• Anonym (Ledsen)

    Blir inte attraherad av någon!

    Jag har varit singel ganska länge nu och vill verkligen hitta någon ny men det verkar helt omöjligt för jag blir inte attraherad av någon! Det är inget nytt heller utan jag har alltid haft otroligt svårt att bli kär eller ens känna attraktion. 
    Vet att vissa tjejer kan vara med om att känslor/attraktion växer fram med tiden men så verkar det inte vara för mig heller. Har i alla fall aldrig varit med om att det har hänt utan antingen finns det där från början eller så inte alls. Jag har liksom träffat många killar som jag haft roligt och mycket gemensamt med men inte känt mig fysiskt attraherad. Har ändå försökt ge dem en riktig chans för att se om det kanske kan växa fram något men nej. Jag kan inte vara med någon jag inte tycker ser bra ut. Äcklas och mår dåligt av bara tanken på att kyssas eller ha sex med dem så det går ju inte. 
    Vet inte riktigt vad jag kan göra åt det här. Finns det ens något man kan göra? Jag vill så gärna träffa någon och längtar dessutom efter att bilda familj också, det är en av mina högsta drömmar, men det kommer aldrig hända om det fortsätter så här ju. Någon som känner igen sig? 
  • Svar på tråden Blir inte attraherad av någon!
  • Anonym (samma)

    har samma problem men är kille. är sjukt kräsen har jag insett. tycker bara om gymtjejer eller typ modeller. och även hos modellerna kan jag vara väldigt petig. viktigt att hon inte är för smal tex.

    pga min kräsna natur kan jag umgås lätt med kvinnor då jag inte har något sexuellt i tankarna.

    det jag tänker göra är att söka mig mer till dem jag blir attraherad av. gymtjejer (ja, då får jag gymma mer). och kanske ställen där tjejer verkligen bryr sig om sina kroppar...

    kan du se något mönster hos de killar du gillat?

  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (samma) skrev 2015-10-04 22:33:58 följande:

    har samma problem men är kille. är sjukt kräsen har jag insett. tycker bara om gymtjejer eller typ modeller. och även hos modellerna kan jag vara väldigt petig. viktigt att hon inte är för smal tex.

    pga min kräsna natur kan jag umgås lätt med kvinnor då jag inte har något sexuellt i tankarna.

    det jag tänker göra är att söka mig mer till dem jag blir attraherad av. gymtjejer (ja, då får jag gymma mer). och kanske ställen där tjejer verkligen bryr sig om sina kroppar...

    kan du se något mönster hos de killar du gillat?


    Okej det låter ju som en jättebra idé för dig att söka dig till gym osv. då :)

    Jag kan faktiskt se en del mönster ja. Det har alltid varit långa, rätt smala/atletiska killar med tjockt hår och, för mig, vackra ansikten. Vet dock inte riktigt om det finns någon särskild plats med sånna killar på samma sätt som det finns med gymtjejer. 
  • Anonym (samma)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-10-04 22:46:09 följande:
    Okej det låter ju som en jättebra idé för dig att söka dig till gym osv. då :)

    Jag kan faktiskt se en del mönster ja. Det har alltid varit långa, rätt smala/atletiska killar med tjockt hår och, för mig, vackra ansikten. Vet dock inte riktigt om det finns någon särskild plats med sånna killar på samma sätt som det finns med gymtjejer. 
    för mig har det också varit viktigt med ansiktet hos tjejen. så bara gymgrejen duger tyvärr inte, men är en bra start för mig.

    låter som om du också gillar folk med "fina" kroppar. låter lite som friidrottare. men vart man kan träffa denna typ av personer mer naturligt vet jag inte.

    kanske hittar man din (och också min) typ av person på stränder runt om i världen. ställen där kroppen spelar större roll då den visas mer.

    jag är 27år nu... och har ännu inte hittat någon. känns som om tiden rinner ut. jag borde vara i min prime nu och ha som lättast väl? så är orolig över att mina höga krav förstör mina möjligheter för familj osv. jag är nog bara för ytlig...
  • Anonym (samma)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-10-04 22:46:09 följande:
    Okej det låter ju som en jättebra idé för dig att söka dig till gym osv. då :)

