• Anonym (LE)

    Min sambo tillfredställer sig själv.

    Jag är gravid i v 39. Mitt & sambons sexliv har väl inte varit det bästa sen jag blev gravid då jag haft ont och nu på slutet en stor mage i vägen. Men vi har fått till det några gånger ändå. Däremot har vi kommit varandra mycket närmare med graviditeten och vi är lyckligare än nånsin. Dock oroar det mig lite det här med sexlivet. Här om dagen frågade jag honom om han tyckte att vi hade sex för sällan och fick till svar att han inte tyckte det nu när jag är gravid eftersom magen är i vägen och han är rädd att göra illa mig/barnet, men att han hade tyckt det om jag inte varit gravid och att allt varit som "vanligt". Han frågade mig vad jag tyckte och jag sa att för mig är sex inte lika viktigt, utan mer närheten som kommer med det och att som jag mått under graviditeten har jag inte varit så sugen. Vi enades om att det var helt ok att vi inte har lika mycket sex nu. Men jag känner mig ändå lite åsidosatt då han förut varit mer sexuell mot mig, smekt mig på rumpan och tagit på mig och visat att han vill. Nu gör han inte det längre och jag börjar undra om han tycker att jag är osexig. Jag är ganska säker på att jag hade velat ha mer sex om han bara tog på mig mer, speciellt eftersom jag upplever att det är skönare nu när jag är gravid.
    Hur som helst, jag känner mig som en flodhäst, känner mig tjock, sladdrig, otränad och inte som mig själv. Vet att det kommer ta tid för kroppen att återhämta sig efter en graviditet oxå och det ger mig lite ångest då jag varit ganska vältränad innan och varit nöjd med min kropp. Nu är jag orolig att varken jag eller min sambo ska trivas med min nya mammakropp.
    Det var lite bakggrundsinfo. Nu till problemet. Min sambo jobbar kväll, kommer hem ganska sent då jag gått och lagt mig och oftast hunnit sova nån timme. Men jag brukar alltid vakna en stund efter han kommit hem, sover dåligt nu när jag är gravid och behöver gå på toaletten ofta. Nu vaknade jag dels av att det var dags för toalettbesök men också stönande ljud från badrummet. Ville inte gå upp då som jag brukar göra och be om att få komma in i badrummet (han brukar annars gå på toa, borsta tänderna osv den tiden), utan låg kvar en liten stund och hoppades att jag inbillade mig. Men hans reaktion när jag gick upp och han kom ut från toan avslöjade att nog så inte var fallet. Han sa direkt "oj va rädd jag blev, jag trodde du sov!". Jag gick på toa och gick sen in och la mig och när han kom och la sig bredvid frågade han flera gånger om något var fel. Jag visste inte vad jag skulle säga så jag sa bara att jag var trött. Det är absolut inget fel med att tillfredställa sig själv, men man kanske kan göra det utan att den andra märker då... Jag kände mig direkt ledsen, osexig och ful och började oroa mig för att det här är början på vårt nya familjeliv, att tillfredställa sig själv i stället för att tillfredställa varandra. Hur hade ni känt och hur hade ni reagerat?

  • Svar på tråden Min sambo tillfredställer sig själv.
  • Johan75

    Alltså - du är gravid i  vecka 39. Det är inte ett permanent tillstånd. Det som händer nu händer nu och är inte ett tecken på hur saker och ting "kommer att vara". Vad som händer när barnet är fött är vad ni gör det till. Sen är det många kvinnor som inte direkt är översexuella när de ammar heller, men det är olika. 


    Behold, i come as a thief.
  • Anonym (mäh)

    Tycker du överreagerar. Han trodde ju att du sov. Bättre med en snubbe som runkar av sig ibland än en som tjatar om sex och inte har förståelse för graviditetskrämpor. Han verkar försöka ta hänsyn till den situation som råder just nu. Vill du ha sex så ta initiativ, svårare än så är det väl inte?

    När jag var gravid kunde jag inte ha sex med min man ordentligt, det gjorde ont och han hade inte den fingertoppskänslan som behövdes för att det skulle vara skönt för mig. Jag kände mig äcklig med alla flytningar och klarade inte av kraften det innebär att ligga med en annan kropp. Så jag onanerade, eftersom jag fortfarande hade ett sexbehov.  Och tillfredsställde min man oralt emellanåt. Dock inte samtidigt Flört. Är helt övertygad om att han drog en Tarzan i duschen också. So what liksom?

    Snart är graviditeten över och livet (även sexlivet) återgår till det normala.

  • Anonym (Y)

    Jag hade inte reagerat alls. Vi onanerar nog ganska ofta båda två (jag nästan dagligen) trots att vi har sex ofta.

  • Anonym (LE)

    Jag håller med er fullständigt i allt ni skriver, jag tycker till och med själv att jag överreagerar. Men med en massa hormoner i kroppen och känslan av att hela tiden känna mig osexig och inte åtråvärd så blev jag ändå ledsen. Är väl helt klart bara orolig för att han inte ska uppskatta min nya kropp med bristningar på magen och bröst som bara kommer bli hängigare ju mer tiden går... Men jag hade ändå önskat att han hellre ville ha sex med mig ist för att fixa det själv.

  • mammaåten

    Du sa ju själv häromdagen till honom att du inte tyckte att sex var lika viktigt som närheten just nu, hur ska han då kunna veta att du hellre vill att han har sex med dig? Visa att du vill ha sex med honom så kommer han säkert att vilja ha sex med dig med! :)

  • Anonym (...)

    Jag hade viftat bort det som gravidhormoner. Är i exakt samma sits (fast v.32) och hellre att han tillfredsställer sig själv än att han söker sig till nån annan.. jag är osugen, tjock med foglossning. Andra barnet så jag vet det går över. Det är okej att ha ups&downs och mår man inte 100 så gör det inget om man har lite sex. Trots att man "måste" ha sex flera ggr i veckan för att vara normal enl samhället..

    Bättre att han runkar och sexlusten finns kvar än att lusten avtar och han inte vill göra något av de...

    så försöker iaf jag respnera, han är inte mer än människa

  • Anonym (:))

    Tror det är madonna-syndromet. Du sitter nu på piedestal i hans ögon och det är kanske lite blandade känslor att ha sex med dig just nu och när du bär och har burit hans barn. Tror det kommer bli bättre sen när babyn är född och det gått några månader.

  • Ego Lovers

    Jag har aldrig fattat det där att magen är i vägen. Finns en massa ställningar där magen inte alls är i vägen

  • solros68

    Tycker du överreagerar. Det är väl inget att hänga upp sig på. Du har själv sagt att du har ont och han har sagt att han inte vill göra dig/barnet illa.

    Jag själv är gravid i v 37. Och vi har inte sex sedan ett par veckor tillbaka. Han ligger och onanerar bredvid mig i sängen. Oftast sover jag då men ibland är jag vaken och hjälper honom. Och det absolut helt okej med mig. Detta är vårt andra barn, och efter vi fick vårt första så fick vi ett mycket bättre sexliv än innan. Vi kanske inte har sex lika ofta men själva sexet blev så mycket bättre.

Svar på tråden Min sambo tillfredställer sig själv.