• Anonym (jesse)

    Varför är ensamstående mammor så jävla otrevliga och elaka?

    Hur kommer det sig att kvinnor som har barn är så mycket otrevligare än kvinnor som inte har barn? Jag har nätdejtat sedan en tid tillbaka och jag har lagt märke till att kvinnorna som inte har barn ofta är trevliga och glada och det är lätt att föra en konversation när man träffar dem över en fika. De gånger jag träffat singelmammor så har det varit tvärtom. Dessa kvinnor är oftast väldigt trevliga när man chattar på nätet, men när man sedan träffar dem i verkligheten så är de riktigt otrevliga och arroganta. Oftast har det slutat med att jag har gått därifrån eftersom jag inte orkar lyssna på hennes elaka kommentarer.

    Är det någon annan som har liknande erfarenheter? Varför är ensamstående mammor så mycket otrevligare än kvinnor som inte har barn? Jag vill inte provocera någon med denna tråd, men det jag skriver är faktiskt sant.

  • Svar på tråden Varför är ensamstående mammor så jävla otrevliga och elaka?
  • Anonym (Svar)

    De befinner sig ofta i en negativ spiral och det gör dem frustrerade, arga bittra och verklighetsfrånvända.

    Men det är många kvinnor som blir det som passerar 30 strecket, men ensamstående mammor börjar oftare tidigare.

    Ingen vill ha ett dem seriöst, förutom knulla dem lite. Knulla vill alla män/killar på dejtingsiterna. Så det blir irrelevant och till och med cyniskt i deras ögon när de blir uppvaktade.

    De ensamstående mammorna har oftast gjort massa negativa val helt själva i sitt liv som försatt dem i denna prekära situation, så de har absolut ingen annan att skylla på vilket skapar ännu större ångest.

    Många gånger har de dejtat någon som sedan upptäckt att detta med bonuslivet inte är något att jubla över och dragit.

    Därtill så blir de förslappade fysiskt som mentalt av hela situationen och spiralen rullar nedåt. Bitterhet & negativitet -> ännu färre vill ta i de med tång -> ännu mer bitterhet & negativitet.

  • LaLola

    Du har kanske utgett dig för att vara bättre än vad du egentligen är o därför blir de besvikna.
    De har inte tid med en massa tramsande utan vet vad de vill ha.

  • Anonym (C)
    LaLola skrev 2015-10-07 07:33:52 följande:

    Du har kanske utgett dig för att vara bättre än vad du egentligen är o därför blir de besvikna.
    De har inte tid med en massa tramsande utan vet vad de vill ha.


    Håller med! Som ensamstående har man inte tid att kyssa en förskräcklig massa grodor för att hitta sin prins.
  • Anonym (n)

    för det första är alla inte likadana. För det andra kanske du omedvetet signalerar något om att du ser problem med en som har barn sen innan, när du dejtar?
    Sen kan ålder spela roll. Får intrycket att du tillhör teorin yngre om du träffar många utan barn?

    Jag har barn, har nätdejtat och kan säga att ingen dejt har på något sätt antytt att jag var grinig eller negativ (ja jag har barn :) ) Jag är social, pratglad och trevlig. Säkert därför jag ganska lätt fick dejter. 

    Sen kan ju vissa faktiskt vara så som du beskriver men det kan grunda sig i en osäkerhet, jobbigt att dejta, gått på nitar tidigare osv. 

  • Anonym (också ensamstående)

    Ingen aning om varför men om jag får gissa så är småbarnsföräldrar överlag tröttare och mer stressade än människor utan barn. Och skulle gissa på att ensamstående är ännu mer trötta och stressade än andra småbarnsföräldrar. Det kan ju påverka deras humör negativt. Sedan kan det också vara så att ensamstående rent generellt också är mer bittra än andra om de inte bearbetat sina liv och separationer. En kombination kanske.

  • Anonym (Svar)
    Anonym (C) skrev 2015-10-07 07:36:43 följande:
    Håller med! Som ensamstående har man inte tid att kyssa en förskräcklig massa grodor för att hitta sin prins.
    Med sådant tänk hägrar ensamheten. Det är fakta.
  • annananonym
    LaLola skrev 2015-10-07 07:33:52 följande:

    Du har kanske utgett dig för att vara bättre än vad du egentligen är o därför blir de besvikna.

    De har inte tid med en massa tramsande utan vet vad de vill ha.


    Det är definitivt såhär tror jag!

    Ensamma mammor är mkt mer kräsna och det känns surt att offra en barnfri kväll på en helt ointressant man.

    Har man inga barn spelar detta ingen roll. Man kan dejta någon annan nästa kväll om man vill.

    Jag hade Max en barnfri kväll varannan månad och försökte därav välja dejter med omsorg. Misslyckas ändå är besvikelsen stor.
  • Drottningen70

    Vi är trötta och har varken tid eller ork att spilla tid på karlar som inte är rätt.

  • Velmaja
    LaLola skrev 2015-10-07 07:33:52 följande:

    Du har kanske utgett dig för att vara bättre än vad du egentligen är o därför blir de besvikna.
    De har inte tid med en massa tramsande utan vet vad de vill ha.


    precis. Håller med.
  • Anonym (Gift.)

    En fråga varför träffar du tjejer som är otrevliga att chatta med ? Om jag skulle chatta med någon otrevlig så skulle jag tacka för mig oavsätt civilstånd.

Svar på tråden Varför är ensamstående mammor så jävla otrevliga och elaka?