• Anonym (Ledsen mamma)

    Bedömningssamtal på BUP med vår 6-åring

    Vi har varit på ett Bedömningssamtal med bup då vår 6-åring har det kämpigt hamnar hela tiden i konflikter, får uteblir osv.

    Redan på bedömnimgssamtalet pratades det om att testa bildstöd. Idag ringde bup efter konferensen där vårt barn tagits upp. Det ska komma hem en person från bup som ska visa oss bildstöd & titta på mer saker kring vårt barn som att de inte vill duscha, borsta tänder, byta kläder etc.

    Någon med erfarenhet kring detta som efter ett samtal på bup ska använda bildstöd?

    Är det autism/aspberger de kan misstänka?? Jag har hela tiden haft adhd i bakhuvudet, men inte använder man väl bildstöd då?

    Orolig ledsen & trött mamma

  • Svar på tråden Bedömningssamtal på BUP med vår 6-åring
  • Una Flux

    Bildstöd har varit till hjälp till min son som har ADHD och språkstörning. Det används absolut till barn med ADHD. Vi har inte använt det så mycket dock. Det är olika vad man behöver stöd med. Lite konstigt kan annars tyckas att de börjar med stöd innan diagnos satts. Men de ser väl behoven. Det finns stödgrupper på Facebook om du känner dig ensam - det gör man ofta.

  • Anonym (Ledsen mamma)
    Una Flux skrev 2015-10-07 15:39:05 följande:

    Bildstöd har varit till hjälp till min son som har ADHD och språkstörning. Det används absolut till barn med ADHD. Vi har inte använt det så mycket dock. Det är olika vad man behöver stöd med. Lite konstigt kan annars tyckas att de börjar med stöd innan diagnos satts. Men de ser väl behoven. Det finns stödgrupper på Facebook om du känner dig ensam - det gör man ofta.


    Hur hittar jag dem?
  • Una Flux
    Anonym (Ledsen mamma) skrev 2015-10-09 09:29:21 följande:
    Hur hittar jag dem?
    Sök på Stödgrupp för föräldrar med barn som har autism och adhd.
Svar på tråden Bedömningssamtal på BUP med vår 6-åring