    Jag kan faktiskt se en del mönster ja. Det har alltid varit långa, rätt smala/atletiska killar med tjockt hår och, för mig, vackra ansikten. Vet dock inte riktigt om det finns någon särskild plats med sånna killar på samma sätt som det finns med gymtjejer. 
    surf-killar låter det lite som också
  • Anonym (opinion)

    you just have to be youself,many of us are like that we want to have like same partaners as our friends do but we are different,you have to give it a try if i you see someone you like you go for it,it takes a time to learn  and know eachother but slowly you get to connect,and if you are more in body types then you have to think again becouse body get old anytime but the plan for your future matters alot so be sure of want you want in woman that you want to build ur future with,after that dont be scared of people judging you,people will say whaytever they want,remember there is no perfect relationship dont expect one, the issues will always be there                                                                                                                                          clear your mind remove the negative thoughts that have nothing to contribute to your life and start thinking positively and you will find someone who satisfies your needs.i wish you the best of luck.

  • Anonym (opinion)
    Anonym (opinion) skrev 2015-10-04 23:32:15 följande:

    you just have to be youself,many of us are like that we want to have like same partaners as our friends do but we are different,you have to give it a try if i you see someone you like you go for it,it takes a time to learn  and know eachother but slowly you get to connect,and if you are more in body types then you have to think again becouse body get old anytime but the plan for your future matters alot so be sure of want you want in man that you want to build ur future with,after that dont be scared of people judging you,people will say whaytever they want,remember there is no perfect relationship dont expect one, the issues will always be there                                                                                                                                          clear your mind remove the negative thoughts that have nothing to contribute to your life and start thinking positively and you will find someone who satisfies your needs.i wish you the best of luck.


  • En grön ruta
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-10-04 22:25:57 följande:

    Finns det ens något man kan göra?


    Ja, ragga upp någon (ur din synvinkel) riktigt snygg.
  • HäckHäxan
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-10-04 22:25:57 följande:
    Jag har varit singel ganska länge nu och vill verkligen hitta någon ny men det verkar helt omöjligt för jag blir inte attraherad av någon! Det är inget nytt heller utan jag har alltid haft otroligt svårt att bli kär eller ens känna attraktion. 
    Vet att vissa tjejer kan vara med om att känslor/attraktion växer fram med tiden men så verkar det inte vara för mig heller. Har i alla fall aldrig varit med om att det har hänt utan antingen finns det där från början eller så inte alls. Jag har liksom träffat många killar som jag haft roligt och mycket gemensamt med men inte känt mig fysiskt attraherad. Har ändå försökt ge dem en riktig chans för att se om det kanske kan växa fram något men nej. Jag kan inte vara med någon jag inte tycker ser bra ut. Äcklas och mår dåligt av bara tanken på att kyssas eller ha sex med dem så det går ju inte. 
    Vet inte riktigt vad jag kan göra åt det här. Finns det ens något man kan göra? Jag vill så gärna träffa någon och längtar dessutom efter att bilda familj också, det är en av mina högsta drömmar, men det kommer aldrig hända om det fortsätter så här ju. Någon som känner igen sig? 
    Du är inte ensam eller jag är absolut olik dig men ändå lik. Jag får heller inga känslor för någon. Däremot kan jag känna ren fysisk attraktion och lust och kemi och ha sex. Men jag känner inget mer än så. För min del förändras det inte över tiden har haft samma kk under längre tider men någon form av kärlek växer ändå inte fram. Jag kan älska personen alltså personligheten och tycka att människan är helt fantastisk på alla sätt och vis men jag blir inte kär och blir jag inte kär så kan jag inte ha någon relation.

    Jag har varit kär få gånger och när jag väl älskar någon så stängs det inte av och bas försvinner så enkelt heller. Vet inte om de sakerna går hand i hand heller för den delen.

    Jag är kräsen och jag har fått höra det från folk också, vänner och familj och från personer man mött, en dejt eller någon man bara haft kontakt med länge. Jag är svårt och besvärlig och egen. Men jag vet också hur det är att älska någon djupt och innerlig, att alltid vilja ha den personen, att bli kär och förälskad i samma person då och då fast att man redan älskar denne och delar livet med personen. Någonstans kan jag inte leva med mindre än sådär. Kan inte leva med mindre än att man av naturen bara klaffar på typ alla plan. Samtidigt vill jag inte såra andra heller så jag försöker undvika att andra tror att det jan bli något mer och är rak och ärlig från start med att jag bara kan ge sex, skratt och möjligen vara en god vän men inget mer eller djupare än så.

