• Pojkspolingeeen

    Klassas jag som smal eller normalbyggd?

    Tjena! 18 årig kille här 189 cm lång och väger 81-82 kg. Detta ger mig ett BMI på ca 23 men är ändå osäker på om min vikt förhållande till min längd är att klassificera som smal eller normalbyggd.

    BMI säger ju att jag är över medel men tycker själv att de låter rätt smalt.. Men vad säger ni?

  • Svar på tråden Klassas jag som smal eller normalbyggd?
  • Anonym (Talande man)

    Jag säger att det är lugnt. Du kommer få samma bekymmer som vi andra tids nog.

  • Pojkspolingeeen
    Anonym (Talande man) skrev 2015-10-06 21:53:01 följande:

    Jag säger att det är lugnt. Du kommer få samma bekymmer som vi andra tids nog.


    Så det är att klassificera som smal eller normalbyggd?
  • Anonym (Talande man)
    Pojkspolingeeen skrev 2015-10-06 21:56:01 följande:
    Så det är att klassificera som smal eller normalbyggd?
    Du har en väldigt fin kropp, skulle jag vilja säga.
  • Giovanna

    Du har redan konstaterat att du är normalviktig enligt BMI. Om jag skulle se dig som smal om jag såg dig? Jag ser för tillfället bara siffror på en skärm.

  • Anonym (v)

    smal? tja du får väl ta ett måttband och mäta omkretsen. Ett BMI säger ingenting eftersom vi alla ser olika ut

  • sportpappa

    Spegel är väl bästa tipset. Kolla hur du ser ut. Siffror säger väldigt lite.
    Gå ut på stan och fråga 10 personer vad de tycker.

    Vad ska du använda klassificeringen till?

  • Pojkspolingeeen
    foodforclouds skrev 2015-10-06 23:02:00 följande:

    Jag skulle säga smalbyggd. Eller Normalsmal. Längre än bred. Streckformad. Icke tjock. Mellanvikt. Löjligt lagom.


    Så först smal, sen normalsmal och till sist lagom. Vad är jag då? 
  • Giovanna
    Pojkspolingeeen skrev 2015-10-06 23:39:23 följande:
    Så först smal, sen normalsmal och till sist lagom. Vad är jag då? 
    Det går liksom inte ge så mycket annat svar bara utifrån de siffror du gett oss. Det enda vi kan konstatera är att du ligger inom "normalvikt" enligt BMI.

    Utifrån det kan vi anta att du är smal/normal/mellan/lagom (eller någon annan mer eller mindre subjektiv beskrivning).

    Det låter som att du vill ha något slags objektiv bedömning av ditt utseende? Av människor som inte sett hur du ser ut?

    Mitt eget BMI ligger runt 25 för närvarande. Hur tycker du jag ser ut?
Svar på tråden Klassas jag som smal eller normalbyggd?