• Anonym (Paran­oia?)
    Äldre 6 Oct 22:27
    1647 visningar
    9 svar
    9
    1647

    Hon gömmer mina saker för att jävlas

    varenda dag är antingen min mobil, mina nycklar eller min plånbok borta. Kanske varannan vecka när jag är säker på att jag har pengar på kortet står jag i affären och skall betala och kortet är tomt.

    Jag har inte tagit min medicin hävdar hon fast jag vet att jag tagit den. Hon säger att jag har glömt av att ta den.

    Det är min fru jag skriver om. Efter flera år där jag trott att jag håller på att bli pre-senil, käkat dubbla ibland trippla dosen av min medicin, och trott att jag ställt mjölken i skafferiet och brödet i kylen. Det är inte jag som är senil, det är hon som jävlas med mig.

    Istället för att tro att jag var senil i förtid så testade jag att vara uppmärksam. Jag såg att det var hon som flyttade min plånbok, nycklar eller mobil till ett annat ställe, varenda gång. Sedan hävdar hon att jag förlagt dem.

    Hon flyttar på mjölken och brödet medvetet och skyller sedan på mig. När jag skall handla kan jag se på kontoutdrag att hon snabbt flyttat över mina pengar till sitt konto för att sedan flytta tillbaks dem igen så att jag skall bli besvärad i affären. Jag har skrivit upp datum och klockslag när jag tar medicinen, tar den mitt framför henne men hon kan en timme senare hävda att jag inte tagit den och behöver den.

    Dessutom köper hon riskakor, jag har aldrig ätit riskakor men nu får jag riskakor serverade varenda morgon, jag som aldrig fått frukost lagad av henne någonsin. Passande började riskakefrukostarna precis nu när det kom ut att det var arsenik i dem.

    Är det vanligt att kvinnor håller på såhär och jävlas med sina män?

  • Svar på tråden Hon gömmer mina saker för att jävlas
  • Äldre 6 Oct 22:29
    #1

    Varför stannar du?

  • Anonym (uhu)
    Äldre 6 Oct 22:40
    #2

    Vad är det med henne? Är hon sjuk på något sätt?

  • Äldre 6 Oct 22:44
    #3
    Anonym (Paranoia?) skrev 2015-10-06 22:27:55 följande:

    Är det vanligt att kvinnor håller på såhär och jävlas med sina män?


    nä - det är inte vanligt - fråga är varför du accepterar det? 
  • Äldre 6 Oct 23:01
    #4

    Hjälp.

    Obehagligt.

  • Äldre 7 Oct 01:09
    #5

    Låter som en film. Om allt är sant är det inte kärlek hon känner för dig. Hon försöker bryta ner dig. Hur mår hon egentligen?

  • Äldre 7 Oct 05:10
    #6

    Münchhausen?

    Men, som andra sagt, varför stannar du? Hon vill dig uppenbarligen inte gott.

  • Äldre 7 Oct 07:56
    #7

    Om detta är sant är det ju något allvarligt fel på din fru. Fråga henne vad fan hon sysslar med!

  • Anonym (Instä­mmer)
    Äldre 7 Oct 08:05
    #8
    Yngla skrev 2015-10-07 01:09:16 följande:

    Låter som en film. Om allt är sant är det inte kärlek hon känner för dig. Hon försöker bryta ner dig. Hur mår hon egentligen?


  • Äldre 7 Oct 08:11
    #9

    Din fru mår absolut inte bra. Det finns ingen normal människa som beter sig på ett sånt vis. Hon försöker antagligen bryta ner dig och få dig psykiskt ur balans.

    Hur gamla är ni? Finns det barn med i bilden? Har ni varit gifta länge?

Svar på tråden Hon gömmer mina saker för att jävlas