• Mrs.W

    Laddar för försök nummer två. Fler?

    Första IVF-försöket misslyckades och vi är nu redo att starta nummer två. Finns det fler där ute som är i samma sits? Och som kanske också behöver någon att bolla tankar med?

  • Svar på tråden Laddar för försök nummer två. Fler?
  • fröken fegis

    Hej! Vi är på IVF-försök nummer 2 nu. Har iof kommit en bit i processen, ÄP på fredag 9/10, men jag bollar gärna lite tankar och idéer! Har ni kört igång andra försöket eller är ni i startgroparna? När gjorde ni ert första försök?

  • Mrs.W

    Vi gjorde vårt första försök i september, så det blir direkt på. Jag hoppas att vi får hem sprutorna imorgon, det blev lite snabbt på, då mensen är på gång.

    Var det länge sedan första försöket för er?

    Spännande med äggplock snart. Har UL sett bra ut?

  • fröken fegis

    Oj, det var snabbt på igen! Kör du korta protokollet? Själv kör jag långa igen (gjorde det sist också). Förra försöket gjorde vi i april, sen ett FET-försök i maj efter det tog vi ett välbehövligt sommaruppehåll. Jag var faktiskt inte alls sugen på att köra igång igen, har haft ångest hela sommaren (tyckte alltihop var väldigt jobbigt), men när man väl kom igång så har det varit ok. VUL har sett bra ut men äggblåsorna har vuxit väldigt långsamt denna gången trots att vi körde högre dos av sprutorna... Får hoppas att det kan ge lite tur att ha äggplock på fredag när det visst är äggets dag ;)

  • Mrs.W

    Aha, så ni har hållit på ett tag! Har de några svar på varför de växer så långsamt? Ja inte är det roligt detta, så det kan vara så skönt med vila. Man behöver det också så att man orkar med nästa omgång.

    Ja väldigt snabbt är det, det känns nästan lite för fort! Samtidigt vet jag inte vad jag väntar på om vi skulle göra ett uppehåll. Vi hade bara 3 äggblåsor och vi fick ut alla tre som befruktades. Dock avstannade ett och de andra två var av dålig kvalitet varav båda fördes in. Ja precis, här är det korta protokollet. Ny dos och ny medicin så jag hoppas på att få ut fler ägg denna gång. Det hade varit trevligt med något till frysen.

  • PD1984

    Hej

    Jag hoppar gärna in i denna tråd. Jag ska starta min 3e gång på ivf fast den första räknades inte då inte nån vart befruktat. Så mitt andra försök nu blir med långa protokollet så börjar med synarela den 14 oktober o har planerat ÄP v 46 :)

    Vart går ni? Jag går på CvL i uppsala

  • Mrs.W
    PD1984 skrev 2015-10-08 02:15:47 följande:

    Hej

    Jag hoppar gärna in i denna tråd. Jag ska starta min 3e gång på ivf fast den första räknades inte då inte nån vart befruktat. Så mitt andra försök nu blir med långa protokollet så börjar med synarela den 14 oktober o har planerat ÄP v 46 :)

    Vart går ni? Jag går på CvL i uppsala


    Välkommen Glad

    Hur funkar det, räknas inte försöket alls om det inte blir ngt befruktat? Har lite panik över det nämligen. Detta är vårt andra och sista betalda försök. 

    I Umeå på IVF-kliniken är jag.
  • fröken fegis
    Mrs.W skrev 2015-10-07 22:34:37 följande:

    Aha, så ni har hållit på ett tag! Har de några svar på varför de växer så långsamt? Ja inte är det roligt detta, så det kan vara så skönt med vila. Man behöver det också så att man orkar med nästa omgång.

    Ja väldigt snabbt är det, det känns nästan lite för fort! Samtidigt vet jag inte vad jag väntar på om vi skulle göra ett uppehåll. Vi hade bara 3 äggblåsor och vi fick ut alla tre som befruktades. Dock avstannade ett och de andra två var av dålig kvalitet varav båda fördes in. Ja precis, här är det korta protokollet. Ny dos och ny medicin så jag hoppas på att få ut fler ägg denna gång. Det hade varit trevligt med något till frysen.


