• Äldre 24 Feb 22:05
    7624 visningar
    13 svar
    13
    7624

    Anmäla sig till högskoleprovet i efterskott?

    Går det? Om man missat sista dagen som var den 15:e februari men gärna vill skriva det ändå? Finns det någon lösning eller är det bara att vänta till nästa prov?

  • Svar på tråden Anmäla sig till högskoleprovet i efterskott?
  • Äldre 24 Feb 22:15
    #1

    Någon?

  • seglar­e
    Äldre 24 Feb 22:17
    #2

    nej skulle tyvärr inte tro att det fungerar, men ring på måndag och hör för säkerhets skull. Hör gärna av dig om det fungerar, kan vara kul att veta om det går, tänkte faktiskt på det härom dan men insåg att det var för sent.

  • Äldre 24 Feb 23:13
    #3

    Fast det är så långt kvar tills på måndag när man är otålig! :) Någon mer?

  • Äldre 25 Feb 13:24
    #4

    Min kompis var för sent ute förra året, och hon fick INTE anmäla sig i efterhand. Hon var 2 dagar försenad.

    Men ring och kolla iallafall.

    Lycka till!

  • Äldre 25 Feb 16:06
    #5

    Så det är stenhårt alltså? Synd...

  • Toadst­ool
    Äldre 25 Feb 16:16
    #6

    Vad är det för utbildning som har sista anmälningsdag 15 februari?

    Det går att anmäla sig i efterhand på de flesta högskoleutildningar. Undantag skulle vara de med arbetsprover eller liknande. Det fungerar så att man skickar in ett brev med sin anmälan till antagningen på den skola där utbildningen erbjuds. Man har dessvärre inte så stor chans att komma in dock, eftersom man hamnar absolut sist i kön. Först tillfrågas alla reserver, därefter tillfrågas du om det nu skulle finnas en ledig plats. På de utbildningar som har flera hundra förstahandssökande på ett 80-tal platser kan det alltså vara ganska meningslöst att ens försöka.

    Men det går, ja.

  • Äldre 25 Feb 16:18
    #7

    Men det är ju högskoleprovet hon frågar efter och de brukar nog vara stenhårda är jag rädd för. Fast man kan ju alltid ringa och fråga.

  • Toadst­ool
    Äldre 25 Feb 16:27
    #8

    OH NOOOO! Haha Förlåt! Jag läste lite för snabbt. Var helt inne på att det var en utbildning TS ville söka.. Sorry me!

    Nej, högskoleprovet går inte att anmäla sig till. Som de andra skrivit här så är de stenhårda på det. Jag har aldrig hört någon som kunnat anmäla sig i efterhand, tyvärr.

    /Snurrbollen

  • Äldre 25 Feb 16:52
    #9

    Convent Garden
    Det är lungt! Jag förstod att du inte kollade vad som frågades efter. Händer mig stup i kvarten...

  • Toadst­ool
    Äldre 25 Feb 16:58
    #10

    Blossi
    Jag tror inte jag läste rubriken över huvud taget (det blir mer spännande så )

  • MayaS
    Äldre 25 Feb 17:01
    #11

    Beror helt på vilken ort du har tänkt att skriva på...

    Här i Umeå brukar det gå att efteranmäla sig... men ring och hör.. jag vet med 100% flera av mina bekanta som anmält sig försent och fått skriva högskoleprovet.

  • Äldre 2 Mar 12:15
    #12

    Det gick att fixa! Tack för alla svar!

  • Äldre 8 Sep 23:53
    #13

    Hej!

    Väldigt gammalt inlägg, men jag undrar om du kommer ihåg vart du vände dig för att få hjälp med ansökan efterhand.

    Någon annan som vet vart man kan vända sig?

Svar på tråden Anmäla sig till högskoleprovet i efterskott?