• Anonym (Svea)

    Ge gemensamma barnen bonussonens rum?

    Jag har skrivit här tidigare om min bonusson.
    Han är en mycket speciell kille och med det menar jag inget negativt om. Jag har varit sambo med hans pappa i 7år så har varit med länge.

    Han har valt att inte alls komma till oss längre pga mig och han har inte träffat sin pappa och sina syskon sedan i augusti.
    Vi kom i kant med varnadra för sambon har inga regler och jag tar inte vad som helt och jag erkänner att jag kanske säger saker väldigt klumpigt ibland. 
    Han påstår att jag inte älskar honom pga och att jag ljuger.

    Men nu till saken. 
    Vi bor väldigt trångt. Vi har två gemensamma barn och bonusdottern är här varannan vecka. 
    Sambon frågade hans son om vi kan möblera om. Han har ett eget rum som nu står tomt och bonusdottern och min äldsta delar rum, skiljer 7 år mellan dom och våran 2 åring som sover inne hos mig och sambon fortfarande.

    Är det fel av oss att "ta" bonussonens rum och ge till mina två barn?

  • Svar på tråden Ge gemensamma barnen bonussonens rum?
  • Anonym (Nej)

    Nej, bättre att arbeta på relationen till bonusen så att han vill komma oftare.

  • Anonym (...)

    Håller med ovanstående. Du vet att du har gjort fel. Lös problemet med grabben!

  • Anonym (Svea)
    Anonym (Nej) skrev 2015-10-06 11:47:20 följande:

    Nej, bättre att arbeta på relationen till bonusen så att han vill komma oftare.


    Han kommer inte komma tillbaka så länge jag bor här.. Och nu trängs 5 personen i ett hem och sambon har ju frågat honom rent ut och han kommer inte komma.. 
  • Anonym (Svea)
    Anonym (...) skrev 2015-10-06 11:48:53 följande:

    Håller med ovanstående. Du vet att du har gjort fel. Lös problemet med grabben!


    Enda som får honom att komma tillbaka är att jag flyttar?
    Då borde jag göra de eller hur menar du?
  • Påven Johanna

    Vad är det för något väldigt klumpigt du sagt?

  • Anonym (E)

    Men herre gud!!!

    Ett barn är ett barn! Du är vuxen och borde kunna lösa problemet! Du har valt att dela ett liv med en man och dennes barn.. Om till och med pappan frågar barnet om det är ok att ta rummet är det ju bara sjukt. En familj är en familj och om ni inte låter honom ha kvar sitt rum ens...hur ska han då kunna känna sig välkommen tillbaka och som en del av familjen?? Lägg de funderingarna på is ett tag och fixa relationen..

  • Anonym (Va?!?)

    Detta är inte okej någonstans! Om ni tar hans rum och ger de andra barnen så signalerar ni att ni inte vill att han kommer tillbaka och bor med er. Men det kanske du/ni inte vill?

    Och vad är det för pappa barnet har egentligen, varför har inte de träffats sen augusti?

    Dessutom förstår jag inte hur ni kan "tro" på bonusen och att han aldrig tänker komma tillbaka? Sånt kan barn (och vuxna) känna för stunden, men när man löser problemet så ändras det. Min 14-åring blev förbannad på sin pappa (förvisso för en skit sak) och bestämde sig för att flytta till mig för alltid. Hans pappa kom hit samma kväll pratade igenom problemen med sonen och sa att han ville att han skulle komma hem igen, sen gick de hem till pappan tillsammans och så var det med det.

  • Nonym

    Låt bonussonen och bonusdottern dela rum när de är hos er och de två gemensamma dela på det andra rummet.

    Det känns som en mer rättvis lösning, alltså flytta in bonusdottern till bonussonens rum. Ett barn ska inte få bestämma så att resten av familjen blir lidande, oavsett om det föregås av bråk eller inte.

    Varför ska pojken ha ett eget rum han inte ens är i och de andra barnen tvingas dela rum? DET om något är orättvist.

  • BioBonus

    Ett rum ska inte behöva stå tomt.


    Väljer pojken att komma tillbaka på umgänge, om ni löser problemet, så får rummen kanske omfördelas igen. Men fram till dess så får man använda den boyta man har till förfogande på ett sätt som är anpassat till dem som faktiskt bor där.

Svar på tråden Ge gemensamma barnen bonussonens rum?