• Anonym (ts)

    Sjukt mysko grannar!!

    Jag måste bara få skriva av mig lite om mina grannar... Detta kanske är helt accepterat socialt beteende och jag är konstig.. men måste få skriva av mig lite iaf.

    Dom flyttade in för typ 2 år sedan. Vi bor i radhus så har dom i princip vägg i vägg och jag är hemma med barn så är hemma stora delar av dygnet.

    Iaf... Mamman i familjen har en stor förtjusning i att gå lättklätt. Paret är i typ 50 år åldern och har en tonårig son. Mamman går mesta dels omkring i trosor och en blus, och häromdagen var hon ute och hämtade tvätt i endast trosor. Pappan verkar bo i garaget, där det står en säng och en radio brevid bilen och han spenderar mestadels av dagarna han är hemma i det där garaget. Sonen brukar sitta i körsbärsträdet med kikare flera gånger i veckan.. har ingen aning om vad han kikar på dock. För några veckor sedan var det en nyfödd bebis hos dom... den va där i typ en vecka och sedan försvann den. Mamman påstod att det aldrig varit nån bebis där och typ skrattade när jag rågade om det va ett barnbarn på besök lr något. Dom kan komma alla tider på dygnet och fråga om helt konstiga saker, typ "såg du den där bilen som stod parkerad här hela dagen", "Är din soptunna vält?" "Skulle ni kunna hjälpa oss att klippa gräsmattan"? Sist kom dom halv tolv på natten (Dom vet att vi har småbarn) och frågade om vi ville komma över o spela kort. 

    Kan räkna upp en miljon saker till dom gjort, men är jag konstig som tycker att det är lite udda beteende?

  • Svar på tråden Sjukt mysko grannar!!
  • Anonym (Hum)

    Udda!!! :D :D

    Umgås med sonen i körsbärsträdet...

  • Anonym (Josse)

    På det du berättar om här åter det ju minst sagt lite udda.
    Skumt det där med bebisen...

  • ninasord

    Jag hade nog klättrat upp i trädet för att ta en kvällsfika. Skrattande

  • Anonym (svarta fåret)

    Bortsett från det där med bebisen verkar de ju supersköna, jag skulle mycket hellre ha dem som grannar än alla hockeymorsor i mitt område. Är du verkligen säker på att det var en bebis där?

  • Anonym (ts)
    Anonym (svarta fåret) skrev 2015-10-06 21:28:04 följande:

    Bortsett från det där med bebisen verkar de ju supersköna, jag skulle mycket hellre ha dem som grannar än alla hockeymorsor i mitt område. Är du verkligen säker på att det var en bebis där?


    Jaa, jag är helt säker på att det var en bebis där. Mamman i familjen hade den sovandes ute i vagn flera dagar när jag och dottern var ute och lekte i trädgården, så vi såg ju när hon tog in och ut den, och hörde när den skrek. Helmysko.
  • Anonym (K)

    Tycker ärligt talat du verkar mysko och ganska obehaglig som spionerar på din granne. Fattar att du är en uttråkad hemmamorsa men please get a life...

  • Anonym (ts)
    Anonym (K) skrev 2015-10-06 23:53:36 följande:

    Tycker ärligt talat du verkar mysko och ganska obehaglig som spionerar på din granne. Fattar att du är en uttråkad hemmamorsa men please get a life...


    Spionerar? Är man hemma mestadels av dagarna, och är ute mycket med barnen är det rätt svårt att undvika att se en topless kvinna eller en snubbe i ett träd 20 meter bort. Drar gärna för gardinerna för att slippa se dom ligga nakna och sova i hammocken, men är man ute är det svårt att undvika. Särskilt när dom gärna småpratar med en också.
  • Anonym (K)

    "Pappan verkar bo i garaget, där det står en säng och en radio brevid bilen och han spenderar mestadels av dagarna han är hemma i det där garaget."

    = obehaglig granne som spionerar och har alldeles för mycket fritid.

  • Anonym (ts)
    Anonym (K) skrev 2015-10-07 00:05:09 följande:

    "Pappan verkar bo i garaget, där det står en säng och en radio brevid bilen och han spenderar mestadels av dagarna han är hemma i det där garaget."

    = obehaglig granne som spionerar och har alldeles för mycket fritid.


    Ja, jag ser garaget från fönstret i mitt kök och jag knäcker extra genom att baka, så spenderar ganska mycket tid i köket, så ser när han går in och ut därifrån. 
    Och att jag vet att det finns en säng där beror på att mamman ropade på mig när jag kom hem med bilen, så jag gick till deras garageuppfart där hon stod. Och såg då väldigt tydligt att det stod en säng osv där. 
  • Anonym (..)

    Sonen är klart läskigast. Vad tittar han på liksom...

Svar på tråden Sjukt mysko grannar!!