• Anonym (villb­lipåsm­ällen)
    Äldre 4 Oct 14:29
    613 visningar
    8 svar
    8
    613

    Hur lång tid tog det?

    Har två barn sen innan. Fick första vid 21, andra vid 24 och nu när jag är 26 (27 om några månader ) försöker vi oss på en trea :D


    Ska ha mens om ca 4 dagar och tog ett test äl+9 vilket var negativt. Har för mig jag inte fått positivt så tidigt tidigare heller och nu är det första försöker denna månad men får för mig att det inte tatt sig.


    Märkte ni stor skillnad ni som försökt bli gravida när ni varit lite äldre än första/andra gången? Jag blev gravid snabbt båda föregående gångerna.


    Vet det inte gått någon tid än men skulle vara intressant att höra lite erfarenheter. 


    Enda symtomet jag haft hittills är att jag mått illa i samband med typ diarré. Är inne på 4e dagen nu och har vissa dagar fått springa på toaletten stup i kvarten. Dock tror jag det är virus då det ibland sätter sig på min mage. 

  • Svar på tråden Hur lång tid tog det?
  • Äldre 4 Oct 14:33
    #1

    Jag hade lika lätt för att bli gravid både när jag var 22 och 27 :)

  • Anonym (villb­lipåsm­ällen) Trådstartaren
    Äldre 4 Oct 14:39
    #2
    Milleman skrev 2015-10-04 14:33:28 följande:

    Jag hade lika lätt för att bli gravid både när jag var 22 och 27 :)


    Vad skönt! 


    Det är så galet att så fort man bestämt sig så vill man att det ska hända direkt :P 

  • Äldre 4 Oct 14:41
    #3
    Anonym (villblipåsmällen) skrev 2015-10-04 14:39:14 följande:

    Vad skönt! 


    Det är så galet att så fort man bestämt sig så vill man att det ska hända direkt :P 


    Verkligen! :) lycka till!
  • Anonym (villb­lipåsm­ällen) Trådstartaren
    Äldre 4 Oct 14:42
    #4
    Milleman skrev 2015-10-04 14:41:23 följande:
    Verkligen! :) lycka till!

    Tack! :)

  • Anonym (Tvåan­)
    Äldre 4 Oct 17:39
    #5

    Ettan tog 7 månader, tvåan blev till på första försöket :) 24 resp. 27.

  • Anonym (villb­lipåsm­ällen) Trådstartaren
    Äldre 5 Oct 09:41
    #6
    Anonym (Tvåan) skrev 2015-10-04 17:39:03 följande:

    Ettan tog 7 månader, tvåan blev till på första försöket :) 24 resp. 27.


    Oj! Du hade alltså lättare att bli gravid när du var äldre! Inte så vanligt kanske :) 
  • Anonym (Tvåan­)
    Äldre 5 Oct 09:58
    #7
    Anonym (villblipåsmällen) skrev 2015-10-05 09:41:16 följande:
    Oj! Du hade alltså lättare att bli gravid när du var äldre! Inte så vanligt kanske :) 
    Tja, har läst nånstans att det är lättare att bli gravid andra, tredje osv.. gången med samma man för då "känner kroppen igen" vad som är meningen ;) Sen är det nog en hel del tur/hur det råkar sig också skulle jag tro :)
  • Anonym (villb­lipåsm­ällen) Trådstartaren
    Äldre 5 Oct 10:09
    #8
    Anonym (Tvåan) skrev 2015-10-05 09:58:20 följande:
    Tja, har läst nånstans att det är lättare att bli gravid andra, tredje osv.. gången med samma man för då "känner kroppen igen" vad som är meningen ;) Sen är det nog en hel del tur/hur det råkar sig också skulle jag tro :)
    Jaha! Kroppen är fantastisk! Är på bim-2 och tror inte jag blivit gravid. Ömma bröst brukar jag ha innan mens också. Har mått en del illa men har ju varit kass i magen och tror det är därför. Sen är jag en person som kan må illa var, varannan dag i vanliga fall så det säger mig inget :P 
Svar på tråden Hur lång tid tog det?