    Själv är jag inte vacker, inget ideal jag är inte ful heller för den delen så jag menar det inte som något rackande på mig själv. Jag duger absolut precis dom jag är. Men det hade varit riktigt nice att få bli sådär galet kär och galen till och med om det inte hade besvarats alls så hade jag varit glad bara över att få lov att känna så igen. Veta att jag kan känna så och att den delen liksom inte för alltid är död inom mig.

    Nu har jag redan barn och behöver inte fundera på den delen egentligen alls. Men det hade ju varit härligt att få dela livet med någon annan vuxen också.

    När jag läser om dig så är jag ändå tacksam över att jag iaf kan känna fysisk attraktion även om jag inte känner något mer än så. Detta gör också att män ofta förväntar sig en sak eller ett beteende av mig och jag gör tvärtom mot vad de ansett sig förutse. Jag jagar ingen, jag smörar för ingen och jag surat inte över någon heller och jag får definitivt inte känslor för dem. Männen i sin tur behandlar mig efter vad de lärt in eller har för erfarenhet av kvinnor och reaktionen från min sida uteblir eftersom jag inte spelar spel, inte luras, inte har krav eller något intresse av att ens ha krav eller äga dem alls, ingen svartsjuka, ingenting helt enkelt. Testade gå i celibat också för att se om det hjälpte, det gjorde ingen skillnad på den punkten och då levde jag i celibat i nästan två år. Sorterade visserligen ut en massa annat men ändå.

    Så antingen är jag för kräsen för mitt eget bästa eller så är jag bara knäpp eller så har jag bara svårt att känns något extra för någon precis som att det krävs något extra hos personen iaf något som jag uppfattat som extra för att jag ens skall se på personen extra alls.

    Det gör ingen som helst skillnad om killen är snygg som fan, vältränad osv. Det är långt mer än yta som avgör. Precis som någon inre primitiv grej, någon form av kemi, personkemi som måste klicka och kännas rätt från start, finnas där från start på något vis. För som sagt för min del förändrad inte läget med tiden alls fast killen egentligen kan ha alls rätt, egentligen rent logiskt passa perfekt på alls plan som är viktiga för mig. Men det hjälper inte när "DET" saknas och verkligen inte finns.
  • Anonym (man34år)

    Jag är också i samma knipa.

    Bara en handfull tjejer, kanske 1 av 100 som jag tycker är snygga. En "tjej" som blivit 30 = på gränsen till kärring är helt ointressant om hon inte har minst 2 mille i akter eller en flott ägd lya. I det fallet måste hon fortfarande vara väldigt väldigt vacker, vältränad rumpa och väldigt väluppfostrad.

    Haha kommer vara singel livet ut, men å andra sidan kommer många andra både kvinnor och män vara singlar livet ut känns det som.

    Sen så har jag avkomma så ur ren genetisk synvinkel så behöver jag inte sätta fler snygga, intelligenta trygga barn till jorden.

  • HäckHäxan
    Anonym (man34år) skrev 2015-10-05 10:53:33 följande:

    Jag är också i samma knipa.

    Bara en handfull tjejer, kanske 1 av 100 som jag tycker är snygga. En "tjej" som blivit 30 = på gränsen till kärring är helt ointressant om hon inte har minst 2 mille i akter eller en flott ägd lya. I det fallet måste hon fortfarande vara väldigt väldigt vacker, vältränad rumpa och väldigt väluppfostrad.

    Haha kommer vara singel livet ut, men å andra sidan kommer många andra både kvinnor och män vara singlar livet ut känns det som.

    Sen så har jag avkomma så ur ren genetisk synvinkel så behöver jag inte sätta fler snygga, intelligenta trygga barn till jorden.


    Haha förlåt men jag älskar verkligen det sista stycket

    Har avkomma jag med och hon är så förbannat jävla smart och söt och en underbar individ. Har sjukt svårt att se att jag skulle lyckas med att få ett barn till som har allt på samma vis som hon har eller är lika enkel som bebis osv. Varför chansa igen när man redan fått ett perfekt resultat första gången.

    Nästan barn kanske skulle ha kolik vara sjukt jobbig eller vad fan som helst.

