hem och bläddra i som inspiration kanske?


    Jag läser att det är ca 20 grader i gran canaria vilket jag anser är helt okej..och 18 grader i vattnet..Så det duger gott..man kan sola:)


    Thailand är inget alternativ för en vecka, florida känns inte billigt?

  • Trippelmamma76

    Jo visst, men jag är nog lite badkruka och vill gärna ha 25 grader åtminstone om jag ska bada det är ju annars lite svårt med korta solresor på vintern. Särskilt om man vill komma undan billigt. Åker man på sommaren däremot så är det lätt att fynda. Ofta kan man komma billigare undan med två veckor i Thailand än Grekland då. Och i Thailand blir det ju aldrig kallt, även om det kan regna lite ibland.

    Vet inte hur det ser ut i Gambia för tillfället? Afrika generellt är ju bra om man inte ska vara borta så länge (ingen jet lag)


    Decibel84 skrev 2015-10-04 16:41:50 följande:

    Jag läser att det är ca 20 grader i gran canaria vilket jag anser är helt okej..och 18 grader i vattnet..Så det duger gott..man kan sola:)

    Thailand är inget alternativ för en vecka, florida känns inte billigt?


  • Decibel84
    Trippelmamma76 skrev 2015-10-04 18:55:26 följande:

    Jo visst, men jag är nog lite badkruka och vill gärna ha 25 grader åtminstone om jag ska bada det är ju annars lite svårt med korta solresor på vintern. Särskilt om man vill komma undan billigt. Åker man på sommaren däremot så är det lätt att fynda. Ofta kan man komma billigare undan med två veckor i Thailand än Grekland då. Och i Thailand blir det ju aldrig kallt, även om det kan regna lite ibland.

    Vet inte hur det ser ut i Gambia för tillfället? Afrika generellt är ju bra om man inte ska vara borta så länge (ingen jet lag)


    Jag behöver absolut inte 25 grader, låter som mycket lyx;)
    lutar nog åt spanien eller grekland iallafall, billigt och nära.
  • Trippelmamma76

    Vet inte om 25 grader är lyx precis, på sommaren är det väl minst 25-26 grader i Medelhavet, åtminstone där jag har varit. Även vår badsjö här hemma brukar bli omkring 25 mitt i sommaren.


    Decibel84 skrev 2015-10-12 19:22:11 följande:

    Jag behöver absolut inte 25 grader, låter som mycket lyx;)

    lutar nog åt spanien eller grekland iallafall, billigt och nära.


  • Decibel84
    Trippelmamma76 skrev 2015-10-12 20:49:19 följande:

    Vet inte om 25 grader är lyx precis, på sommaren är det väl minst 25-26 grader i Medelhavet, åtminstone där jag har varit. Även vår badsjö här hemma brukar bli omkring 25 mitt i sommaren.


    aha, jag tror det varit betydligt kallare där jag har badat iaf:)
  • Millin

    Jordanien! Nära och varmt. Inga direktflyg men ok restider och priser, ca 7 timmar och från 2800 kr tor. Trevligt land (och helt säkert!)

  • Dixie

    Är det en badsemester så känns ju inte Grekland som ett alternativ i mars, Kanarieöarna funkar ju men övriga Spanien är ju inte särskilt varmt i mars....

    [quote=75868392][quote-nick]Decibel84 skrev 2015-10-12 19:22:11 följande:[/quote-nick]

    Jag behöver absolut inte 25 grader, låter som mycket lyx;)

    lutar nog åt spanien eller grekland iallafall, billigt och nära.

    [/

Svar på tråden Resa i påsk!