• Ivf2015

    Återförande av blastocyst!

    Finns det några mer än jag som ska på återförande av blastocyst?

    Är så nyfiken att få höra andras tankar kring just detta!

    Vi va på ägguttag i fredags och fick ett glatt besked under lördagen om att vi hade 6 ägg befruktade, ska alltså i morgon kl 11 på ett återförande sen så ska även vi få ruva


    Ivf icsi
  • Svar på tråden Återförande av blastocyst!
  • tessilina

    Är precis inne i samma sväng. Dock min fru som genomgår all behandling och alla ingrepp. Vi hade ET idag, med en fin blasto som odlats i fem dagar. Nu är det bara den olidliga väntan!! Första IVFen för dig?

  • Ivf2015

    Åhh grattis till er och ett stort lycka till!! Nej det är våran andra omgång, första fick vi ut 15 ägg varav 4 va mogna men inga blev befruktade. Denna gången körde dom på icsi vilket gav fina resultat. Vilken klinik har ni genomgått behandling på?


    tessilina skrev 2015-10-06 18:08:52 följande:

    Är precis inne i samma sväng. Dock min fru som genomgår all behandling och alla ingrepp. Vi hade ET idag, med en fin blasto som odlats i fem dagar. Nu är det bara den olidliga väntan!! Första IVFen för dig?


  • tessilina
    Ivf2015 skrev 2015-10-06 18:42:51 följande:

    Åhh grattis till er och ett stort lycka till!! Nej det är våran andra omgång, första fick vi ut 15 ägg varav 4 va mogna men inga blev befruktade. Denna gången körde dom på icsi vilket gav fina resultat. Vilken klinik har ni genomgått behandling på?


    Skönt med bättre resultat denna gång! Kan bara tänka mig besvikelsen att genomgå allt kring stimuleringen och sedan inte få något befruktat. Revansch denna gång då! Jag håller tummar och tår för ett smidigt återförande imorgon.

    Vi får hjälp av kliniken i Umeå och har bara lovord att säga om dem! (Förutom lite långa kötider, men det rår dem ju inte för..). Ni?
  • Ivf2015
    tessilina skrev 2015-10-06 21:56:51 följande:

    Skönt med bättre resultat denna gång! Kan bara tänka mig besvikelsen att genomgå allt kring stimuleringen och sedan inte få något befruktat. Revansch denna gång då! Jag håller tummar och tår för ett smidigt återförande imorgon.

    Vi får hjälp av kliniken i Umeå och har bara lovord att säga om dem! (Förutom lite långa kötider, men det rår dem ju inte för..). Ni?


    Ja verkligen! Besvikelsen var svår att acceptera men det va ju bara att smälta och se fram emot försök nr 2. Tack! Hur var erat återförande? Hur kändes det? Gjorde det ont?

    Okej. Vi är på Nordic IVF center i Göteborg och dom har varit och är helt fantastiska!
  • tessilina
    Ivf2015 skrev 2015-10-07 08:20:14 följande:
    Ja verkligen! Besvikelsen var svår att acceptera men det va ju bara att smälta och se fram emot försök nr 2. Tack! Hur var erat återförande? Hur kändes det? Gjorde det ont?

    Okej. Vi är på Nordic IVF center i Göteborg och dom har varit och är helt fantastiska!
    Åh, hoppas att det har gått bra idag! Det är så häftigt att se blaston på TV-skärmen och tänka att "det där är anlagen för att bli en liten egen person"...mindblowing minst sagt!

    Återförandet för frugan gick bra. Lite svullen och "mensvärksont" efteråt, men ingen större fara. Hon har varit lite på gränsen till att bli överstimulerad, men hittills har det hållit sig under kontroll.

    Vi fick testdag 22/10, har du 23:e eller är det andra tider som gäller där nere?
Svar på tråden Återförande av blastocyst!