    Ja, vi har hållt på en stund nu så pausen i somras var välbehövlig.
    Då hoppas vi på fler och bättre ägg för er den här gången nu, byte av medicin kan säkert göra stor skillnad.
    Själva har vi ÄP imorgon, är jättenervös för jag har en konstig känsla av att jag redan har ägglossat :O Har känt av äggstockarna hela tiden och varit öm i dem ända sen sprutdag 5, i måndags hade jag jätteont och efter det; ingenting... Usch, ingen idé att grubbla, imorgon får vi veta! Hoppas att de hittar fina ägg i alla blåsor (8-9st) så att vi kan fylla frysen :)
  • fröken fegis
    PD1984 skrev 2015-10-08 02:15:47 följande:

    Hej

    Jag hoppar gärna in i denna tråd. Jag ska starta min 3e gång på ivf fast den första räknades inte då inte nån vart befruktat. Så mitt andra försök nu blir med långa protokollet så börjar med synarela den 14 oktober o har planerat ÄP v 46 :)

    Vart går ni? Jag går på CvL i uppsala


    Hej! Då går vi på samma protokoll o medicin OCH på samma klinik :) Jag kör långa protokollet för andra gången nu. Tycker att det gått ganska bra, men har mått sämre utav hormonerna denna andra gång än vad jag gjorde den första. Nu är det dock färdig-medicinerat för denna gång, imorgon blir det ÄP :O
  • Mrs.W
    fröken fegis skrev 2015-10-08 20:05:28 följande:
    Ja, vi har hållt på en stund nu så pausen i somras var välbehövlig.
    Då hoppas vi på fler och bättre ägg för er den här gången nu, byte av medicin kan säkert göra stor skillnad.
    Själva har vi ÄP imorgon, är jättenervös för jag har en konstig känsla av att jag redan har ägglossat :O Har känt av äggstockarna hela tiden och varit öm i dem ända sen sprutdag 5, i måndags hade jag jätteont och efter det; ingenting... Usch, ingen idé att grubbla, imorgon får vi veta! Hoppas att de hittar fina ägg i alla blåsor (8-9st) så att vi kan fylla frysen :)

    Jag hoppas det. Vi fick hem sprutorna idag men väntar fortfarande på mensen. Hoppas den dyker upp imorgon (vad konstigt det känns att längta efter den).


    Åh men attans att behöva grubbla över det! Men, jag tror att alla hormoner gör sitt också. Jag var helkonstig i kroppen innan ÄP så det kanske är något sådant du känner?!

    Jag håller alla tummar jag har för att ni ska få ut många ägg, att alla ska dela sig som tusan och att ni ska få spara några också :)

  • PD1984
    Mrs.W skrev 2015-10-08 19:50:53 följande:

    Välkommen 

    Hur funkar det, räknas inte försöket alls om det inte blir ngt befruktat? Har lite panik över det nämligen. Detta är vårt andra och sista betalda försök. 

    I Umeå på IVF-kliniken är jag.


    Nä precis det räknas inte som ett försök, men skulle det bli så en gång till så räknas det som ett försök.

    Hoppas det vill fästa nu för dej, håller alla tummar o tår :)
  • PD1984
    fröken fegis skrev 2015-10-08 20:09:44 följande:

    Hej! Då går vi på samma protokoll o medicin OCH på samma klinik :) Jag kör långa protokollet för andra gången nu. Tycker att det gått ganska bra, men har mått sämre utav hormonerna denna andra gång än vad jag gjorde den första. Nu är det dock färdig-medicinerat för denna gång, imorgon blir det ÄP :O


    Åh lycka till och hoppas att det blir många o fina ägg :)
  • fröken fegis

    Nu är ÄP över för denna gång! Gick väldigt smärtfritt och smidigt idag :) 8 ägg fick de ut, nu är det bara att hoppas att de vill bli befruktade också! :)

  • Mrs.W
    fröken fegis skrev 2015-10-09 12:55:20 följande:

    Nu är ÄP över för denna gång! Gick väldigt smärtfritt och smidigt idag :) 8 ägg fick de ut, nu är det bara att hoppas att de vill bli befruktade också! :)


    Härligt att höra :) håller tummar och tår!

    Här har mensen kommit igång och mensvärk till tusen med den! Jag brukar ha kraftig värk men detta är värsta gången tror jag. Maken är och jagar och jag har legat i sängen hela dagen... 


    Imorgon eller på måndag blir det sprutdags. Har blandade känslor och är inte lika peppad som första gången. Hoppas det ändrar sig med tiden!

Svar på tråden Laddar för försök nummer två. Fler?