    Däremot är inte snygghet så viktigt för min del. Jag kan attraheras av män och tycka att de ser bra ut. Men jag kan också tycka att många är rent estetiskt backa utan att för den delen vara attraherad alls av dem.

    Jag är nog konstig för jag är aldrig nöjd, är han inte för ung så är han för gammal, eller för snäll eller för bra, eller för kass, för mogen och vuxen, för ansvarsfull eller för ansvarslös. Nä jag är helt hopplös och helt medveten om det och det är okej.

    Jag och min bästa vän brukar skoja in att vi är evigt dömda till att vara singlar. Det är rätt enda skillnaden mellan oss är att han får känslor för kvinnorna han träffar men relationerna håller aldrig och jag själv bara skakar på huvudet åt honom och förklarat att han är dum i huvudet och borde vetat bättre från start. Men jag tror han har mer ont av att vara ensam än vad jag har, han har större behov av kroppslig närhet och gos långt utöver det sexuella planet. Det behovet har inte jag alls på samma vis. Så kanske är det där det krockar för hans skull.

    Jag har egentligen inte ont av att vara singel eller ensam i så fall hade jag nog blivit ihop med vilket spånhuvud som helst för att det var en enkel lösning. Men jag kan inte för jag anser mig vara värd mkt mer än så och någonstans vill jag inte heller lura någon annan. Jag har liksom haft relationer redan där den andre älskar mig fullkomligt, prisat mig, är snäll och bra och gör allt rätt. Men jag känner inte samma sak. Till och med till den grad att min mamma en gång sa till mig att att du måste fan göra slut med honom det är inte snällt att han älskar dig och dyrkar dig och är villig att göra allt för dig och du älskar honom inte det minsta tillbaka även om du säkert försökt på alls sätt och vis. Så du är inte snäll mot honom genom att fortsätta odla relationen utan tvärtom gör du honom en tjänst om du gör slut så att han kan få sörja och läka och gå vidare och kanske hitta någon som faktiskt älskar den fantastiska person han är men på rätt sätt mellan kvinna och man på alla plan. Så jag bröt upp. Han hatare mig och han har aldrig pratat med mig efter det alls. Han är ett av få ex jag liksom inte varit vän med efteråt.
  • Anonym (Känner igen mig)

    Jag känner också igen mig väldigt väl i din beskrivning, men nu är jag inte längre singel. Har både svårt för att bli kär och attraherad av någon kille.

    Trodde att det var kört för mig när mitt ex dumpade mig vid 33 års ålder och jag ännu inte hade skaffat barn, men lyckades faktiskt hitta min nuvarande redan två år senare. Idag (är 36,5 år) planerar vi för barn.

    Jag skulle aldrig kunna vara tillsammans med någon jag inte är kär i och dessutom älskar; inte heller skaffa barn med eller bo sambo.

    Om jag ska vara ärlig så tror jag inte att det är fullt så ovanligt att ha svårt för att bli kär, men jag tror att många så gärna VILL känna dessa känslor och slippa vara ensamma och därför inbillar sig att de är kära.

    Vad gäller att inte känna attraktion till speciellt mga undrar jag om du har hört talas om begreppet gray-A eller gray asexual?

  • Anonym (Fluff)
    Anonym (samma) skrev 2015-10-04 22:53:50 följande:

    för mig har det också varit viktigt med ansiktet hos tjejen. så bara gymgrejen duger tyvärr inte, men är en bra start för mig.

    låter som om du också gillar folk med "fina" kroppar. låter lite som friidrottare. men vart man kan träffa denna typ av personer mer naturligt vet jag inte.

    kanske hittar man din (och också min) typ av person på stränder runt om i världen. ställen där kroppen spelar större roll då den visas mer.

    jag är 27år nu... och har ännu inte hittat någon. känns som om tiden rinner ut. jag borde vara i min prime nu och ha som lättast väl? så är orolig över att mina höga krav förstör mina möjligheter för familj osv. jag är nog bara för ytlig...


    Simmare!!! åh åh ååååååååh åååååh åh Åååh
  • Anonym (samma)
    Anonym (Fluff) skrev 2015-10-05 16:16:46 följande:
    Simmare!!! åh åh ååååååååh åååååh åh Åååh
    haha, ja, det måste jag börja göra :). 
    ålder på dig förresten, med tanke på ditt inlägg? :D
Svar på tråden Blir inte attraherad av någon!