• Anonym (Fel)

    Äldre människor svarar torrt på sms

    Äldre personer är så torra pp sms. När jag skriver till mamma eller pappa så svarar de "ok." Om jah skriver något roligt skriver de "ha ha."

    Så tort. Varför skriver inte "HAHAHAHAHAHAHAH" eller "okej < 3" eller något liknande.

    "Tack mamma för att du ställde fram maten"

    Svar på sms: "ok."

  • Svar på tråden Äldre människor svarar torrt på sms
  • Anonym (Elin)

    Haha håller såå med! Har vissa kompisar som är runt 30 som skriver så också... Grymt tråkigt.

  • Muslimsktjej

    Gäller många unga också.
    Man skriver något asroligt, och får "Ok" eller "Haha" tillbaka, vadå haha skratta mer 

  • Ful Anka

    Man ser ju inte knapparna liksom. ok?


    This is my life and I don't care
  • Gert

    Varför ens skriva ett sms och tacka för att maten stod framme? Löjligt.


    Give ´em Hell!
  • flygrl
    Anonym (Fel) skrev 2015-10-06 17:48:12 följande:

    Äldre personer är så torra pp sms. När jag skriver till mamma eller pappa så svarar de "ok." Om jah skriver något roligt skriver de "ha ha."

    Så tort. Varför skriver inte "HAHAHAHAHAHAHAH" eller "okej < 3" eller något liknande.

    "Tack mamma för att du ställde fram maten"

    Svar på sms: "ok."


    Muslimsktjej skrev 2015-10-06 18:05:52 följande:

    Gäller många unga också.

    Man skriver något asroligt, och får "Ok" eller "Haha" tillbaka, vadå haha skratta mer 


    Men asså blir ni gladare ju fler "haha" ni får tillbaka?

    Själv önskar jag också jag fick mer som svar men då gärna en kommentar till de roliga eller så.

    Sen håller jag med Muslimsktjej om att det inte e åldersbundet. Får ok från alla möjliga.

    Ok. :)
  • flygrl
    Gert skrev 2015-10-06 19:29:22 följande:

    Varför ens skriva ett sms och tacka för att maten stod framme? Löjligt.


    Tacksamhet är väl bra?!
  • Palestrina
    Muslimsktjej skrev 2015-10-06 18:05:52 följande:

    Gäller många unga också.
    Man skriver något asroligt, och får "Ok" eller "Haha" tillbaka, vadå haha skratta mer 


    Det du skriver kanske inte är så roligt som du tror?
  • Harmagedon

    Jag är uråldrig och betraktar sms som ett behändigt sätt att få fram nödvändig information. Inte en umgängesform.

  • Brunhilde

    Har fått frågan om varför jag påbörjar meningar med versal i sms, samt använder mig av interpunktion. Det är tydligen helt fel.

  • IsDimma
    Brunhilde skrev 2015-10-06 20:21:25 följande:

    Har fått frågan om varför jag påbörjar meningar med versal i sms, samt använder mig av interpunktion. Det är tydligen helt fel.


  • HenryIronstead
    Gert skrev 2015-10-06 19:29:22 följande:
    Varför ens skriva ett sms och tacka för att maten stod framme? Löjligt.
    Give ´em Hell!

    Det är väl den typen av ungdomar idag som sms:ar om allt. Typ "jag sitter på toa, kom inte in", "kan jag få DN kultur", "tack för maten" och "god natt".
  • Aniiee

    Isf är den som skriver "torrast" i min familj nog gammal i förtid. Tretton bast och svara på SMS med enstaka bokstäver.....

    "Är ni och dräller på stan`"
    "Aa"
    "när kommer ni hem?"
    "Midda?"
    "Har ni gjort läxorna?"
    "Aa" / (nytt mess) "Blire då?"
    "Va?"
    "Midda?"
    "Köttfärssås"
    "K"

    Osv, osv.....


    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • EnAnonumius
    Anonym (Fel) skrev 2015-10-06 17:48:12 följande:
    Äldre personer är så torra pp sms. När jag skriver till mamma eller pappa så svarar de "ok." Om jah skriver något roligt skriver de "ha ha."

    Så tort. Varför skriver inte "HAHAHAHAHAHAHAH" eller "okej < 3" eller något liknande.

    "Tack mamma för att du ställde fram maten"
    Svar på sms: "ok."
    Nej men ojsan.. Bara för att man inte skriver på fjantigt "fjortis"-sätt så är man torr? *rolleyes*

    Eller så är det som så att du har allvarliga problem med att förstå att folk är olika och kan inte hantera detta, utan skall sitta och gnälla på det?
    Har jag gissat korrekt med min premiss i frågan? *whistle*


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Gert skrev 2015-10-06 19:29:22 följande:
    Varför ens skriva ett sms och tacka för att maten stod framme? Löjligt.
    Tja inte för att jag vet hur du är. Men jag brukar tacka för en vänlig gest. Jag har blivit uppfostrad i den gamla skolan. 

    Om någon har varit sjysst och ställt fram maten på bordet åt mig så blir ju jag glad för att jag slipper att jaga upp käket själv i kylskåpet och fixa i ordning käket innan inmundigandet.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anghammarad
    Anonym (Fel) skrev 2015-10-06 17:48:12 följande:
    Äldre personer är så torra pp sms. När jag skriver till mamma eller pappa så svarar de "ok." Om jah skriver något roligt skriver de "ha ha."

    Så tort. Varför skriver inte "HAHAHAHAHAHAHAH" eller "okej < 3" eller något liknande.

    "Tack mamma för att du ställde fram maten"
    Svar på sms: "ok."
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Nöjd?
  • AnLiErKi

    Min far är 70+ och skriver oftast ok eller bra eller rack . Han kan inte eller förstår inte smilies typ . Förr i tiden så betydde tydligen siffrorna andra bokstäver..han har svårt för små knappar och touch screens. Därför skriver han så kortfattat som möjligt.

Svar på tråden Äldre människor svarar torrt på sms