• Vanja

    Fråga till alla!

    Jag Arbetar som personlig Assistent. I Lördags ringde min kollega kl22.30 för att meddela att han inte skulle kunna jobba på söndagen och frågade om jag kunde ta hans pass. Min sambo blev jätteirriterad (Arg) för att han ringde så sent när vi har två små barn hemma som skulle kunnat ligga och sova. (Dom var vakna) Frågan lyder. Var det fel av kollegan att ringa så sent 22.30 en lördag lr var det helt naturligt som jag tycker då jag helst ser att man hör av sig så snart som möjligt och inte i sitsta minut.? Vad säger ni? :)

  • Svar på tråden Fråga till alla!
  • MrsPJ

    Personligen så skulle jag skicka ett sms först och se om jag får svar. Har själv jobbat som assistent i många år fram till i somras och det funkar ju lite olika hur man sköter det här med passen när man blir sjuk. Har ni så att ni först ska försöka lösa det själva och om det inte går, ringa jouren? Det är väl lite dubbelt känner jag. Samtidigt som jag håller med om att man bör höra av sig så fort som möjligt så är 22.30 rätt sent men måste ju varit nåt akut om han kom på så sent att han inte kan jobba?

  • Vanja

    Vi ska helst lösa det själva om vi kan. Hans fru var inlagd på sjukhus och han var tvungen att vara hemma med dottern. Men saken är att jag inte tycker 22.30 är så sent att ringa på en lördag? Kanske en hemtelefon men inte till en mobil där många väl drar ner ljudet om nån sover..

  • Vanja
    Tow2Mater skrev 2015-10-07 03:30:11 följande:

    I den situationen inte alls sent.


    Tack! :)
  • M r a u

    Det beror ju på vad du tycker. Vanligtvis har man ju koll på vilka som jagar timmar, har andra aktiviteter på söndagar, är vakna sent, behöver veta i god tid eller är veliga och har svårt att svara förrän precis innan.

    Jag hade provat med sms först, och sen troligtvis ringt. Det är nog rätt vanligt att man är vaken så dags på en lördag, tänker jag.

Svar på tråden Fråga till alla!