• Två prinsar

    fler som väntar 5:e barnet i Skåne och vill följas åt

    Hej
    Är 34 år och väntar mitt 5:e barn.
    Jag har pojke född -03, pojke född -05, flicka född -08 (men finns tyvärr inte med oss längre gick bort -13,) och pojke född 13. Sen har vi ett placerat barn hos oss som är född -15. Så här är fullt upp, men det är härligt med stor familj. Nu undrar jag om det finns fler som väntar sitt 5:e och vill följas åt?
    Jag är i v13 nu och har beräknad födsel 16/4 -16. Har gjort blodprovet till kub och nästa tisdag ska jag göra nupp och får då veta resultaten. Lite nervöst.

  • Svar på tråden fler som väntar 5:e barnet i Skåne och vill följas åt
  • MimmiGbg

    Wow! Du är en inspiration som orkar och vill! :) Jag kommer från en stor familj och ÄLSKAR det! Jag väntar första så jag kanske inte riktigt hör till målgruppen. Fast jag ville ändå skriva till dig.

    Jag beklagar verkligen att ni förlorade er dotter 2013. Vilken hemskt erfarenhet!

    Stort lycka till med familjeplanerna och till graviditeten!

  • Två prinsar

    Tack MimmiGbg
    Vad kul att höra att du uppskattar din stora familj, jag har en kille på 12 år som mest tycker det är pinsamt??, men jag har sagt till honom att han kommer ändra sig sen när han blir äldre. Förhoppningsvis kommer han oxå uppskatta att ha en stor familj som finns för honom.
    Ett stort grattis till din första graviditet.
    Det är något speciellt med första, allt är nytt och spännande??. Lycka till med allt????.

  • Två prinsar

    Hmm jag förstår inte varför jag får en massa frågetecken när jag skriver utropstecken :(. Blir ju helt fel i sammanhanget.

  • MimmiGbg
    Två prinsar skrev 2015-10-07 14:54:06 följande:

    Tack MimmiGbg
    Vad kul att höra att du uppskattar din stora familj, jag har en kille på 12 år som mest tycker det är pinsamt??, men jag har sagt till honom att han kommer ändra sig sen när han blir äldre. Förhoppningsvis kommer han oxå uppskatta att ha en stor familj som finns för honom.
    Ett stort grattis till din första graviditet.
    Det är något speciellt med första, allt är nytt och spännande??. Lycka till med allt????.


    Tack snälla, det är himla spännande ja! :) Det tar en stund att inse det bara.

    Jag tror att om man använder smileys så skriver FL ut massa frågetecken istället. Det kanske förklarar saken.

    Jag tyckte nog inte alltid om att ha en stor familj som barn men i det stora hela så var det underbart. Fart och fläkt, alltid någon att leka med eller prata med. Sen i vuxen ålder så uppskattar man verkligen varandra. Iaf vi gör det.
  • Vasarru

    Hej! Jag är i vecka 11 med femte barnet. Mina är födda -05, -07, -10 och -12.
    Har bf 9/5 och bor med min stora cirkusfamilj i nordöstra Skåne. =)

  • EmmaRoSa

    Hej!
    Väntar mitt femte barn en liten flicka har tre pojkar och en tös redan, födda 07,09,11 och 13. Ska bli underbart kul med en liten till.
    Härligt med stor familj!
    /Emma

  • Två prinsar

    När är er beräknad Vasarru? Var det en planerad graviditet? Vår var inte planerad men lika välkommen för det:)
    Ska ni ta reda på kön? Denna gången får det bli en överraskning för oss:) vi har tagit reda på de två sista.
    Gjorde kub ul idag och fick väldigt bra resultat...skönt att ha det gjort.
    Ska ni göra eller har gjort kub?

  • Två prinsar

    Vart bor ni EmmaRoSa? Var er graviditet planerad? Ja det är väldigt härligt med stor familj! Alltid liv och rörelse i huset;)

  • Vasarru

    Ska göra kub om 2 veckor, men har redan sett på ultraljud att liten lever och hjärtat slog fint. Det är egentligen allt jag behöver veta...

    Jo, det var planerat och är mycket välkommet! Men sen räcker det. Tror jag. Haha.

    Vi har fått varannan pojke/flicka. Jag tänkte på det, om man ska låta det bli en överraskning denna gång, men jag är nog alldeles för nyfiken för att inte fråga på rutinultraljudet. Min man också.
    Det spelar ingen roll vad det blir för kön, men det är kul att liksom få veta allt man kan innan födseln helt enkelt. Skrattande

  • Två prinsar

    Egentligen är jag oxå väldigt nyfiken och försökte själv titta nu på kub ul:) men det är för tidigt att se..hoppas jag kan hålla mig från att fråga om kön nästa månad när det är dags för rul...
    Hur mår du/ni i era graviditeter? Jag har mått förvånansvärt bra hela tiden, jag mådde jätte illa med förra graviditeten när jag väntade min minsta pojke...jag behövde aldrig spy...men ett ständigt illamående och jag tyckte inte postafen hjälpte:(

  • EmmaRoSa

    Såg inlägget nu, bor i Skåne. Hon va beräknad den 10/3 så 11+ nu rätt så tungt och jobbigt nu man längtar så efter henne nu.
    Hur mår ni andra?

Svar på tråden fler som väntar 5:e barnet i Skåne och vill följas åt