• Anonym (amazon)

    Shoppa på amazon, vad är card number på kortet?

    Jag hade tänkt försöka mig på att handla på amazon för första gången (amazon uk alltså). Jag har aldrig shoppat online överhuvudtaget förut så har verkligen noll koll på sånt här.
    Det står att de vill ha mitt card number, vilket är det? Har försökt googla runt men har inte hittat något bra svar och vill vara stensäker att jag gör rätt. Är det det 16-siffriga numret som står på kortet? (visa kort föresten om det spelar roll). Eller är det kontonummer? Kundnummer? Annat?

  • Svar på tråden Shoppa på amazon, vad är card number på kortet?
  • Aniiee

    Ja, det är numret som står på framsidan av ditt kort.


    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Anonym (amazon)
    Maria 434 skrev 2015-10-06 20:34:55 följande:
    Ja det är kortnummer.
    Aniiee skrev 2015-10-06 20:35:16 följande:
    Ja, det är numret som står på framsidan av ditt kort.

    Jag skrev det numret och skrev allt rätt, men det står ändå att något med betalningen gick fel. Är det meningen att man ska betala med paypal om man inte bor i uk? Jag tyckte det lät lite konstigt att jag skulle få faktura, så kan det bara där skon klämmer? Har verkligen noll koll.
  • Fia 28
    Anonym (amazon) skrev 2015-10-08 10:09:34 följande:
    Aniiee skrev 2015-10-06 20:35:16 följande:
    Ja, det är numret som står på framsidan av ditt kort.

    Jag skrev det numret och skrev allt rätt, men det står ändå att något med betalningen gick fel. Är det meningen att man ska betala med paypal om man inte bor i uk? Jag tyckte det lät lite konstigt att jag skulle få faktura, så kan det bara där skon klämmer? Har verkligen noll koll.
    Jag köper mycket på nätet och har aldrig fått faktura från utlandet. Det kostar extra att betala en faktura i annan valuta. Visa eller Paypal är nog det som gäller. Är du säker att du skrev korrekt? Alla nummer på framsidan + clearing numret från baksidan + giltighet.

    Om du aldrig shoppat online tidigare så är Amazon tyvärr inte det bästa att starta med då deras sida är lite knepig.
  • Dixie
    Anonym (amazon) skrev 2015-10-08 10:09:34 följande:
    Aniiee skrev 2015-10-06 20:35:16 följande:
    Ja, det är numret som står på framsidan av ditt kort.

    Jag skrev det numret och skrev allt rätt, men det står ändå att något med betalningen gick fel. Är det meningen att man ska betala med paypal om man inte bor i uk? Jag tyckte det lät lite konstigt att jag skulle få faktura, så kan det bara där skon klämmer? Har verkligen noll koll.
    godkänner de utländska kontokort? det är inte alla som gör det....
  • Aniiee
    Dixie skrev 2015-10-08 10:34:18 följande:
    godkänner de utländska kontokort? det är inte alla som gör det....
    Det gör de! Jag handlar på amazon UK stup i kvarten med mitt MAESTROkort.

    Någonstans måste TS ha gjort fel.....
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Aniiee

    Förresten, TS är ditt kort öppet för köp över nätet + i utlandet? Kolla på banken så det inte är blockat. Mitt nya var blockat för köp i utlandet en gång när jag skulle betala, så det gick inte igenom. Var inne på bankens hemsida för att dubbelkolla att jag hade pengar på rätt konto, och upptäckte blockeringen.


    Will you be forgiven when the cold grave has come?
Svar på tråden Shoppa på amazon, vad är card number på kortet?